• Sandel

Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.

Vad hade ni tyckt om att få träningskläder av er man i julklapp om ni för 10 veckor sedan hade fött barn? Det är dessutom kläder som man inte kan ha nu, utan till sommaren. 

1. Vem tänker ens på att ge träningskläder till en hormonell nyförlöst kvinna? 2. Varför köper man sommarkläder i december? 3. Vad sägs om en fin ny tröja att ha nu när magen är borta, ett smycke, eller en massage? 

Hade varit kul med något som piggar upp, gör en glad eller åtminstone kan användas nu. Just nu skulle jag bli glad bara jag fick en kram. 

• Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.
  • Sandel
    Satisfaction skrev 2014-12-05 21:00:36 följande:

Jag hade blivit glad, nya myskläder att gå hemma o slappa i.

Sommarkläder för löpning. Små tighta hotpant-byxor och linne + bh/topliknande grej , inkl vattenflaska och nån märklig gympapåse. 
  • Margaux
    Sandel skrev 2014-12-05 20:57:59 följande:
    Nej nej, this is it. Han sa till och med god jul när han räckte över den. 
    Fast helt ärligt har du ju god tid på dig att få gubben att fatta att det där inte var gott nog. Blev du ledsen så skulle jag sagt det till honom.... Och tala om ett par tre saker som du önskar dig som plåster på såren, även om det viktigaste är att kommunicera så att han förstår att det var helt fel julklapp till DIG. Även om han kanske menade väl...
  • Lindsey Egot the only one

Jag hade demonstrativt åkt och köpt en Coca Cola och en marabou mintchoklad.

Eller nej det gör jag ju ändå

Det är oerhört elakt att förvänta sig att någon ska göra det för någon annan. Det bästa sättet att komma i-form är att vara motiverad själv.

• Sandel
    Margaux skrev 2014-12-05 21:07:59 följande:
    Fast helt ärligt har du ju god tid på dig att få gubben att fatta att det där inte var gott nog. Blev du ledsen så skulle jag sagt det till honom.... Och tala om ett par tre saker som du önskar dig som plåster på såren, även om det viktigaste är att kommunicera så att han förstår att det var helt fel julklapp till DIG. Även om han kanske menade väl...
    Det som gör mig mest ledsen är att det var så oerhört oromantiskt av honom. Av allt man kan ge sin fru, så var det här hans bästa idé. Till kvinnan som just gett honom hans 3:e son. 
  • Lindsey Egot the only one
    Sandel skrev 2014-12-05 21:03:35 följande:
    Sommarkläder för löpning. Små tighta hotpant-byxor och linne + bh/topliknande grej , inkl vattenflaska och nån märklig gympapåse. 
    Jag hade tryckt ner mig i dom i protest och låtit fläsket flöda över ingen sätter sig på mig
  • Haskel

Kläderna KAN inte användas förrän till sommaren. De är alltså inte tänkta att användas nu, så tätt efter förlossningen.

Det nära på ALLA kvinnor (inte män) pratar om efter förlossning, är att komma i form igen.

På så sätt låter det som en ideal och genomtäkt present.

Hormoner som spökar och får dig att övertolka.

• Margaux
    Sandel skrev 2014-12-05 21:14:22 följande:
    Det som gör mig mest ledsen är att det var så oerhört oromantiskt av honom. Av allt man kan ge sin fru, så var det här hans bästa idé. Till kvinnan som just gett honom hans 3:e son. 
    Men har du sagt det till honom? Män är på många plan(oftast känslomässiga) rätt dumma... Det finns en anledning till det där talesättet: kvinnor från Venus och män från Mars.....
  • Sandel
    Haskel skrev 2014-12-05 21:22:43 följande:

Kläderna KAN inte användas förrän till sommaren. De är alltså inte tänkta att användas nu, så tätt efter förlossningen.

Det nära på ALLA kvinnor (inte män) pratar om efter förlossning, är att komma i form igen.

På så sätt låter det som en ideal och genomtäkt present.

Hormoner som spökar och får dig att övertolka.

Han hade kunnat köpa träningskläder till mig till våren som en pepp-present. Eller köpt det + något som passar nu. Just nu sitter jag här och gråter av trötthet och stirrar på en hög träningskläder. Just nu är det just nu och om han hade haft någon förståelse så hade han kommit hem med en bukett blommor, en parfym eller presentkort för en ansiktsbehandling kanske. 

Hade verkligen uppskattat något som ger mig energi eller glädje just nu. Inte i juni 2015. 

Skäms för att berätta detta för mina väninnor! 
Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.