Inlägg från: Sensitiveguy |Visa alla inlägg
  • Sensitiveguy

Kommer Fi in i riksdagen efter nyvalet?

Linnea1994 skrev 2014-12-15 11:43:41 följande:

Denna gången kanske media är media lika kritisk till deras partiprogram som dom är mot övriga partier! Som det var senast så behandlades F! med silkeshandskar. Om de större majoriteten satt sej in i deras totala politik hade bara den sk flumvänstern blivit kvar. Dvs ca 0-1-0.3%.

Jag tycker inte media är kritiskt mot Moderaterna t ex, men inte gnäller jag om det i varenda tråd.
  • Sensitiveguy
    Mentat skrev 2014-12-15 14:06:13 följande:

Finns det över huvud taget något som tyder på att media har ändrat inställning? Att Schyman är med i "På spåret" anser t.ex. SVT inte är något problem...

Att någon inom SR/SVT skulle kritiskt granska partiprogrammet och konstatera att (F!) är sexister fullt i klass med rena rasister anser jag vara helt uteslutet.

Fast inget av de sakerna är vetenskapligt fastslagna, därför är det mer av en tolkningsfråga om ett helt parti är rasistiskt / sexistiskt.

Sedan vet jag inte hur man skall ta bort en figur i ett redan inspelat program.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-15 20:26:17 följande:

Jag hoppas inte att en till kommunist kommer in i riksdagen. 

Det är okej att etikettera motståndarna med ett besudlat begrepp, men att få ett liknande dito klistrat på sig själv är aldrig okej (=rasism).

"Leva som man lär".
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-15 20:49:49 följande:

Gudrun Schyman gick med i VPK. Det gör henne till kommunist.

Nej, det är vad hon själv kallar sig 2014 som avgör saken. Och hon kallar sig ej för kommunist.
  • Sensitiveguy
    SecretMe skrev 2014-12-15 22:09:21 följande:

Skit i Gudrun, hon är inget hot med sitt lilla obefintliga parti.

Inget att lägga krut på.

Endast 0,9 procentenheter ifrån riksdagen.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-15 22:13:35 följande:

Gäller samma resonemang för sverigedemokrater?

Självfallet, det påstådda hyckleriet av PK-vänstern är en konspiration påhittad av SD-anhängare.
  • Sensitiveguy
    Mentat skrev 2014-12-16 06:39:15 följande:

Eftersom det framgår av partiprogrammet så behövs det inte så mycket till vetenskap för att fastslå det. De är i exakt samma klass som (sd), möjligen t.o.m. (SvP), och borde behandlas därefter.

Att så inte sker är beviset på medias partiska inställning.

Frågan är hur pass sanningsriktigt ett partiprogram är nuförtiden...

Media är ju inte överdrivet kritiskt till Alliansen för den delen.
  • Sensitiveguy
    Mentat skrev 2014-12-16 08:13:42 följande:

Huruvida det är sanningsenligt eller inte är egentligen en bisak: Det är partiets egen definition av sin politik och då bör den givetvis kritiseras för sin sexism på exakt samma sätt som andra partier kritiseras för sin rasism.

Så sker inte och det är djupt inkonsekvent, något som rimligen bara kan förklaras av journalistkårens egna sympatier.

Eller så lättar media lite på rasismen och gräver djupare i "sexismen", men låter folk göra sina egna tolkningar av partiers partiprogram.

Det är att beklaga. Media skall vara objektivt och kritisera samtliga partier lika mycket. Det är min bestämda uppfattning. Eller åtminstone gräva lite grand i alla, men låta folk skapa sina uppfattningar själva också, som sagt.
  • Sensitiveguy
    Mannens skrev 2014-12-16 16:15:12 följande:

Jag hoppas du är lika konsekvent när du talar om andra politiker som lämnat obehagliga åsikter bakom sig.

Självfallet. Påstådd inkonsekvens framlyfts ofta av de som skyller alla samhällsproblem på "PK-eliten".
  • Sensitiveguy
    Mentat skrev 2014-12-16 16:47:49 följande:

Jag håller helt med. Tyvärr är det inte så idag och det är ett demokratiskt problem.

Självfallet, det är liksom oberoende vad man själv anser om respektive partis politik, då media som sagt skall upprätthålla objektivitet.
  • Sensitiveguy
    Linnea1994 skrev 2014-12-18 11:49:17 följande:

Men dom analyserar ju i alla fall deras förslag och program. F!:s åsikter och uttalanden samt partiprogram sågs inget om i media....

Kan det vara för att Alliansen gör/har gjort anspråk på regeringensmakten länge?
  • Sensitiveguy

Sett till deras valresultatsmässiga formkurva så är de i riksdagen 2018, med marginal.

• Sensitiveguy
    Linnea1994 skrev 2015-04-13 10:38:59 följande:

Tycker det mer ser ut som dom vore raderade eftersom dom tappat så mycket sedan valet.Sedan inser väl folk mer och mer vilka idiotiska förslag dom kommer med. Eller den totala bristen på ekonomisk politik.

Jag brukar inte kika på opinionsundersökningar. Jag bara jämförde resultaten i de 3 riksdagsval de deltagit i.
  • Sensitiveguy
    Paulina P P skrev 2015-04-13 15:12:29 följande:

F! är ett parti, inte en person - och något nyval blir det inte.

Folk tycks dock svara i tråden som om den gäller valet 2018 - numera.
Svar på tråden Kommer Fi in i riksdagen efter nyvalet?