Anonym (Questionmark.) skrev 2014-12-05 19:00:34 följande:
När jag flög långlinjer så var jag sommaranställd på ett danskt bolag och vinteranställd på ett engelskt bolag.
Numera är jag fastanställd på ett mindre bolag och flyger endast inrikes samt till Norge.
Du som passagerare vet inte hur stressigt vi har det. Det ingår i yrket att inte visa det. Men tro mig, det ÄR stressigt och ni ÄR i vägen i mittgången!
Och ja, jag VET att jag vet bättre än du. Jag har jobbat inom flygbranschen i 21 år. Innan dess var jag reseledare.
Så du har alltså varit med på alla långresor jag gjort och kan därför säga att det som ropades ut till samtliga i planet alltså INTE sades alls? Märkligt. Du har alltså varit med på alla flygningar så du vet att de sagt eller inte sagt att det är bra att röra lite på sig i gången ibland? Spännande minst sagt! Sen ser jag nu att du inte är kapabel att faktiskt läsa ordentligt. Det jag sa var att det inte var en massa personal med vagnar och annat för sig i gångarna konstant, så som du försöker få det till att det är på ALLA flygningar alltid. De var säkert stressade de som jobbat då jag flugit men det jag skrev var att de för den sakens skull inte var och sprang med uppgifter i gången hela tiden. Det var faktiskt ganska lugnt emellanåt lite längre stunder (det var alltså under dessa som vi ombads stt tänka på att sträcka lite på benen i gången då det var lätt att glömma). Detta tips har jag fått även när jag flugit med utländska bolag. Så om du endast upplevt flygningar där ni sprungit med vagnar, skräp och annat i gångarna konstant varje minut som jagade harar från start till landning kan jag bara anta att du jobbar för ryanair där kabinpersonalen tydligen måste försöka sälja billig skit till alla var tredje sekund. Men häftigt att du följt med mig på ALLA mina långresor som sagt, jag har ju inte ens nämnt när jag flugit liksom? Även när jag flög med sambon från Chicago till Arlanda och stormen Irene härjade i new york blev vi tillsagda att gå lite i gången, du var alltså där du med? Hur upplevde du turbulensen? Då jag har släkt både i Asien och i USA har jag långflugit regelbundet sen innan jag ens kunde gå. Det är många flygningar du måste ha förföljt mig på då alltså. Nästan lite creepy när jag tänker efter? Speciellt som du tydligt minns hur upptagen gången har varit vid varje resa, dokumenterar du sådant alltså? Släpp hybrisen, du har ingen aning alls "bättre än mig" om vad JAG har blivit tillsagd att göra under de flygningar jag har gjort i mitt liv. Det är som att jag skulle påstå att jag vet bättre än dig hur din hälsa ser ut för att jag jobbar inom sjukvården i allmänhet. Jag har inte varit med under dina läkarbesök och du har inte varit med under mina resor, det kan jag i princip garantera dig. Storhetsvansinne borde räknas som en sjukdom...