Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

Vilken utrustning kan skolan kräva att föräldrar står för?

När jag gick i skolan så förusattdes det att man hade kläder, gymnastikkläder och skor efter säsong, gymnastikpåse, ryggsäck, vattenflaska, matsäck på utflykter (ja även lunch) osv.
    Jag ser inte detta som något konstigt.

och jo självklart behöver man ha skor om man utför en idrott, så länge det inte är någon kampsport där man inte ska ha skor. varför? tja linnement, leder, muskler, ben, senor osv kan och kommer att ta skada annars. 

jösses skaffa inte barn om ni inte har råd. 

• Fjärilslarv
    hammarhajen skrev 2014-12-13 07:46:09 följande:

Vi har det redan så enormt bra i Sverige, där ALLT skolmaterial är gratis under grundskolan, undervisningen är gratis, lunchen är gratis, fritidshemmen är väldigt billiga. Att gnälla som medelklassfamilj över att man "måste" skaffa inneskor till sina barn och bidra med två matsäckar per termin känns oerhört bortskämt tycker jag. Däremot måste skolor självklart tänka noga på hur man diskret kan stötta familjer som lever i ekonomisk utsatthet.

ehm när jag gick i skolan så fick man typ två pennor och ett sudd per termin och någon anteckningsbok, så åjo man var visst tvungen att köpa eget. 
Svar på tråden Vilken utrustning kan skolan kräva att föräldrar står för?