Inlägg från: MeAndBaby |Visa alla inlägg
  • MeAndBaby

Hur agera i 3-årstrotset?

Tänker mest på läggningssituationen. När sonen gång på gång upprepar med klagande gnällande röst Jag vill inte sova! I ca 1 tim, efter sagor när vi släckt lampan. (Jag sitter alltid kvar tills han somnar). Hur bemöta detta?? Svara med bestämt Jo du ska sova hjälper ju inte. Inte svara alls men klappa på honom?

Och i övergångar kommer ju också dessa protester. Vill inte gå till dagis!

Vill inte gå hem!

Vill inte äta mat!

Vill inte klä på mig!

Osv...

Att sova på natten, följa med till och från dagis är det enda vi inte ruckar på.

• Svar på tråden Hur agera i 3-årstrotset?
  • MeAndBaby

Han sover 30-40 min på dagis och behöver det, de gånger vi slopat vilan på t ex en söndag är han supertrött och gnäller och gråter konstant en hel dag. Mkt jobbigt att ha att göra med då, han orkar liksom knappt med sig själv.

Detta började i somras, men det är verkligen inte varje kväll. Kortade ner dagisvilan fr 1 tim till 30-40 min viljet hjälpte. Nu har han fått ett slags återfall när 3-årstrotset är i full blom. När hans pappa skulle lägga honom här om dagen tog det 3 tim inkl sagor, till slut fick han somna till Bamsefilm kl 22:30, gråtande av utmattning. Kändes inte bra. Dessutom "vann" han ju den natten eftersom pappa gav upp och satte på film. Detta kommer ju sonen ihåg och protesterar följande kväll mef mig, men då "bara" en tim.

• MeAndBaby

Om han då somnari vagnen ex en sönd när vi är ute och han inte får sova middag då? Länns som plågeri att väcka honom alt hålla honom vaken undet dagen fast han är så trött såbhan storgrinar.

• MeAndBaby

Om han då somnari vagnen ex en sönd när vi är ute och han inte får sova middag då? Länns som plågeri att väcka honom alt hålla honom vaken undet dagen fast han är så trött såbhan storgrinar.

Svar på tråden Hur agera i 3-årstrotset?