• Popetot

Nån som vill följas åt mot kampen till ett plus

Hej! Jag och min sambo har kämpat i 1,5 år. Vi har inga barn sedan innan. På fredag ska jag på ett första möte för att se om vi kan hitta en förklaring till att det inte blir något. Jag sitter flera timmar varje dag och googlar på barnlöshet och har mer eller mindre självdiagnoserat mig själv. Inte så smart...hoppas vi snart får besked på vad som är fel så att vi vet var vi står. Hoppas ni snart får plus !

• Popetot

Ååh, kan inte tänka mig hur ont det måste göra att få missfall efter att ha kämpat länge. Jag tycker också det blir jobbigt med familj och vänner som blir gravida. Känner sig som en skurk när man inte kan glädjas åt andra. Nu ser jag fram emot mötet på fredag. Ett steg mot vårt framtida barn hoppas jag. Har haft en massa obegripliga blödningar på sistone som gjort mig ledsen. Vill gärna få lite klarhet i det också.

• Popetot

Nu är vi igång. Har idag gjort vaginalt ultraljud och allt ser bra ut. Hon kunde se en äggblåsa och tror att jag kommer ha ägglossning om 5 dagar. "älskling, vet du vad vi ska göra på julafton?" Efter helgerna ska jag ta ett blodprov för att mäta hormonerna och snart får sambon remiss för att testa simmarna. Det är så skönt att vara igång. Stressen har lättat nu. Oavsett om vi hittar något fel någonstans så är det skönt att vara inne i systemet. Jag hoppas vi alla snart får vårt efterlängtade plus. Kram på er

Svar på tråden Nån som vill följas åt mot kampen till ett plus