Anonym (min mamma) skrev 2014-12-17 08:53:02 följande:
Min mamma hade bröstcancer för 8 år sen då gick jag i 5 klass ,jag förstod inte riktigt då vad det var min mamma gick igenom men med åren förstod jag bättre och det var hemskt att se min mamma bara ligga på soffan ha ont efter operationerna ner drogad av medicinerna och tappa allt hår , det positiva är att min mamma klarade det och jag är så glad och stolt över henne att hon tog sig igenom detta trots att hon tyckte det var jobbigt och mådde dåligt. Idag är hon som en helt ny människa.
Som sagt är detta en väldigt vidrig sjukdom och jag önskar att den inte fanns och ingen skulle behöva gå igenom de. Förstår att det är kämpigt för er just nu tror inte jag kan säga så speciellt mycket för att ni ska må bättre men jag skickar en massa styrkekramar
Jag var i samma ålder när mamma blev sjuk, förstod nog inte jag heller, fanns inte en tanke på att hon inte skulle klara sig. Nu är jag 30 och hon fick återfall för 2 år sedan. Jag är glad att hon hörde till de som klarat sig så länge så barnen hann växa upp, även om jag fortfarande behöver henne.
själv funderar jag på att ta bort brösten när jag fått de barn jag vill ha. Det finns en misstanke om ärftlighet i vår familj, vill inte ta risken att mitt barn ska bli utan mamma.