BF Juni/Juli 2015 Östersund
Man måste ju tänka att allt går bra, allt annat är bara dumt! :)
Känns väldigt mysigt att gå runt och titta på bebis saker:) Har köpt lite kläder nu också. Hade jätte fina på birsta:)
Hej! Gjorde ju rul den 5e, bebis mådde toppen men de är en riktig liten rackarunge! ;) den hade navelsträngen mellan benen så vi fick inte veta tyvärr men oj vad underbart det va att se den lille röra sig :) blev även bakflyttad nästan en vecka så är nu i vecka 19(18+3) går in i ny vecka på fredagar :)
Vad tror ni de är för kön om man kollar enligt "skallteorin"? :)
Hej, har varit lite frånvarande här ett tag. Hoppas allting är bra med er och magarna :)
Själv kliver jag in i vecka 27 idag, helt sjukt vad tiden går fort! Börjar se stor ut och känner mig framförallt gigantisk och klumpig.. 7kg plus hittills, tror det blir många kilon till i och med att jag hade lågt bmi innan graviditet så behöver nog många extrakilon :)
Enda besväret jag känner av är halsbränna annars mår jag fint! :)
Heeej. Får jag vara med här? :)
Jag bor visserligen inte i Östersund, utan i Järpen. Men jag har BF 30 juni :) Första barnet. Det verkar må bra trots att jag blött massor :/
Det blev ingen juni eller julibebis för min del.
Efter en vecka med sammandragningar som igår plötsligt blev värre så skjutsade min pappa in mig och pojkvännen till förlossningen i Östersund. Där mättes sammandragningar, och gjordes UL pch VUL. Därefter agerades det snabbt. Min livmodertapp var het utplånad och läkaren kunde se rakt in i hinnasäcken. Jag fick bricanylsprutor. Kortison för att påskynda bebisens lungmognad och sen dropp som skulle ta udden av värkarna. Sen flögs jag akut till Umeå. Jag landade runt halv 10, 00:38 var min lilla pojke född. Han ligger nu på barnavdelningen och får all hjälp han kan få. Oron och rädslan håller på att ta kol på mig, men just nu verkar han må bra.
Jag undrade vad jag gjort för ont för att förtjäna det här.. Att föda ett litet barn i vecka 23+5.. Dom säger att jag inte kan hjälpa det, men i det här läget så kan jag inte låta bli att anklaga mig själv.
Nu inväntar jag fadern som kommer med tåget strax. Och allt jag kan göra är att be för mitt barns liv. Hoppas ni får njuta av era graviditeter flickor.