• traveler

Kommer Fi in i riksdagen efter nyvalet?

Vad tror ni? Om man skall prata om vem som tjänar mest på ett nyval så är det väl hon?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer Fi in i riksdagen efter nyvalet?
  • traveler

Ingen som har något uppfattning

• Mentat

Inte alls självklart. Trots en massiv uppbackning av media lyckades de inte senast och många som röstade (F!) kan nog tänka att det var en bortkastad röst. I så fall återgår de till (v) (och möjligen (mp)) och stärker på så sätt vänstern.

Nej, jag tror inte att de kommer in. Tur är väl det, det är illa nog med rasistiskt anstrukna partier, vi behöver inte dessutom några sexistiska. Det är lika illa vilket som.

• traveler
    Mentat skrev 2014-12-09 12:50:14 följande:

Inte alls självklart. Trots en massiv uppbackning av media lyckades de inte senast och många som röstade (F!) kan nog tänka att det var en bortkastad röst. I så fall återgår de till (v) (och möjligen (mp)) och stärker på så sätt vänstern.

Nej, jag tror inte att de kommer in. Tur är väl det, det är illa nog med rasistiskt anstrukna partier, vi behöver inte dessutom några sexistiska. Det är lika illa vilket som.

Kn det inte bli tvärtom då? Att de är "så nära" att de sista 60 000 rösterna blir en baggis?
  • Mentat
    traveler skrev 2014-12-09 13:18:16 följande:
    Kn det inte bli tvärtom då? Att de är "så nära" att de sista 60 000 rösterna blir en baggis?
    Det borde ju räcka med ett enda kritiskt reportage om dem som blottställer deras sexism för att det skall vara otänkbart men troligen är det snarare reportaget som är otänkbart så förall del, det är teoretiskt möjligt.

Jag tror inte att de kommer in dock.
  • The past is now

Ingen uppfattning men å andra sidan hoppas jag inte det. Gudrun är obehaglig och vill inte se henne alls någonstans.

• StevenDiese

Deras väljare kommer nog taktikrösta på vänstern.

2018 dock. Då blir det nog riksdagskvinnor av dem.

• Sensitiveguy

Vore bra för demokratin.

• Sensitiveguy
    Mentat skrev 2014-12-09 12:50:14 följande:

I så fall återgår de till (v) (och möjligen (mp)) och stärker på så sätt vänstern.

Läste att ungefär lika många från MP som från V stödröstade på F!.
  • Rataxes
    Sensitiveguy skrev 2014-12-10 18:48:12 följande:
    Vore bra för demokratin.
    Räcker det inte med ett pajasparti i riksdagen?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2014-12-10 19:03:32 följande:

Räcker det inte med ett pajasparti i riksdagen?

Nej, jag tycker att ju fler partier ju bättre. Sedan kan man diskutera enskilda partiers företrädaresom lämplighet.
Svar på tråden Kommer Fi in i riksdagen efter nyvalet?