Inlägg från: Anonym (bröstcancer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bröstcancer)

Min mamma har fått cancer

Usch vad tråkigt besked :'( Min mamma har varit sjuk i bröstcancer med metastaser i över två år. Förra året spred de sig till hjärnan, nu är det bara vänta och hoppas att hon får må så bra som möjligt sista tiden. Jag är verkligen inte redo att förlora mamma, men har haft tid på mig att acceptera att det kommer att hända. Försöker vara stark för mamma men det är tufft. Tänker mycket på pappa som blir ensam. Vi barn är vuxna och har egna familjer och har flyttat till andra städer.

• Anonym (bröstcancer)

Hur är prognosen för lymfcancer? Går det att bota? När mamma blev sjuk läste jag att väldigt få lever efter två år. Men hon kämpar på än.

• Anonym (bröstcancer)

Jag har tagit ut anhörigdagar förut men nu tar pappa ibland, jag är föräldraledig men kan inte vara där hela tiden eftersom barnet måste få vara med sin pappa också. Men är där så ofta jag kan. Dumma skitcancer, blir ledsen att så många ska drabbas

• Anonym (bröstcancer)

Pratade med mamma idag, metastaserna har inte krympt av cellgifterna men heller inte vuxit. Får väl vara glad över det i alla fall. Verkar kunna bli en god jul i år också. Hoppas ni andra också får det.

• Anonym (bröstcancer)
    Anonym (min mamma) skrev 2014-12-17 08:53:02 följande:

Min mamma hade bröstcancer för 8 år sen då gick jag i 5 klass ,jag förstod inte riktigt då vad det var min mamma gick igenom men med åren förstod jag bättre och det var hemskt att se min mamma bara ligga på soffan ha ont efter operationerna ner drogad av medicinerna och tappa allt hår , det positiva är att min mamma klarade det och jag är så glad och stolt över henne att hon tog sig igenom detta trots att hon tyckte det var jobbigt och mådde dåligt. Idag är hon som en helt ny människa. 

Som sagt är detta en väldigt vidrig sjukdom och jag önskar att  den inte fanns och ingen skulle behöva gå igenom de. Förstår att det är kämpigt för er just nu tror inte jag kan säga så speciellt mycket för att ni ska må bättre men jag skickar en massa styrkekramar 

Jag var i samma ålder när mamma blev sjuk, förstod nog inte jag heller, fanns inte en tanke på att hon inte skulle klara sig. Nu är jag 30 och hon fick återfall för 2 år sedan. Jag är glad att hon hörde till de som klarat sig så länge så barnen hann växa upp, även om jag fortfarande behöver henne.

själv funderar jag på att ta bort brösten när jag fått de barn jag vill ha. Det finns en misstanke om ärftlighet i vår familj, vill inte ta risken att mitt barn ska bli utan mamma.
Svar på tråden Min mamma har fått cancer