Min mamma har fått cancer
Min mamma fick konstaterat cancer i gallblåsan igår;((
Min mamma fick konstaterat cancer i gallblåsan igår;((
Ok, nu blev det ju ännu bättre. Försökte förklara för min brors fru att det räcker att jag och min bror åker och besöker mamma just den helgen jag åker ner, så kan ju hon och han åka själv när det passar dom. Men det gick tydligen inte, för då känner hon sig exkluderat? Alltså, wtf? Att mamma inte kommer klara av fler än max två i taget gör tydligen ingen skillnad, för frun är där endast för min brors skull, och så hon skall känna sig delaktig.
Är jag helt fel ute när jag blir arg?
Det är så jävla jobbigt!! Jag är dansk o mamma o pappa bor i Danmark, vill bara vara nära dom just nu;(( Sitter hemma i soffan o bölar, har ringt t jobbet o sagt att jag har feber o ont i halsen;((
Hoppas på besked idag om min mamma är döende eller om nått kan göras!! Kan inte sova på nätterna;(
Här väntar vi oxå fortfarande. Bra att du kom hem till din mamma, Lilja! Jag har typ lika långt hem till min, jobbigt;(
STOR kram till dig Lilje<3 Du måste väl åka tillbaka till Norge så fort som det går då?
Idag fick min mamma svar på vart cancern sitter. Den sitter utan på tarmarna o utanpå gallväggarna.. Typ utsprid, lite ovanligt tydigen. Hoppas på svar nästa v om vad som ska hända..
Ja, jag jobbar nu.. växlar mellan hopp o uppgivenhet.. Har bra jobbarkompissar, är ok att bryta ihop där.
Ännu en nära släkting har gått bort i cancer tyvärr. Så nästa vecka är det dags för ännu en begravning, i samma kyrka till råga på allt. Det kommer bli jäkligt tuff. Och sen är det urnsättning för mamma några veckor senare. Den här vintern är verkligen förjävlig. :(
Jag åker ner nästa månad o hälsar på, lördag till tirsdag. Tar dottern med mig, o tar tåget, då kan man bryta ihop utan att vara till fara för andra:/
Stor kram till dig Lilje< 3
Är tom för ord just nu:/
Min mamma har fått sin 3:a behandling, hon säger att hon mår bättre nu, än innan hon började behandling. 21. april ska hon scannas, för att se om d har nån effekt.
Dom har iaf tackat 'ja' till ett 40 års kalas på Själland nästa månad, fast dom bor på Jylland, så helt illa kan det ju inte vara. Så just nu lever hoppet, fast man vet ät det är en jävla skitsjukdom.
[quote=75113823][quote-nick]Charlotte73 skrev 2015-04-05 12:02:25 följande:[/quote-nick]Min mamma har fått sin 3:a behandling, hon säger att hon mår bättre nu, än innan hon började behandling. 21. april ska hon scannas, för att se om d har nån effekt.
Vad bra att hon mår bättre. Är det cellgiftsbehandling hon får? Min mamma har avslutat sIn sjätte cellgiftskur nu. Väntar också på röntgen och möte med en överläkare på avdelningen efter det.
Mamma känns lite piggare, men har ingen kraft i händerna alls, tydligen en vanlig biverkning.
Vi började tömma mammas hus nu i påsk, höll på 8-9 timmar i fyra dagar. Vi är inte klara än, men börjar se slutet. Det var otroligt mycket grejer där. Det kändes ok när vi höll på, men efter fjerde dagen klarade varken jag eller min bror mer, så vi fortsätter 1maj-helgen. Nu är jag hemma igen, men det känns tungt. Som at vi städar ut henne ur vårt liv.
Jag hittade dock en medaljong från när hon och pappa var nyförlovade, den bär jag nu. Och kommer fortsätta göra det så länge det behövs. Hon var så vacker där.