• KnytetsMamma

BF juni 2015 i Linköping (gärna syskon)

Hej,
    jag väntar mitt andra barn i juni 2015, har en dotter som kommer fylla 3 lagom till bebisen kommer. Nu söker jag andra i Linköping som väntar barn maj/juni 2015, gärna andra barnet men självklart förstagångsföderskor också.

• Svar på tråden BF juni 2015 i Linköping (gärna syskon)
  • jks

Hej! Jag bor i Linköping och väntar mitt andra barn i juni. Har en son sedan tidigare som fyller 2 i april. Jag vill gärna lära känna andra som blir flerbarnsförälder :)

• KnytetsMamma

Kul med svar, var i Linköping bor du? Går stora barnet på dagis nu? Vår dotter blir 3 i juni och började förskolan i september, bor centralt.

jks skrev 2015-01-04 13:30:39 följande:
    Hej! Jag bor i Linköping och väntar mitt andra barn i juni. Har en son sedan tidigare som fyller 2 i april. Jag vill gärna lära känna andra som blir flerbarnsförälder :)

• jks

Vi bor i vidingsjö. Ja han började på dagis i höstas. När i juni är bebisen beräknad? :)

• KnytetsMamma

Hej, bebisen är beräknad 31/5 enligt kub-ultraljud men jag tror mer på.min egen beräkning som är typ 3/6. När är er beräknad?

jks skrev 2015-01-05 18:36:34 följande:
    Vi bor i vidingsjö. Ja han började på dagis i höstas. När i juni är bebisen beräknad? :)

• jks

Okej! Ett datum/beräkning behöver ju inte alltid säga så mycket egentligen.. Vår bebis är beräknad till 27/6, så jag är i vecka 16 nu. Hur har du mått hittills i graviditeten?

• KnytetsMamma

Nej precis, man får se när den tittar ut. Jag har mått bra sen vecka typ 13-14 och nu är jag i vecka 20, men mådde lite illa under vecka 6-13 fast inte så mycket egentligen. Hur har du mått? Jag är annars extremt trött men kan ju bero på att man har ett till barn att ta hand om och man inte får sova ordentligt på nätterna....se

jks skrev 2015-01-05 21:57:54 följande:
    Okej! Ett datum/beräkning behöver ju inte alltid säga så mycket egentligen.. Vår bebis är beräknad till 27/6, så jag är i vecka 16 nu. Hur har du mått hittills i graviditeten?

• jks

Så skönt att du mått relativt bra iaf :) Jag har också mått bra, det är först nu som jag känt av en del illamående men det har nog att göra med att jag blivit väldigt känslig för en del lukter.. Ja, det var ju lite mer bekvämt att vara gravid förra gången när man inte hade en liten att ta hand om, då kunde man ju vila när man hade behov av det (förutom när man jobbade då). Har ni varit på andra ultraljudet? Vet ni om ni ska få en kille eller tjej?

• KnytetsMamma
    jks skrev 2015-01-07 09:52:28 följande:
    Så skönt att du mått relativt bra iaf :) Jag har också mått bra, det är först nu som jag känt av en del illamående men det har nog att göra med att jag blivit väldigt känslig för en del lukter.. Ja, det var ju lite mer bekvämt att vara gravid förra gången när man inte hade en liten att ta hand om, då kunde man ju vila när man hade behov av det (förutom när man jobbade då). Har ni varit på andra ultraljudet? Vet ni om ni ska få en kille eller tjej?
    Ja, det är väldigt skönt att man fått må bra, finns ju så många som mår illa typ hela graviditeten :( Vi var på rul i morse och allt ser bra ut och h*n växer som den ska. Vi fick reda på könet men har bestämt oss för att hålla det för oss själva :) När har ni rul?
  • jks

Så mysigt att få se bebisen, och skönt att allt såg bra ut! Vi har nästa ultraljud om ca 3 veckor. Jag önskar tiden dit går fort, så jag får se om allt är som det ska! Och så är jag väldigt nyfiken på könet, som vi ska ta reda på :)

• KnytetsMamma

Ja, det är alltid mysigt att se bebisen. Jag känner bebisen varje dag nu, i morse såg jag till och med en buff på utsidan av magen :) vi ville också ta reda på könet men har inte bestämt oss än för om vi ska berätta för folk om det. Ska ni berätta? Ska ni gå privat om de inte kan se på rul?

jks skrev 2015-01-08 16:35:33 följande:
    Så mysigt att få se bebisen, och skönt att allt såg bra ut! Vi har nästa ultraljud om ca 3 veckor. Jag önskar tiden dit går fort, så jag får se om allt är som det ska! Och så är jag väldigt nyfiken på könet, som vi ska ta reda på :)

Svar på tråden BF juni 2015 i Linköping (gärna syskon)