Inlägg från: TheKitten |Visa alla inlägg
  • TheKitten

Fertilitetsutredning 2014/2015

Jag ska börja jaga Pergotime redan nu. Om jag inte hitta skulle jag få recept på de andra.

• TheKitten

Jag har mejlat och frågat när Pergotime kommer och fick detta svar:Vi har haft leveransproblem på Pergotime. Den senaste informationen är att leverans till Sverige bör ske i slutet av denna vecka eller början av nästa vecka.

Så jag ska vänta lite och se om dom kommer

• TheKitten

Så folk vet har Pergotime kommit in i lager igen! :)

Ska hämta ut idag.

Denna gång en halv tablett i 5dagar

• TheKitten

I fredags var jag på vul och visade en äggblåsa som växte! så nu försöker vi förfullt. Dock ska jag dit imorgon igen för och kolla tjockleken på slemhinnan, den var lite tunn i fredags tyckte läkaren. Så håller fingrar och tår för att det tar sig!

• TheKitten

Min uppdatering..

När jag kollade slemhinnan så den bra ut MEN hade nu 3 ägg på gång istället för 1. Så blev förbud direkt.

Men hade ju sex innan förbudet så finns en risk/chans att jag blir gravid iaf. Så nu inväntar jag mensen som är om en vecka...

• TheKitten
    Längtar2015 skrev 2015-03-26 21:29:43 följande:

Hej! Får jag gå med i denna grupp?

Jag har idag bokat för blodprov och Gyn undersökning. Alltså i början av utredningen. Känner mig nervös inför vad som komma skall...

Ja självklart!

Bara fråga om du undrar något :)
  • TheKitten

Uppdatering:

Var till läkaren 16:e april, hade 2 äggblåsor som skulle släppa men en tredje som hade börjat växa. Så fick ta en spruta som skulle ge mig ägglossning nästa dag alltså den 17:e.

Idag plussade jag! innan förväntad mens! Happyface!

• TheKitten

Gjorde värsta missen!

Men ska ju inte testa innan det gått 10 dagar efter sprutan. kan visa falskt positivt då.

Fattar inte hur jag kunde missa den infon.

• TheKitten

Uppdate:

Inge plus i sikte.

Nu har mottagningen stängt så nu under sommaren kommer jag inte gå på någon behandling.

Så ska bli lite skönt att slippa alla besök och hormoner under sommaren. Blir nya tag i augusti.

Då ska jag ta en halv Letrozol i 3 dagar och se vad det ger. Kanske slipper jag ägglossningsspruta. Den får mig sjuk varje gång :(

Glad sommar på er!

• TheKitten
    CinnamonGirl skrev 2015-06-24 10:23:05 följande:

Tråkigt att inte få plus! Men jag vet hur det känns. Du får ta och njuta av semester från allt - jobb (om du har) och barnproduktion, och bara njuta av sommaren. Har ni försökt länge och hur gammal är du?

Ja jag har semester från vecka 29 så snart ska jag njuta :)

Började i jan i år med behandling och innan det lite mer än ett år. Är 26.

Själv då?
Svar på tråden Fertilitetsutredning 2014/2015