• silhuett

Får din 13-åriga dotter sova över hos killar?

Om ni inte har en dotter i den åldern, eller en dotter alls, så rösta gärna hur du skulle tänka OM du hade det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får din 13-åriga dotter sova över hos killar?
  • Anonym (palo)
    Anonym (rela) skrev 2014-12-13 13:31:02 följande:

Absolut inte, varför ska dom göra det? Vill dom sova över hos någon så får det vara någon utan penis. Sova över hos en man kan dom göra när dom är gifta. Men det är inget mina döttrar ens skulle be om, dom vet vad män är kapabla till och är försiktiga. När dom blir 18 får dom börja dejta, och när dom är gifta får dom börja med babymaking. Det vet dom, och dom vet varför och dom har än inte bett om annat. Dom vet att det är för deras eget bästa och ser vad som händer när en flicka har sex eller sover med en kille innan giftermål då deras vänner håller på så. Mina söner får inte heller sova hon flickor, det är lite som att släppa in en katt in ett musbo. NEJ. Dom vet varför och dom vet vad som händer om dom gör något med en tjej innan dom är gifta. Mina barn sköter sig, och det är bra uppfostran som står bakom det. Dom slipper undra varför dom har vissa känslor och tankar, för dom vet. Har 3 döttrar (4,8 och 15) och 2 söner (17 och 9).

Babymaking?? Så sex får de bara ha om de ska göra barn, inte för att det är skönt? Tänk om de inte vill gifta sig alls och inte skaffa barn.

Jag undrar med vad du säger om att de har sex med någon av samma kön. 
  • Stårschan

Kanske inte "killar" i allmänhet, men hon har en killkompis som hon har hängt med sedan dagis, och jag ser ingen anledning att börja sätta P för att de sover över hos varandra ibland.

Sen framöver får det väl bli från fall till fall. Jag vill  inte säga kategoriskt ja eller nej.

• silhuett

Tack för alla svar! Jag undrar om detta är något nytt fenomen även bland andra ungdomar, för på min bonusdotters skola tycks det ha blivit en grej att man ska sova över hos sin pojkvän. "Alla" hennes kompisar gör det (säger hon), och tycker vi är dumma som säger nej.

Detta handlar alltså om pojkvänner som de varit ihop med i 2 veckor,
    typ, och som det snart (förmodligen) kommer ta slut med lika snart.

Min största oro är nog inte att hon själv vill ha sex i denna ålder, utan att hon kommer utsättas för grupptrycket från kompisarna och killarna. 

• Stårschan
    silhuett skrev 2014-12-15 13:08:16 följande:

Tack för alla svar! Jag undrar om detta är något nytt fenomen även bland andra ungdomar, för på min bonusdotters skola tycks det ha blivit en grej att man ska sova över hos sin pojkvän. "Alla" hennes kompisar gör det (säger hon), och tycker vi är dumma som säger nej.

Detta handlar alltså om pojkvänner som de varit ihop med i 2 veckor,
    typ, och som det snart (förmodligen) kommer ta slut med lika snart.

Min största oro är nog inte att hon själv vill ha sex i denna ålder, utan att hon kommer utsättas för grupptrycket från kompisarna och killarna. 

Oavsett vad en tonåring vill göra som de inte får så brukar det ju heta att "alla andra får". För en tonåring jämför sig ju aldrig med alla dem som INTE får. Eller som kanske inte ens har lust. Typiskt tonårstunnelseende.
  • silhuett
    Stårschan skrev 2014-12-15 13:14:37 följande:
    Oavsett vad en tonåring vill göra som de inte får så brukar det ju heta att "alla andra får". För en tonåring jämför sig ju aldrig med alla dem som INTE får. Eller som kanske inte ens har lust. Typiskt tonårstunnelseende.
    Jo, jag vet. Hon har tydligen en kompis som inte heller får sova över ho killar och "alla tycker hon har jättedumma föräldrar" Obestämd
  • Anonym (rela)
    fluu skrev 2014-12-14 18:09:23 följande:
    Du vill inte se det? Så det är det det handlar om... Sex med tjejer är inte samma sak? Vari ligger skillnaden förutom att det inte kan resultera i en graviditet?
    Nej, sex med en tjej är inte samma sak. Stoppar dom inte upp händerna i varandra så är det inte ens penetrering, och använder dom leksaker så är det onani. Visst kvinnor kan älska varandra och mysa, kela, kyssas, ta på varandra osv. Men det är enligt MIG inte riktigt sex.
    Anonym (palo) skrev 2014-12-15 09:36:53 följande:
    Babymaking?? Så sex får de bara ha om de ska göra barn, inte för att det är skönt? Tänk om de inte vill gifta sig alls och inte skaffa barn.

Jag undrar med vad du säger om att de har sex med någon av samma kön. 
    Har man sex med motsatt kön så kan man bli gravid. Därför är det bebistillverkning. Är man inte redo för att få ett bra, som man kan få utav sex, så är man inte redo att ha sex. Det är min personliga åsikt och det kommer jag lära ut till mina barn. Men alla svenskar är så himla lösaktiga, förlorar oskulden stupfulla på fester vid 14 års ålder och klär sig som slampor allihopa. Okej inte alla, men det är så jag ser det. Ingen här vet vad som är viktigt längre, och det är inte ofta jag ser att någon är lycklig. Alla jag känner ångrade sina första "ligg", och jag vill inte att mina barn ska få uppleva det. Tyck vad ni vill, det är min åsikt och jag struntar i att svenskar inte håller med mig. Så ja. Och att gifta sig med en kvinna skulle bara göra det svårare i livet för mina flickor så jag hoppas att dom är straight, men jag skulle älska dom oavsett.
  • fluu
    Anonym (rela) skrev 2014-12-17 00:24:36 följande:
    Nej, sex med en tjej är inte samma sak. Stoppar dom inte upp händerna i varandra så är det inte ens penetrering, och använder dom leksaker så är det onani. Visst kvinnor kan älska varandra och mysa, kela, kyssas, ta på varandra osv. Men det är enligt MIG inte riktigt sex.

Har man sex med motsatt kön så kan man bli gravid. Därför är det bebistillverkning. Är man inte redo för att få ett bra, som man kan få utav sex, så är man inte redo att ha sex. Det är min personliga åsikt och det kommer jag lära ut till mina barn. Men alla svenskar är så himla lösaktiga, förlorar oskulden stupfulla på fester vid 14 års ålder och klär sig som slampor allihopa. Okej inte alla, men det är så jag ser det. Ingen här vet vad som är viktigt längre, och det är inte ofta jag ser att någon är lycklig. Alla jag känner ångrade sina första "ligg", och jag vill inte att mina barn ska få uppleva det. Tyck vad ni vill, det är min åsikt och jag struntar i att svenskar inte håller med mig. Så ja. Och att gifta sig med en kvinna skulle bara göra det svårare i livet för mina flickor så jag hoppas att dom är straight, men jag skulle älska dom oavsett.
    Att din dotter inte blir penetrerad är alltså viktigt? Men oralsex, smeksex, användandet av andra leksaker och tribbing är inte så farligt? Knappt sex? Säger du likadant om din son som har sex med en annan kille? Inte sex det heller?
    Du kanske skulle sluta ha förutfattade meningar om "alla svenskar". Jag är väldigt övertygad om att nio miljoner människor inte är en homogen grupp med lika eller ens liknande erfarenheter. Jag känner faktiskt inte många(av de som är så nära att jag alltså pratar sex med dem) som ångrar första ligget. Eller ens några ligg.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (rela)
    fluu skrev 2014-12-17 00:43:28 följande:
    Att din dotter inte blir penetrerad är alltså viktigt? Men oralsex, smeksex, användandet av andra leksaker och tribbing är inte så farligt? Knappt sex? Säger du likadant om din son som har sex med en annan kille? Inte sex det heller?
    Du kanske skulle sluta ha förutfattade meningar om "alla svenskar". Jag är väldigt övertygad om att nio miljoner människor inte är en homogen grupp med lika eller ens liknande erfarenheter. Jag känner faktiskt inte många(av de som är så nära att jag alltså pratar sex med dem) som ångrar första ligget. Eller ens några ligg.
    Nej jag har lite förutfattade meningar så som jag sett folk bete sig och prata. Ber om ursäkt för det, men overall så har alla jag känner och träffat under mitt liv som pratat om dessa saker med mig ångrat saker, känt sig smutsig, slampig eller på annat sätt mått dåligt över just killar och sex. Därför tycker jag att det är viktigt att skydda våra barn från det så länge som möjligt. Helst inget sex alls, men det värsta är penetrerande sex då det är mer skadligt, kan ge könssjukdomar och annat hemskt. (Ja, vissa andra former av "sex" kan också ge könssjukdomar men ja.) Två pojkar kan penetrera varandra, så jo det är sex. FEL SEX DOCK. Analsex är aldrig okej. Mina barn vet det herregud. Usch. Men nu går vi lite för mycket in på mina värderingar, jag har svarar på TS, så jag är klar här nu.
  • fluu
    Anonym (rela) skrev 2014-12-17 00:58:37 följande:
    Nej jag har lite förutfattade meningar så som jag sett folk bete sig och prata. Ber om ursäkt för det, men overall så har alla jag känner och träffat under mitt liv som pratat om dessa saker med mig ångrat saker, känt sig smutsig, slampig eller på annat sätt mått dåligt över just killar och sex. Därför tycker jag att det är viktigt att skydda våra barn från det så länge som möjligt. Helst inget sex alls, men det värsta är penetrerande sex då det är mer skadligt, kan ge könssjukdomar och annat hemskt. (Ja, vissa andra former av "sex" kan också ge könssjukdomar men ja.) Två pojkar kan penetrera varandra, så jo det är sex. FEL SEX DOCK. Analsex är aldrig okej. Mina barn vet det herregud. Usch. Men nu går vi lite för mycket in på mina värderingar, jag har svarar på TS, så jag är klar här nu.
    I så fall kanske du skulle fundera på hur din vänkrets ser ut. Och du kunde ju göra mycket för att lätta deras känslor genom att inte definiera beteenden som "slampigt".

Nu sa jag ju iofs aldrig att (hypotetiskt då) din son nödvändigt skulle ha penetrerande sex med en annan kille, finns andra sätt med liksom...

OT, men kör inte mormonerna också med det här att inte missbruka guds namn (tänker på att du skriver "herregud"? Bara nyfiken.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Får din 13-åriga dotter sova över hos killar?