FlickanUtanNamn skrev 2014-12-09 18:59:25 följande:
Kanske det faktum att han skulle tycka att jag var en psykiskt sjuk stalker som söker upp honom efter nästan tio år? Vilken kille skulle gilla idén om att en brud har suttit & tänkt på dem under en så lång tid?
Han har givetvis själv gått vidare i livet & ser väl förmodligen detta som en misslyckad & jobbig tid i sitt liv.
Och sen har jag som sagt skrivit det där brevet där jag avslutade just med att fråga om han kanske skulle vilja träffas någon gång. Svaret uteblev & därmed så känns det ganska läskigt att sitta & jaga honom.
Det är en mycket fin gräns mellan uppvaktning & stalking. Just saying.
Men vad är alternativet? Att sitta och obsessa honom resten av livet och ångra att du inte gjorde mer?
Han kanske ser dig som en stalker. Eller så har han inte ens läst brevet. Som jag ser det har du ingenting alls på att kontakta honom igen. Du behöver ju få ett avslut. Det värsta som kan hända är att han tycker att du är en stalker - men då har du iallafall gjort vad du kunnat. Andra scenarios är att han vill träffa dig och prata om det - och då kan det ju gå hursomhelst. Ni kan bli ihop. Du kan inse på riktigt, en gång för alla, att fantasipersonen som du har varit kär i inte finns i verkligen (och på så sätt kunna gå vidare). O.s.v. Och allt är ju egentligen bättre än att bara gå och älta honom och undra vad som kunnat hända.
Kör hårt! Kontakta honom igen!
Om han tycker att du är läskig som tycker om honom är han ju rätt knepig. De allra flesta skulle väl bli väldigt smickrade? Skulle inte du?