• JGFH

BF Juni/Juli 2015 Östersund

thuram skrev 2015-02-04 17:28:10 följande:
    Ja vi ska också åka och klämma och känna på lekia någon dag :) kommer nog ta hjälp av personal där med vagn, bärsele, bilstol osv och sen typ beställa från internet ;) blir ju såå mycket billigare. Är bara lekia här i stan som har såna grejer så prissättningen är rätt hög tycker jag.. Vill också till Sundsvall, får se om det blir en sväng dit till Ikea efter flytten och då kan man ju passa på och titta till bebisen också :)

Man måste ju tänka att allt går bra, allt annat är bara dumt! :)
    Ja nu har vi bestämt barnvagn i alla fall:) Även babyskydd. Vi åkte på babyproffsen i Sundsvall. Oj vad duktiga dom var där. Verkligen hjälpsam och rekommenderade och visade allt möjligt. Mycket bättre där än på lekia här i stan. Men vi ska beställa barnvagn här ifrån ändå. Det blir samma pris på emmaljunga oavsett vart man köper den. Vi ska beställa babyskyddet vi tittade på, på internet. Lika så säng och sånt. Tycker dom inte hade något på Ikea tyvärr. Pratat med de som jobbar med barnsängar och så. De tyckte man skulle köpa en på en barnaffär. Är mer säkert för både förälder och barn. Så vi har hittat mycket. Väntar bara på att det ska komma in på lager igen:) 
    Känns väldigt mysigt att gå runt och titta på bebis saker:) Har köpt lite kläder nu också. Hade jätte fina på birsta:) 
  • JGFH
    mystrollet skrev 2015-02-09 17:56:29 följande:

Hej! Gjorde ju rul den 5e, bebis mådde toppen men de är en riktig liten rackarunge! ;) den hade navelsträngen mellan benen så vi fick inte veta tyvärr men oj vad underbart det va att se den lille röra sig :) blev även bakflyttad nästan en vecka så är nu i vecka 19(18+3) går in i ny vecka på fredagar :)

Vad tror ni de är för kön om man kollar enligt "skallteorin"? :)

Vad mysigt:) Roligt för er. Får ni inte komma tillbaka och titta? Har kompisar som fått veta mer exakt senare. Men för oss kunde hon inte se någon pung eller snopp. 3 streck var det. Jag har ingen aning om hur man ser på "skallteorin" tyvärr:p kanske finns någon annan som vet:) 

Oj vilken fin mage du har:) Min är inte så stor faktiskt. Hoppas inte den kommer bli allt för stor heller:) haha. Jag är så rädd för bristningar om den växer för mycket. Men händer det så händer det. 
  • JGFH
    thuram skrev 2015-02-22 16:37:59 följande:

Hej, har varit lite frånvarande här ett tag. Hoppas allting är bra med er och magarna :)

Själv kliver jag in i vecka 27 idag, helt sjukt vad tiden går fort! Börjar se stor ut och känner mig framförallt gigantisk och klumpig.. 7kg plus hittills, tror det blir många kilon till i och med att jag hade lågt bmi innan graviditet så behöver nog många extrakilon :)

Enda besväret jag känner av är halsbränna annars mår jag fint! :)

Allt är bra med magen här:) lever om för fullt. Så mysigt. Jag har gått upp en massa kilon nu men känner mig inte så jätte stor ännu:) skönt.

Jag är i v 24 och går in i v 25 till helgen. Längtar så till sommaren:D hur går det med flytt?

Själv ska vi på möte på fredag om att bygga hus. Känns så spännande och roligt:)

Vad skönt att det är bra med graviditeten. Jag har också lite halsbränna men det går. Ont i magen till och från. Kanske för att allt växer och flyttar sig där inne:p
  • JGFH
    thuram skrev 2015-02-26 12:18:48 följande:
    Har ju dock vetat om det sen när hon plussade men nu är hon i v13 så känns som att det kommer att gå vägen så känns riktigt kul :) Kommer skilja ca 3 månader men vi får ju samma årskull och så :) Ja jag saknar lite att prata med någon som redan har barn men vi klarar oss nog ändå!

Ja okej, vi får väl se hur det blir längre fram då :) Vi kan ju släppa det nu då tills det närmar sig så behöver vi ju inte tänka på den biten än ;)

Nej det förstår jag, bebisen behöver ju inte ens ett eget rum på ett bra tag men det är ju såklart mysigt att inreda det ändå ;) hehe! Ja det sägs ju att smakar det så kostar det, hoppas på vinst på triss eller någonting ;)

Vad härligt att allting såg bra ut! :) men vad mysigt med ultraljud varannan vecka, avis!! Jag får väl nöja mig med att få lyssna på hjärtat varannan vecka i alla fall ;) Har mitt nästa besök i slutet av mars (en evighet dit) sen blir dom ju tätare :)
    ja jag går på zgränd, har ju inget att jämföra med men trivs i alla fall :) Valde ju liksom det ställe som blev närmast.
    Hon sa inget om föräldrargruppen sist men hon har pratat om det innan, så kanske bokar in det på nästa besök :) Hoppas jag! Det vill vi gå :) När ska du börja då?
    Okej:) Ja det låter jätte roligt. Vet en som ska få nu i april och en ska få i Juli:) Känns som roligt att få någon man kan dela saker med då:) Ja det är nog inte så många som har någon att rådfråga riktigt. Någon måste ju bli den första också:) Men sånt löser sig alltid.

Ja precis:) Lika bra att låta det vara tills det närmar sig istället

Ja absolut:D Längtar ihjäl mig tills jag får inreda våran minis rum när vi får huset. Jag älskar att pyssla med inredning och själv kunna bestämma hur man vill ha det:D Haha, ja det har du rätt i. Man kan alltid hoppas på vinst i alla fall;)

Okej:) Jasså, men det måste kännas bra att man i alla fall får lyssna på hjärtat:) Tror det blir så för oss med, mot slutet är det varje vecka så det kommer bli extremt mycket bm besök. Men dom säger att vi kommer känna oss mer säker och veta mer när vi väl kommer in i allt och får råd och så pass mycket stöd så det känns verkligen jätte skönt. Hoppas bara allt flyter på bra och att de verkligen tar hand om oss när vi undrar över något. 
    Känns som det snurrar runt tusen frågor i huvudet och tankar på hur ska jag klara detta? Vet verkligen ingenting när jag tänker efter. Hoppas det blir bättre när vi får börja i föräldrar gruppen med. 
    Okej:) Ja men det känns skönt att ha det närmaste liksom. Slippa åka hur långt som helst bara för att åka till bm och så:) Vi ska börja i april:) Vi var med i gruppen som skulle starta nästa gång:) 
  • JGFH
    thuram skrev 2015-02-28 19:29:41 följande:
    Okej, va kul! Ja men vill ju gärna prata av sig om sina "besvär" och funderingar med någon som är lite mer intresserad och insatt än med sina icke gravida vänner som kanske inte vill höra mitt bebisprat varje gång vi ses.. ;)

Förstår dig, känns så sjukt mysigt att få inreda ett barnrum liksom :D Själv skruvade jag precis ihop spjälsängen, kom nästan en tår av overklighetskänsla att tänk om några månader ska våran bebis ligga där i.. :D Så mysig känsla! Så ja, jag kommer väl grina när jag väl sätter igång med rummet också, haha! Jag som var känslig innan graviditeten.. :p

Ja absolut, men känns så tråkigt att man kanske inte får gå på nå mer ultraljud. För som jag förstår det så blir det bara ultraljud om det är något avvikande för mig nu..
    Skönt för er ändå att få gå så ofta även om det kanske kommer kännas mycket, ni lär ju som sagt få svar på många frågor :) varje gång jag har varit hos bm har hon frågat om jag haft nå frågor och det har jag inte haft förrän jag gått därifrån :p haha! Börjar också känna mig lite nojjig, den där känslan som många tydligen (inte så konstigt) verkar få, ska JAG bli MAMMA? och ta hand om en liten bebis som kommer att växa upp och bli stor. Åh jag får lite ont i magen när jag börjar tänka sådär :p
    Man kommer nog in i rollen rätt fort skulle jag tro ändå :) Oj vad tiden går fort, tänkte att april är ju länge kvar tills jag kom på att det redan är mars imorgon.. sjukt! haha! Får väl se om vi får vara med i den gruppen då, vet ju inte hur många grupper det finns men känns sent för oss om vi skulle vänta till typ maj, då är ju ungen nästan redan här.. :p
    Haha ja men precis:)   

Å vad mysigt:) Vi har skruvat ihop spjälsängen vi köpt också:D Känns så himla mysigt. Nu har vi beställt massa saker också. Oj så jag längtar tills den lilla vill komma ut:)

Jaha, men vad tråkigt. Man vill så gärna gå på ultraljud och få se den lilla<3 Men samtidigt hoppas man inte att det ska bli något avvikande. Jag blir så känslig när jag inte vet hur den lilla där inne har det. Brukar bli lugnare efter ul. Känns som skönt att dom kan se något avvikande då med om det nu skulle hända något. Så svårt att veta hur det ska vara om man behöver åka in eller inte. 
    Hoppas verkligen allt går bra. 
    Haha ja men det är nog normalt:D 
    Ja det kommer nog vara en mycket speciell känsla när det är första barnet och så. Ja men eller hur, det är Mars och i Juni kommer mini. Det går så fort känns det som. Vi har inte ens köpt barnvagn och såna saker ännu. Men det börjar bli mer och mer saker hemma nu. Speciellt kläder. Hur mysigt som helst att gå med sambon och titta på allt. Så roligt att han själv vill titta och kommer med förslag. Men oj så många tankar det snurrar omkring i huvudet. Blir så orolig att jag ska köpa för mycket kläder eller för lite, tänk om jag glömt något osv. haha. Mycket som snurrar omkring där inne.
  • JGFH
    Nevihc skrev 2015-02-28 21:18:30 följande:

Heeej. Får jag vara med här? :)

Jag bor visserligen inte i Östersund, utan i Järpen. Men jag har BF 30 juni :) Första barnet. Det verkar må bra trots att jag blött massor :/

Vad roligt med en till i gruppen:) 
    Oj så tråkigt att du blött en massa. Hoppas allt går bra
  • JGFH
    Nevihc skrev 2015-03-09 18:07:43 följande:

Det blev ingen juni eller julibebis för min del.

Efter en vecka med sammandragningar som igår plötsligt blev värre så skjutsade min pappa in mig och pojkvännen till förlossningen i Östersund. Där mättes sammandragningar, och gjordes UL pch VUL. Därefter agerades det snabbt. Min livmodertapp var het utplånad och läkaren kunde se rakt in i hinnasäcken. Jag fick bricanylsprutor. Kortison för att påskynda bebisens lungmognad och sen dropp som skulle ta udden av värkarna. Sen flögs jag akut till Umeå. Jag landade runt halv 10, 00:38 var min lilla pojke född. Han ligger nu på barnavdelningen och får all hjälp han kan få. Oron och rädslan håller på att ta kol på mig, men just nu verkar han må bra.

Jag undrade vad jag gjort för ont för att förtjäna det här.. Att föda ett litet barn i vecka 23+5.. Dom säger att jag inte kan hjälpa det, men i det här läget så kan jag inte låta bli att anklaga mig själv.

Nu inväntar jag fadern som kommer med tåget strax. Och allt jag kan göra är att be för mitt barns liv. Hoppas ni får njuta av era graviditeter flickor.

Å vad hemskt. Beklagar verkligen. Finner inte riktigt ord. Hoppas allt går bra för er ändå och att eran lilla son klarar sig. Du får gärna berätta hur det går. 
  • JGFH
    thuram skrev 2015-03-12 11:53:20 följande:
    Ja eller hur, försöker inte köpa så mycket i strl 50 satsar mer på 56 och gör ju ändå inget om det är lite för stort tänker jag :) Blir det en liten bebis får vi väl bara köpa mer i strl 50 när den väl är här :) Borde finnas en handbok för första graviditeten, eller ja det gör det säkert :p

Åh smart detalj, har ingen aning hur tungt vårat babyskydd är som vi ska beställa.. Men har bara en trapp så jag kanske klarar mig ändå eller få bli biff på köpet ;)

Hehe bra med snickare i familjen ;) funderar på om jag ska köpa ett tråkigt billigare skötbord och piffa till det själv med lite lådor och så, sånt skötbord jag vill ha ligger från 1500 och uppåt så tycker det känns lite väl :p

Skönt att veta att du slipper gå över tiden, att du har ett slutdatum liksom :) Alltså jag läste om moderskapsintyget att antingen får man det hem eller av sin bm eller så skickar ens bm in det men jag har inte hört någonting om det från min bm.. Hur fick du ditt? Jag ska snart på mvc ändå så får väl fråga om det då :) Hoppas det gick bra hos barnmorskan :)
    Ja så tänker jag med:) Ja precis, det känns så dumt att köpa massa i storlek 50 som dom kanske inte ens kan ha om de föds lite större;p Haha ja en sån bok skulle jag vilja ha. Men vart hittar man en som verkligen stämmer med verkligheten:)

Ja vi har en del trappor att bära och jag tycker de flesta babyskydden är så tung och så ska man lägga på minst 3 kg till:p Men det får väl gå ändå:) Vi har inte köpt något än då vi inte bestämt vilket som passar oss bäst. Vad har ni tänkt köpa för babyskydd?:)

Oj, ja men det är ju smart att kunna göra lite eget istället för att lägga ut flera tusen på ett skötbord.

Ja jag hade inte fått något när jag var på rul så när jag gick till vanliga bm frågade hon mig om jag fick något. Eftersom jag inte hade det skrev hon ut ett som jag skickade in till försäkringskassan. Nu ska jag bara fylla i allt ifrån försäkringskassan så dom kan räkna ut sgi och sånt:p 
    Det gick jätte bra hos barnmorskan:) Nästa vecka är det dags igen för ultraljud och tillväxtkontroll. Ska bli spännande att se sedan vi var på rul :D Har du hört något om föräldrargruppen?
  • JGFH
    thuram skrev 2015-03-17 16:32:00 följande:
    Kanske är svårt att skriva en sån bok då alla verkar uppleva graviditeten olika och har olika behov men en liten bas skulle ju va bra vad som verkligen är viktigt att köpa/ tänka på osv.. :p

Vi beställde vagn och babyskydd i helgen :D verkar tydligen redan vara skickat så hinner gå och myskolla på grejerna hundra gånger här hemma innan bebis kommer men det gör inge ;) hehe! Vi köpte Brio primo, står dock inget om hur tung den är vad jag kunde läsa och jag har inte tittat på den på riktigt men det ska nog bli bra ;) Går att "klicka på" på våran vagn brio smile så det känns smidigt.

Jaha okej, jag ska till bm på måndag så får fråga om det då och även om föräldrargruppen :) Åh vad mysigt att få se lilla bebisen igen :)
    Ja det är sant men jag skulle vilja ha en bok på t.ex. vilka storlekar man ska köpa och hur mycket av en sort och olika förslag på vad som kan behövas om man föder på t.ex. vinter/sommaren och så:p

Okej:) Vi har inte hittat något babyskydd än. Vi vill ha en bas med både isofix och som man kan använda bälte till ifall man har en bil som inte har isofix:p Kan man det med brio primo?:) Tittade på en maxi-cosi men då tycker vi inte om solkepsen på den:p känns som det är så himla mycket. Sedan vill vi ha 5 punkts bältning på mini. Jag kanske ska försöka läsa mer om de olika skydden och sedan åka och titta på alla igen. Det är en djungel av allt tycker jag. haha:p Men skönt att ni hittat och beställt barnvagn och skydd:)

Okej, ja föräldragruppen går man på ganska sent tydligen:p det är bara ca 4 gånger så det borde man hinna även om den startar lite senare:) Ja det ska bli riktigt spännande. Känns som skönt att se om allt står rätt till och se hur den har växt:) Kanske man kan vara lite lugn tills nästa ul. haha:)

Har du fått till bebis rummet än?:) Vi har precis blivit klar med sängen och kläder och alla de sakerna. Men allt ser så gulligt ut så jag skulle kunna köpa hur mycket kläder som helst:p 
  • JGFH
    thuram skrev 2015-03-18 14:08:07 följande:
    Ja precis, men man kanske blir klokare efter föräldrarutbildningen :) och man lär sig väl efter vägen, är ju ingen katastrof om man glömt att köpa något när bebisen har kommit det går ju att handla då också då man vet vad som saknas :)

Ja man hade då ingen aning att barnvagn och babyskydd skulle vara så svårt!! Ja med primo går det att fästa basen med både isofix eller med vanligt bälte :) Ja du väl söka på alla såna här tester och hitta några favoriter och sen åka och titta på dom :) Vad var det för vagn ni skulle köpa? :) Enligt sökning på vårat paket med barnvagnen och det så har det anlänt till Östersund nu i alla fall så vi kan säkert hämta ut det imorgon :D

Okej, jag bör väl hinna med i någon grupp då :) vill ju mest och besöka förlossningen, tror att jag får en mer verklighetskänsla då :p efter 29 veckor har jag inte riktigt fattat än att det är en bebis i magen och att den ska ut och jag ska bli mamma.. Tror typ att jag bara har hittat på allt ;)

Åh vad mysigt! Ja man får hejda sin shopping ;) Har kläderna nästintill färdigt, tänkte vänta nu tills det kommer lite sommarkläder i butiken och köpa lite tunnare plagg som mössa och så :) Alla grejer börjar bli färdigt men har ingen riktig inredning än som lampa och gardiner och så.. Sängen står där bäddad (ska dock tvätta och bädda om senare igen men såg trevligare ut med sängkläder), en badbalja och babygym. Äntligen beställt ett skötbord också som ska få stå inne i det rummet tror ja då det endå ligger bredvid toan :) Så våra katter är överlyckliga över att ha fått ett eget rum... Host! Dom ligger ofta och sover i sängen eller i babygymmet :p Saknar egentligen bara småsaker nu som babysitter, sängmobil osv. Och allt som ska till skötbordet :p
    Ja det hoppas jag med:) Men klarar alla andra av detta så borde man själv veta mer mot slutet:) Ja men precis.

Haha samma här:p känner mig helt lost fortfarande. Men jag hoppas vi hittar något nu snart:) Så jag kan vara lite lugnare. Å vad kul:D Vad mysigt att få hämta barnvagnen och så^^ Vi tänkte köpa en emmaljunga city cross vagn:) En med fasta hjul och luft. Vi fastnade för den då både sambons och mina föräldrar bor på landet och vi antagligen kommer gå mycket på både asfalt och grusväg. Så jag hoppas den kommer fungera bra för oss:) 
    Vi tänkte beställa barnvagn i april men kanske hämta ut den närmare förlossnings tiden:) Hon sa att garantin börjar gälla från det att vi skulle hämta ut den och då blir det bättre för oss om vi hämtar den sedan:) Men man vill som gärna hinna ha den en liten stund innan så man kan bädda den osv i  förväg:)

Oj det låter så mycket med v 29:D haha. Jag som bara är i v 27 ännu:p Du är snart i v 30. liksom 10 veckor kvar. Jag har snart 12 veckor kvar. Det känns som jag nästan nyss gjorde graviditetstestet alltså:D Jag har inte heller fattat att det är en liten bebis i magen. Det känns så overkligt. Känner samma som dig;p att det ska komma ut en liten och att jag ska bli mamma. Det är så svårt att förklara på något vis:) Allt känns som en dröm. 

Ja, hihi. Vi är inte riktigt klar med kläder ännu. Det är någon pyjamas kvar och så. Lite tunna strumpor och om vi hittar något mer:) Mössa har vi köpt. Eller vi fick med 2 i graviditetsväskan man kan beställa. Dom var tunna. Åh vad mysigt:D Jag har inte gjort så mycket i rummet. Det känns som jag bara ställt dit sängen och satt upp en lampa osv för att det ska bli lite hemtrevligare där. Vi har det rummet som data rum nu. Hade en liten soffa där förut som vi sålde. Nu vill jag göra lite bebis trevligt eller vad man ska säga;) hehe. Ja så har vi också tänkt. Tvättat sängkläderna nu men jag tänkte tvätta dom igen när det närmar sig. Så det är nytvättat och så:) Ska du tvätta med parfymfritt tvättmedel eller kör du på erat vanliga? Alla verkar göra olika så jag vet inte alls om vi ska köpa parfymfritt eller inte:/ Oj vad långt detta inlägg kändes att bli. haha. :D
Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund