• Längta

IVF 2015 januari - februari

Niskan15 skrev 2015-02-10 18:00:48 följande:

Åh, jag lider verkligen med dig. Fick också veta igår att ingen av mina 5 gick till frysen. Är idag på ruvdag 5. Jag har exakt samma känsla som dig. Varför skulle de ägget i magen klara sig om inget av de andra gjorde?! Jag var så ledsen hela dagen igår. Nu när jag har sovit på saken känns det lite bättre men den känslan är obeskrivlig.. Att tappa hoppet.

Försök tänka positivt. I slutändan kommer allt bli bra oavsett hur mycket tålamod och besvikelse besvikelse det ger.

Kram

Åh usch ja de e fruktansvärt. Och de e andra gången de händer för mig...

Vad e fel på äggen??

Första ggn var det 7bsom dog innan frys.och vi blev gravid med mf i v6

Andra ggn fick vi inget återfört då ingen klarade sig. Denna gång håller vi tummarna för oss 2.

Och samma ruvardag e vi på. Jag önskar dig all lycka till och att våra små embryon klarar sig hela vägen .

Får jag fråga vart du går?

Hoppet e de sista som överger oss.
  • Längta
    CB1982 skrev 2015-02-10 18:33:25 följande:

Hej!

Idag har jag tyvärr börjat blöda så är väldigt nere.

Vi har inte råd med fler försök nu så antingen får vi spara i 2-3 år eller bara acceptera att vi inte kan få barn ihop.

Hoppas att det går bättre för er andra <3

Åh fy vad ledsen jag blir. :(

Och förbannad på att det ska kosta så mkt för att man längtar efter barn mer än ngt annat.

På ett eller annat sätt önskar jagatt de löser sig. Största kramen
  • Längta
    Josefinehej skrev 2015-02-10 19:41:30 följande:

När började alla med lutinus? Till mig har dem sagt samma dag som återföring men ska man då börja på morgonen den dagen eller efter återinföringen??

Dagen efter plocket uppe i umeå. Mlrgon middag och kväll från och med dagen efter plock.
  • Längta
    väntar2015 skrev 2015-02-11 07:38:24 följande:

Bra med alla tips man får här, som man inte blir upplyst om på kliniken, bl a om risifruttin som uppstår efter lutinus ;)

Jag har förhoppningsvis "bara" 1,5 vecka kvar till sprutstart, jag blev lite osäker om tidpunkten på kvällen, jag tänkte jag skulle försöka ta den vid 21.45 för det passar mig bäst iom jobb å så, eller måste man ta den tidigare på kvällen? Nån som vet om tiden på kvällen spelar nån roll?

En stor kram till alla som kämpar därute!

En bestämd tidpunkt tycker dom e bra då man böttre kommer ihåg att ta den. Men efter kl 19 och innan man lägger sig. E huvudsaken :)
  • Längta
    Niskan15 skrev 2015-02-11 07:48:01 följande:

Ja, det är verkligen fruktansvärt. Jag håller tummarna för oss! Jag går på ivf kliniken Sthlm.

Vi får hålla kontakten och hålla oss uppdaterade.:)

Kram

Ja. Absolut. Tycker du de har funkat bra där ?

Hur har du mått sen återföring?
  • Längta
    Akelois skrev 2015-02-11 11:28:46 följande:

Inga ägg gick att frysa... Innebär alltså att jag kommer behöva göra om hela behandlingen och vi fick inte ens en chans att stoppa in något ägg. SUCK!!

Ska dessutom gå ner 20 kilo på 2 månader innan behandlingen och jag är livrädd att det ska vara något annat som det ska skita sig på då... Något annat de "glömmer att kolla"

Har iaf pratat med läkaren i ösd och hans ursäkt till misstaget är att jag snyggfet. SNYGGFET?! Därför trodde inte han att jag har de BMI jag har. Allvarligt?!

Läkaren i Falun tyckte att det vikten stod lite luddigt så han hade missat det. Och på grund av detta så har vi gjort en hel hormonbehandling helt jävlar i mig i onödan!!

Det är inte min mening att kliva in här och vara negativ men det är skönt att skriva av sig någonstans då vi inte har pratat med släktingarna om detta.

Hej. Förstår din frustration. Vi har haft problem med läkaren i ösd också. Möjligtvis att du e härifrån trakterna?

Vore trevligt och ha ngn här omkring som går igenom lite lilnande och prata med.

Jag e ifrån östersund men bor juat nu 5 mil utanför. Men skulle du vilja prata ngt så finns jag.

Skönt och få prata av sig med ngn som vet ungefär vad man går igwnom.

Kram
  • Längta
    Akelois skrev 2015-02-11 13:45:23 följande:

Tack igen tjejer, ni är så jäkla go så jag skulle vilja ge alla en stor, fet kram!

Vi är i fasen med att anmäla både läkaren i ösd samt läkaren i Falun. Vill inte att detta ska få ske för någon annan!

Längta: jag bor i Fåker, 3 mil utanför Östersund. Skulle gärna prata med dig!

Det gör ni helt rätt i. Jag fick en läkare på gyn nu sist ja var på sjukhuset som sa till mig att en äggblåsa hade blitt så stor så den puttat undan den andra och sen fick ja ligga och fylla i journalen när han gjorde kollen. Sjukt. Så ringde umeå och dom ringde dit och skällde på han oxh så fick ja en ny som kollade. Viktigt inför plock ju.massa hittepåfolk på de där stället. Mpste vara påläst själv för att få gå tillen läkare och beta saker. Illa.

Jag bor i stugun. Men in till stan titt som tätt. Bara säga till nör de passar om vi ska träffas över en fika på stan eller hur vi ska göra. :)
  • Längta
    Akelois skrev 2015-02-11 14:08:12 följande:

Men jösses?! Bra att du fick en ny! Den möjligheten har inte vi eftersom vi går privat hos Ove Jörgensen. Och byta läkare nere i Falun går inte heller eftersom han är den enda på kliniken. Höjden av otur!

Ja det vore mycket trevligt att träffas över en fika! Vi har ju olika ställen vi blir behandlade på så det vore roligt att byta erfarenheter/kunskaper med varandra. Ska kolla när jag ska in till stan nästa gång, nu har det varit ett himla rännande så förhoppningvis inte på några dagar

Vi gick hos ove våra första 2 ivf försök. Men vi har blivit skickad till umeå för plock.

Men 3de gången som e nuhade vi all kontakt med umeå direkt och bara ultraljud på sjukhuset.

Men du skicka ett mail till mig så kan vi hålla kontakten via där istället.

Lijaas@live.se
  • Längta
    Sandi skrev 2015-02-11 18:43:45 följande:

Fick precis reda på att inget av de 4 befruktade äggen som odlades vidare överlevde :(. Är jättebesviken och ledsen. Känns inte som det här försöket kommer fungera heller.

Blev samma för mig. 5 som inte klarade sig men vi får hoppas på våra små vi ruvar på. Vi får inte ge upp än.
  • Längta

Hej kan ngn va gullig och lägga till mig i tråden :):)

Längta 28 år

Ruvardag 7

Testdag 24/2 ivf försök nr 3

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari