Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

BF juni 2015 i Linköping (gärna syskon)

Hej,
    jag väntar mitt andra barn i juni 2015, har en dotter som kommer fylla 3 lagom till bebisen kommer. Nu söker jag andra i Linköping som väntar barn maj/juni 2015, gärna andra barnet men självklart förstagångsföderskor också.

• Svar på tråden BF juni 2015 i Linköping (gärna syskon)
  • KnytetsMamma

Kul med svar, var i Linköping bor du? Går stora barnet på dagis nu? Vår dotter blir 3 i juni och började förskolan i september, bor centralt.

jks skrev 2015-01-04 13:30:39 följande:
    Hej! Jag bor i Linköping och väntar mitt andra barn i juni. Har en son sedan tidigare som fyller 2 i april. Jag vill gärna lära känna andra som blir flerbarnsförälder :)

• KnytetsMamma

Hej, bebisen är beräknad 31/5 enligt kub-ultraljud men jag tror mer på.min egen beräkning som är typ 3/6. När är er beräknad?

jks skrev 2015-01-05 18:36:34 följande:
    Vi bor i vidingsjö. Ja han började på dagis i höstas. När i juni är bebisen beräknad? :)

• KnytetsMamma

Nej precis, man får se när den tittar ut. Jag har mått bra sen vecka typ 13-14 och nu är jag i vecka 20, men mådde lite illa under vecka 6-13 fast inte så mycket egentligen. Hur har du mått? Jag är annars extremt trött men kan ju bero på att man har ett till barn att ta hand om och man inte får sova ordentligt på nätterna....se

jks skrev 2015-01-05 21:57:54 följande:
    Okej! Ett datum/beräkning behöver ju inte alltid säga så mycket egentligen.. Vår bebis är beräknad till 27/6, så jag är i vecka 16 nu. Hur har du mått hittills i graviditeten?

• KnytetsMamma
    jks skrev 2015-01-07 09:52:28 följande:
    Så skönt att du mått relativt bra iaf :) Jag har också mått bra, det är först nu som jag känt av en del illamående men det har nog att göra med att jag blivit väldigt känslig för en del lukter.. Ja, det var ju lite mer bekvämt att vara gravid förra gången när man inte hade en liten att ta hand om, då kunde man ju vila när man hade behov av det (förutom när man jobbade då). Har ni varit på andra ultraljudet? Vet ni om ni ska få en kille eller tjej?
    Ja, det är väldigt skönt att man fått må bra, finns ju så många som mår illa typ hela graviditeten :( Vi var på rul i morse och allt ser bra ut och h*n växer som den ska. Vi fick reda på könet men har bestämt oss för att hålla det för oss själva :) När har ni rul?
  • KnytetsMamma

Ja, det är alltid mysigt att se bebisen. Jag känner bebisen varje dag nu, i morse såg jag till och med en buff på utsidan av magen :) vi ville också ta reda på könet men har inte bestämt oss än för om vi ska berätta för folk om det. Ska ni berätta? Ska ni gå privat om de inte kan se på rul?

jks skrev 2015-01-08 16:35:33 följande:
    Så mysigt att få se bebisen, och skönt att allt såg bra ut! Vi har nästa ultraljud om ca 3 veckor. Jag önskar tiden dit går fort, så jag får se om allt är som det ska! Och så är jag väldigt nyfiken på könet, som vi ska ta reda på :)

• KnytetsMamma
    jks skrev 2015-01-09 21:53:10 följande:
    När kände du bebisen första gången? Förra gången jag var gravid kände jag inget förrän efter v20 nångång, så har ställt in mig på att det kommer bli så med den här bebisen också. Ja vi kommer att berätta vad det är för kön, jag är inte så mkt för att hålla saker hemligt, så får vi reda på könet kommer vi berätta för de som frågar :) Vi har inte pratat än om hur vi ska göra om vi inte får reda på könet. Vi avvaktar nog till ultraljudet, så får vi avgöra efter det :)
    Jag kände mycket tidigare denna gång men det visade sig att jag nu har moderkakan bakåt och med dottern hade jag den framåt. Sen tror jag att jag denna gång visste hur det skulle kännas men tror det var nån gång runt vecka 18 som jag kände ordentligt. Nu känner jag även på utsidan och har även sett en buff utanpå magen också :)

Det lutar nog åt att vi kommer att berätta könet så småningom...
  • KnytetsMamma
    RebeckaP skrev 2015-04-24 21:33:24 följande:

Hej! Kul att jag hittade er här i Linköping :)

Jag har bf 20/6 2015 och en dotter född mars 2012. Vill gärna träffa andra med syskon när barnen har fötts... Hur går det för er?

Kul med lite liv i tråden, hade faktiskt glömt bort att jag startat den. 

Jag är nu i vecka 35 så inte så långt kvar, längtar mycket efter bebis men funderar såklart också på hur dottern ska reagera på allt. Förhoppningsvis går allt bra men man får vara beredd på svartsjuk m.m såklart.

Var bor ni nånstans?
  • KnytetsMamma

Ja, förstår inte var tiden tar vägen. Men förmodligen går det snabbare denna gång eftersom man har en liten att ta hand om också och inte kan vara lika upptagen av graviditeten. Vi bor i Vasastan. Bor ni i hus eller?

RebeckaP skrev 2015-04-25 21:30:09 följande:
    Jag är i v 33 :) Det börjar närma sig.. känns som om det gått en evighet redan. Vi bor i Ryd - ni då?

• KnytetsMamma
    RebeckaP skrev 2015-04-29 20:32:47 följande:
    Visst, vi bor i villa här. Det är bra här med mycket barnfamiljer, nära till skog och dagis mm

Imorgon är min sista dag på jobbet. Sedan ska jag jobba hemifrån några veckor - det ska bli så skönt. Jag är så himla trött och ont i ryggen, har vaknat på nätterna av mardrömmar och ont i magen, typ "förvärkar"... och blivit jätteorolig såklart.  Men de säger att det är lugnt, så länge det inte håller i över en timme. Först då ska man ringa förlossningen.

Jobbar du fortfarande?
    Härligt att bo i barnvänligt område :) Att bo i stan som vi gör är ju kanske inte det mest barnvänliga men vi trivs bra här, gångavstånd till både dagis och jobb :)

Jag ska jobba till den 13/5 men jobbar bara 4,5-5 timmar/dag så det är skönt. Sen får vi se om jag tar hem dottern från dagis måndag och fredag så hon blir 15-timmarsbarn redan då, vet inte riktigt vad jag känner för. Hur tänker du göra nu när du går hem från jobbet?

Har du positiva minnen från förlossningen med din dotter? Jag har bara bra minnen men det gick snabbt, hade visserligen värkar under natten hemma men trodde inte det var allvar, när vi sen väl tog oss in på förlossningen vid 11-tiden tog det bara drygt 3 timmar innan hon var ute. Denna gång lär det gå snabbare trodde min barnmorska och det är väl det enda som oroar mig lite, hur ska vi hinna fixa barnvakt till dottern?! Våra föräldrar bor 3-4 timmar härifrån :(
  • KnytetsMamma

Hej, Vår lilla Gustav tittade ut den 20/5, ca 1,5 vecka innan BF. Det var väldigt oväntat och tog bara drygt 2 timmar från första värk till han var ute. Barnvakt var inte tal om att fixa men som tur var var vi redan inne på förlossningen på kontroll pga misstänkt vattenavgång. Dottern var med oss in på kontrollen och sen sövde vi henne i vagnen på förlossningsrummet, lite komiskt att berätta för henne sen att hon var med när lillebror föddes. Men allt gick jättebra även om det var in intensiv förlossning. Hoppas ni får träffa er lilla snart ocks.

RebeckaP skrev 2015-06-02 13:27:15 följande:
    Hur har det gått? Har du fått än? Jag väntar och väntar på att det ska sätta igång... Våra föräldrar bor 2,5h bort - men vi hoppas grannarna kan ta dottern en kort stund om det behövs, fast hur kul är det att väcka dom mitt i natten!? Förra gången har jag också bara bra minnen från, det gick som planerat även om det var jobbigt. Lycka till nu!

Svar på tråden BF juni 2015 i Linköping (gärna syskon)