RebeckaP skrev 2015-04-29 20:32:47 följande:
Visst, vi bor i villa här. Det är bra här med mycket barnfamiljer, nära till skog och dagis mm
Imorgon är min sista dag på jobbet. Sedan ska jag jobba hemifrån några veckor - det ska bli så skönt. Jag är så himla trött och ont i ryggen, har vaknat på nätterna av mardrömmar och ont i magen, typ "förvärkar"... och blivit jätteorolig såklart. Men de säger att det är lugnt, så länge det inte håller i över en timme. Först då ska man ringa förlossningen.
Jobbar du fortfarande?
Härligt att bo i barnvänligt område :) Att bo i stan som vi gör är ju kanske inte det mest barnvänliga men vi trivs bra här, gångavstånd till både dagis och jobb :)
Jag ska jobba till den 13/5 men jobbar bara 4,5-5 timmar/dag så det är skönt. Sen får vi se om jag tar hem dottern från dagis måndag och fredag så hon blir 15-timmarsbarn redan då, vet inte riktigt vad jag känner för. Hur tänker du göra nu när du går hem från jobbet?
Har du positiva minnen från förlossningen med din dotter? Jag har bara bra minnen men det gick snabbt, hade visserligen värkar under natten hemma men trodde inte det var allvar, när vi sen väl tog oss in på förlossningen vid 11-tiden tog det bara drygt 3 timmar innan hon var ute. Denna gång lär det gå snabbare trodde min barnmorska och det är väl det enda som oroar mig lite, hur ska vi hinna fixa barnvakt till dottern?! Våra föräldrar bor 3-4 timmar härifrån :(