Inlägg från: Anonym (sonow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sonow)

hjälp oss på traven

Lång historia kort, jag har en son på 3 år och en dotter på 2 månader. Sonens pappa lämnade oss när han var 3 månader och flyttade 5 h bort. Jag gick vidare hittade min sambo som min son ser som sin far då han träffar sin biologiska max 4 ggr per år och då för jag tränger mig på i hans stad. Nu närmar sig sonens 3 års dag och hans biologiska pappa säger att min sambo absolut inte längrr får vara delaktig i sonens liv som läkarbesök dagis osv för han från och med januari vill ha han på helgerna! Jag har ensamvårdnad sen dag 1 han har aldrig velat ha pojken o skälvklart kan han få ett umgänge men ska jag verkligen ta bort den enda fadersfigur min son känner till? Ska jag verkligen låta min son åka till en främling?

• Svar på tråden hjälp oss på traven
  • Anonym (sonow)

Sammarbetssamtal är något han vägrar, han anser att sonen genast kan köra helger med honom. Förlåt för slarvet menade att sambon inte får ta ansvar för sonen inte att jag ska lämna honom :) svårt o skriva med en 2 månaders man ska vagga :)

• Anonym (sonow)

Självklart måste han träffa han oftare. Men då får jag höra att det kostar att åka 5 h hit o tbx samtidigt som familjerätten rått mig till att sluta åka dit då de var han som flyttade iväg. Hur börjar man ett umgänge med någon som tycker de inte behövs

• Anonym (sonow)

Att han vinner är inte troligt dömd för barnmisshandel för 2 år sen på sin andra son. Väntar på att sitta av sitt straff, han var med i en stor härva med steroider ...

Jag hjorde allt i 2 år, åkte dit han bor minst 2 ggr i månaden stannade 2 dagar men han träffade sonen max 4 h när vi var där! Så jag gjorde ALLT. Jag kpntaktade familjerätten bjöd in till samtal men han vägrade! När sonen låg inne efter massa komplikationer med epilepsin ringde jag efrer han men han ville inte komma. Varje kommunikation som skett via sms har jag sparat, varje dag de setts samt h har jag uppskrivet + neutrala vittnen till.

• Anonym (sonow)
    Anonym (fakta) skrev 2014-12-03 14:36:14 följande:

Att neka samarbetssamtal är inget som gör att en förälder inte får umgänge.

Du verkar inte förstå att jag jobbat för ett umgängde sedan sonen föddes och kommer inte jobba emot det dock vägrar jag honom vh utan att ha lärt känna sin son!
Svar på tråden hjälp oss på traven