Inlägg från: K med lilla E |Visa alla inlägg
  • K med lilla E

Vilken utrustning kan skolan kräva att föräldrar står för?

äpplejuice skrev 2014-12-12 07:57:02 följande:

Gympa skor är inget måste. Få elever har det.

Skulle tänka mig att kläder & väska. Pennor om barnet är sjukt slarvigt. Har för mig att skolan kan ta "betalt för aktiviteter 100kr~" men då brukar man få ett val bio~ eller pulka åknings dag.

Va!  Har få elever gympaskor?? Vart går dina barn i skolan? Hos oss ska de ha gympaskor på sig, att vara barfota eller halka omkring i strumpor är inget alternativ. 
  • K med lilla E
    äpplejuice skrev 2014-12-12 13:03:01 följande:

När jag gick i skolan hade bara 5~ inneskor på idrotten.

Varför "ska" dom ha gympaskor hos eran skola?

Inomhus fungerar barfota perfekt utomhus fungerar dom vanliga skorna.

Ditt argument är lika värdelöst som att en vuxen ska ha en mobil telefon. För att kunna leva.

Om ditt barn kommer till skolan utan skor & skor är ett måste. Då tror jag knappast att din unge får sitta ner hela lektionen.

Vart mina barn går i skolan har väl ingen betydelser.

Dumfan.

Med tanke på fotvårtor exempelvis är det olämplig att springa barfota. Det är också lättare att skada sig. I strumplästen fattar väl tom du att man lätt halkar
  • K med lilla E
    äpplejuice skrev 2014-12-12 16:20:41 följande:
    Med tanke på fotvårtor exempelvis är det olämplig att springa barfota. Det är också lättare att skada sig. I strumplästen fattar väl tom du att man lätt halkar

Jag skrev att skor inte är ett måste baserat på min erfarenhet som vuxen idrottare.

Exakt med tanken på fotvårtor är det en så liten risk att få det från ett torrt golv som en gympasal golv. Problemet är i duschen som också är en liten risk, men du får gärna skicka med din unge med badtofflor & skor.

Skadorna av att vara barfota är säkert "jätte" allvarliga att jag blir mörkrädd. Dina ungar måste vara bra jävla korkade om dom får livshotande skador av idrott.

Kroppen är skapad för att springa utan skor.
    Ärligt talat... vad är det för sorts fel du har i huvudet??
  • K med lilla E
    äpplejuice skrev 2014-12-12 18:40:47 följande:
    Super trevlig du är då. Tuff på datorn mess på gatan.

Dumfan.
    Du är ju verkligen också jättesupertrevlig, en bitter jävla fitta är vad du är.
  • K med lilla E
    äpplejuice skrev 2014-12-12 18:40:47 följande:
    Super trevlig du är då. Tuff på datorn mess på gatan.

Dumfan.
    Japp, tuff framför datorn och gott om pengar... du då? Fattiglus som inte har råd att köpa skor till dina barn ?
  • K med lilla E
    äpplejuice skrev 2014-12-12 22:47:06 följande:

Tbx till start jag skrev aldrig att mina barn inte har skor. Jag skrev att inne skor inte är ett måste.

Om du ska håna nån gör det ordentligt.

Burned.

Några frågor?

Du verkar ju inte vara klok nånstans, men tack och lov är det inte min huvudvärk.
Svar på tråden Vilken utrustning kan skolan kräva att föräldrar står för?