• fluu

Får din 13-åriga dotter sova över hos killar?

Det kommer hon troligen få ja.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Söner med för den delen, med både pojkar och flickor.

• fluu
    Anonym (rela) skrev 2014-12-13 13:31:02 följande:
    Absolut inte, varför ska dom göra det? Vill dom sova över hos någon så får det vara någon utan penis. Sova över hos en man kan dom göra när dom är gifta. Men det är inget mina döttrar ens skulle be om, dom vet vad män är kapabla till och är försiktiga. När dom blir 18 får dom börja dejta, och när dom är gifta får dom börja med babymaking. Det vet dom, och dom vet varför och dom har än inte bett om annat. Dom vet att det är för deras eget bästa och ser vad som händer när en flicka har sex eller sover med en kille innan giftermål då deras vänner håller på så. Mina söner får inte heller sova hon flickor, det är lite som att släppa in en katt in ett musbo. NEJ. Dom vet varför och dom vet vad som händer om dom gör något med en tjej innan dom är gifta. Mina barn sköter sig, och det är bra uppfostran som står bakom det. Dom slipper undra varför dom har vissa känslor och tankar, för dom vet. Har 3 döttrar (4,8 och 15) och 2 söner (17 och 9).
    Så det är sexgrejen du är rädd för? Vad får dig att tro att dina döttrar inte kan ha sex ändå, all annanstans? Och att de kan ha sex med tjejer de sover över med också, men det är just graviditetgrejen som är jobbigast? Eftersom att den påverkar dig också...
  • fluu
    Anonym (klurigt) skrev 2014-12-14 09:37:23 följande:
    Beror helt på situationen (och det gäller både döttrar och söner, skulle inte göra skillnad på dem). Är det en nära kompis som råkar vara av det motsatta könet, så absolut! Är det däremot en (blivande) pojkvän/flickvän så skulle jag nog vara mer på min vakt. Mest för att jag tycker 13år är lite för ungt för att ha sex. Sedan spelar självklart killens/tjejens ålder in väldigt mycket. 

Annars är jag av den åsikten att jag hellre vill att min dotter/son har sex i mitt hus än på en osäker plats. För det lär ju hända ändå. 
    Eum... Och sex kan de inte ha med en kompis? Obestämd
  • fluu

Själv sov jag över i samma säng med människor av båda könen genom hela barndomen och tonåren och hade inte en tanke å sex¨för det och hade inte sex fören jag var redo och var i rätt förhållande. Då var jag 16 år.

• fluu
    Anonym (rela) skrev 2014-12-13 21:47:32 följande:
    Jag är inte rädd för den, jag vill bara inte se mina barn hålla på med dumheter. Jag vill inte se dom dricka alkohol, röka, knarka eller ha sex. När dom blir vuxna får dom välja själv när det gäller röka och dricka, men att hålla sig ifrån sex hoppas jag att dom gör tills dom är gifta. Dom ser som sagt hur deras vänner skadas av dessa saker, och att jag inte ljuger om att det är skadligt, och därför tror jag att dom kommer göra rätt val. Men nej, tills dom är 18 och får välja själv kommer jag inte låta dom sova hos killar. Det är för deras eget bästa, det förstår dom nu och jag hoppas att dom förstår det sen också. Jag tycker att det är lite som att ge en cigarett till sitt barn fast man inte vill att hen ska röka, det finns ingen logik i det. Sen så är sex med tjejer inte samma sak, dessutom är det många fler män än kvinnor som våldtar så det är jag inte så orolig över.
    Du vill inte se det? Så det är det det handlar om... Sex med tjejer är inte samma sak? Vari ligger skillnaden förutom att det inte kan resultera i en graviditet?
  • fluu
    Anonym (rela) skrev 2014-12-17 00:24:36 följande:
    Nej, sex med en tjej är inte samma sak. Stoppar dom inte upp händerna i varandra så är det inte ens penetrering, och använder dom leksaker så är det onani. Visst kvinnor kan älska varandra och mysa, kela, kyssas, ta på varandra osv. Men det är enligt MIG inte riktigt sex.

Har man sex med motsatt kön så kan man bli gravid. Därför är det bebistillverkning. Är man inte redo för att få ett bra, som man kan få utav sex, så är man inte redo att ha sex. Det är min personliga åsikt och det kommer jag lära ut till mina barn. Men alla svenskar är så himla lösaktiga, förlorar oskulden stupfulla på fester vid 14 års ålder och klär sig som slampor allihopa. Okej inte alla, men det är så jag ser det. Ingen här vet vad som är viktigt längre, och det är inte ofta jag ser att någon är lycklig. Alla jag känner ångrade sina första "ligg", och jag vill inte att mina barn ska få uppleva det. Tyck vad ni vill, det är min åsikt och jag struntar i att svenskar inte håller med mig. Så ja. Och att gifta sig med en kvinna skulle bara göra det svårare i livet för mina flickor så jag hoppas att dom är straight, men jag skulle älska dom oavsett.
    Att din dotter inte blir penetrerad är alltså viktigt? Men oralsex, smeksex, användandet av andra leksaker och tribbing är inte så farligt? Knappt sex? Säger du likadant om din son som har sex med en annan kille? Inte sex det heller?
    Du kanske skulle sluta ha förutfattade meningar om "alla svenskar". Jag är väldigt övertygad om att nio miljoner människor inte är en homogen grupp med lika eller ens liknande erfarenheter. Jag känner faktiskt inte många(av de som är så nära att jag alltså pratar sex med dem) som ångrar första ligget. Eller ens några ligg.
  • fluu
    Anonym (rela) skrev 2014-12-17 00:58:37 följande:
    Nej jag har lite förutfattade meningar så som jag sett folk bete sig och prata. Ber om ursäkt för det, men overall så har alla jag känner och träffat under mitt liv som pratat om dessa saker med mig ångrat saker, känt sig smutsig, slampig eller på annat sätt mått dåligt över just killar och sex. Därför tycker jag att det är viktigt att skydda våra barn från det så länge som möjligt. Helst inget sex alls, men det värsta är penetrerande sex då det är mer skadligt, kan ge könssjukdomar och annat hemskt. (Ja, vissa andra former av "sex" kan också ge könssjukdomar men ja.) Två pojkar kan penetrera varandra, så jo det är sex. FEL SEX DOCK. Analsex är aldrig okej. Mina barn vet det herregud. Usch. Men nu går vi lite för mycket in på mina värderingar, jag har svarar på TS, så jag är klar här nu.
    I så fall kanske du skulle fundera på hur din vänkrets ser ut. Och du kunde ju göra mycket för att lätta deras känslor genom att inte definiera beteenden som "slampigt".

Nu sa jag ju iofs aldrig att (hypotetiskt då) din son nödvändigt skulle ha penetrerande sex med en annan kille, finns andra sätt med liksom...

OT, men kör inte mormonerna också med det här att inte missbruka guds namn (tänker på att du skriver "herregud"? Bara nyfiken.
  • fluu

Tänker jag på mig själv som både trettonåring och femtonåring så var jag väldigt nyfiken på sex, men inte ens om den tillfälliga crushen "erbjudit" mig att ha sex, lockat mig, bett om sex osv så hade jag velat ha sex. Det var liksom bara spännande i teorin.

• fluu
    Anonym (rela) skrev 2014-12-17 01:19:41 följande:
    Vart skrev jag är jag är mormon? Men ja, jag är mormon. Dock så gör jag självklart fel, har vissa andra åsikter som inte har med min religion och säger fel saker, så jag du har rätt. Det är fel att missbruka guds namn, men jag tänker inte alltid så mycket på det. Och lätta vems känslor? Det är inte som att jag går runt och säger dessa saker till andra?
    Bara för att man är anonym så är man inte anonym. Men jag var bara nyfiken efter en diskussion om samma ämne med en jehovas. Tack för upplysningen.

Jag säger inte heller att just du går runt och verbalt säger tipp folk att de är slampor, men dina inlägg andas att du tycker så och många tycker så och det färgar såklart av sig på folks känslor(att de själva skulle börja tycka att de är slampor alltså). Kör andra med en "förlåtande" och avslappnad attityd mot en så gör man det mot sig själv också.
  • fluu
    lin08 skrev 2014-12-17 01:25:51 följande:
    Fullständigt sjukt att 13-åriga barn har sex. Och ingen reagerar? Sexfixeringen i samhället där allt ska vara så ååååkeeeej hela tiden, oroar mig. Varför så jävla bråttom? Jag ångrar att jag inte väntade mycket längre och jag var ändå 17, fortfarande inte mogen...
    Jag tycker att det är mer sexfixerat att du mer eller mindre förutsätter att sex kommer förekomma om två personer av motsatt kön sover i samma rum/säng.
  • fluu
    lin08 skrev 2014-12-17 06:20:23 följande:
    fluu-det var inte det jag avsåg utan istället att flera nämnde det som en möjlighet att "13-åringar kommer ha sex ändå"...
    Det är nog ingen här som tycker att trettonåringar ska ha sex. Och ja, trettonåringar skulle ha sex ändå om de verkligen hade bestämt sig.
  • fluu
    Anonym (rela) skrev 2014-12-17 14:26:07 följande:
    Fast jag gör inte så. Jag har stöttat mina vänner som haft sex med allt som rör sig. Jag har aldrig visat vad jag egentligen tycker om dom, jag har i princip ljugit hela min barndom för att folk inte skulle bli ledsna. Det tycker jag är mer fel än att jag nu äntligen kan säga vad jag egentligen tycker här. Jag vill helst vara ärligt, men eftersom jag tycker att mina närmsta vänner är slampor så kan jag inte riktigt vara det. Kan man inte säga något snällt så ska man ju helst hålla tyst, eller hur? Men hur stöttande, förlåtande och mjuk jag varit mot dom så är det ändå dom som mått sämst. Personer som inte respekterar sig själva kommer aldrig vara lyckliga, och jag tycker att det finns en anledning (flera men detta är en) att så många skadar sig själva och är självmordsbenägna. Men ja, alla tycker olika. :)
    Bra att du kan lägga dina egna åsikter åt sidan för att stötta vänner! Men du måste väl ändå hålla med om att attityden i samhället ändå påverkar och en del i den åsikten är ju faktiskt även anonyma svar på FL.
    Sedan kan man ju respektera sig själv jäkligt mycket och ändå "ligga runt" och sexdebutera relativt tidigt.
  • fluu
    Anonym (rela) skrev 2014-12-17 22:46:16 följande:
    Jag tror dock inte på det sista du sa, men du får tro precis vad du vill. Och jag förstod inte riktigt vad jag skulle hålla med om, men ja, jag har lägga mina egna åsikter åt sidan när det behövs. :)
    Att du måste hålla med om att det finns en negativ attityd i samhället kring tjejers sexualitet och att den attityden i sig påverkar hur man kan känna över sitt egna sexliv, att man exempelvis känner skam även om det finns noll anledning till det.
    Vad sorgligt att du tror så...
  • fluu
    Anonym (rela) skrev 2014-12-18 14:54:30 följande:

Och jag tycker att det är sorgligt att kvinnor och män ska utnyttja och missbruka sexuella handlingar. Vi är olika helt enkelt du och jag.

Ja, det finns en negativ attityd i samhället, men jag tycker på något sätt att det är rätt. Men enligt mig ska det vara en så för både killar och tjejer, och det är det inte riktigt. Både killar och tjejer ska veta att sex i överdrift med många olika inte är okej, och att dom kommer må dåligt av det. Men det är som sagt min åsikt.

Klart att det är sorgligt om man utnyttjar/blir utnyttjad eller missbrukar sexuella handlingar. Det hindrar ju inte att man har många sexpartners, inte skadar vare sig själv eller någon annan och har hög respekt för sig själv.

Angående andra stycket. Ja, där har vi det. Du må "bara" ha skrivit ett anonymt inlägg på fl, men det är del i något större och del i den attityden som påverkat hur dina vänner ser på sig själva.
Svar på tråden Får din 13-åriga dotter sova över hos killar?