Spermadonation?
Jag skulle först och främst uppmana dig och andra män att gå och donera inom vården. Om fler kunde hjälpa till så skulle köer för att få hjälp minska rejält.
Sen förstår ja din tanke (och ja hoppas att du inte har några förhoppningar om förhållande, sex, tjäna pengar mm för då är du helt fel ute!!!).
Jag tror att dom flesta vill kunna få hjälp snabbt och smidigt, utan en massa byråkrati, men gärna också med någon koll så att donatorn är frisk osv vilket är svårt att visa när man gör det privat.
Sen vet ja inte om du har koll på hur det funkar rent lagligt med vårdnad osv.
Visst, du skulle kunna vara "ett ligg på utlandssemester" eller liknande så att fadern blir okänd, men ska någon godkänna dig som donator vill dom säkert veta en hel del om dig och din barkund, och då är de ju inte omöjligt att de sen kommer fram i framtiden och att ett (eller flera) barn plötsligt vill träffa sin biologiska "pappa".
Jag tycker att tanken är god att vilja hjälpa. Köerna och byråkratin i Sverige är beklagligt jobbiga, men de kan dels ändras om fler män vill hjälpa till på riktigt och gå iväg och donera.
Kompisgäng mm borde bestämma att gå iväg tillsammans för att göra en god sak :)
Var 4e Svensk har någon form av svårighet att få barn så alla har vi någon i vår bekantskapskrets, även om det inte talas högt om det. Alla andra i samma krets borde hjälpa till så att fler får chans att bli förälder.
De är vad ja tycker!
Tack för mig!