Anonym (Men suck...) skrev 2014-12-15 20:04:10 följande:
Jag antar att det här ska förställa en (rolig?) omskrivning av "jag slutade älska min partner när jag upptäckte att hen var med i SD".
Men nej, den är inte rolig. Inte någonstans. Det enda som är lite "lustigt" är att du jämför att vara medlem i SD med att vara intellektuellt funktionsnedsatt, men jag antar att det inte är med avsikt.
Att vara intellektuellt funktionsnedsatt är inte att vara korkad. Det betyder att man av olika orsaker som man inte styr över saknar viss kognitiv förmåga att ta till sig och processa information som icke intellektuellt funktionsnedsatta har.
Att man som ICKE intellektuellt funktionsnedsatt väljer att INTE ta till sig och processa tillgänglig information utan istället bara ta till sig det som verkar låta bra är däremot korkat. Och slött.
Dessutom finns det inga krav på att man måste vara intellektuellt funktionsnedsatt för att vara medlem i FUB, det är fullt möjligt att vara stödmedlem med genomsnittlig kognitiv förmåga.
Till skillnad från SD, där jag antar att det inte finns några medlemmar som inte delar SD:s åsikter.
det var bara ett exempel för alla föreningar har någon som hatar dem.
man kan inte se på en person att han/hon har AS. det är ett dolt handikapp
han är inte stödmedlem