• JGFH

BF Juni/Juli 2015 Östersund

thuram skrev 2015-01-15 21:10:49 följande:
    Det kommer nog att se bra ut :) vilket datum har ni rul?

Ja han blev glad och nog lite förvånad faktiskt hehe :) ja nu är det så skönt att släppa magen fri så att säga, slippa tänka på vad man har på sig för kläder osv :)
    Jag hoppas verkligen det:) Men man vet aldrig eftersom det kan hända så mycket pga. min diabetes. Tyvärr. Men det märks. Vi har rul den 27. Tror vi gått 19 fulla veckor då så vi får se hur det ser ut då:)

Men vad skönt att det gick så bra. Haha, jag förstår din känsla;) Jag känner att jag inte behöver bry mig om vad jag har på mig beroende på vilka man träffar. Kommer inte behövas tänkas på när fler vet sedan
  • JGFH
    thuram skrev 2015-01-16 11:24:14 följande:

Jag vet inte hur ni andra tänker men skulle behöva era åsikter och pepp! Jag anser att händer det något i mitt liv så är det helt upp till mig om jag vill berätta det för mina vänner eller inte. Det är ju somsagt MITT liv det handlar om, som jag styr över själv!

Men tydligen så har jag ett fåtal "vänner" som nu går bakom ryggen på mig och är besvikna på mig att jag inte sakt att jag varit gravid på 20 veckor även fast jag träffat dom. Men dom verkar ju inte förstå att jag väljer väl själv om jag vill berätta eller inte, det är ju inte något specifikt mot just dessa som jag väljer att inte säga något utan det är ju mig det handlar om och mina val..

Alltså jag kan förstå att man känner sig lite bitter att jag inte sakt något men att inte ringa och gratta oss bara för att "varför ska jag ringa och säga grattis när hon inte ens ville berätta för mig att hon var gravid när vi träffades för 1 vecka sen"..

Detta kanske är vanligt i min åldersgrupp och jag är först ut i min kompiskrets med att skaffa barn.. Man märker nog fort nu vilka som är ens riktiga vänner!

Tycker ni jag är elak som dolde detta så länge? Känner fortfarande att det är mitt val och ingen annans, förstår inte hur vissa kunde bli så sur när jag trodde mina vänner skulle bli glada..

Mina närmsta vänner som jag träffar mer eller mindre varje dag fick veta i v14.. 3st. Och ja dom flesta av mina vänner blev ju jätteglada och helt överlyckliga men det är ju det negativa man råkar lägga energi på..

Alltså förlåt för världens längsta inlägg, var tvungen att skriva av mig! :p

Jag tycker att de som beter sig så inte är några riktiga vänner. Det är helt upp till dig. Det är du som är gravid, det är ditt liv. Det är du som ska må bra. Du bär trots allt på ett till liv och inte dom:) Jag tycker absolut inte du varit taskig som inte sagt något. 
    Jag har bara sagt till mina närmaste vänner än så länge. Jag känner inte att jag har någon som helst lust att gå ut med det förrän vi varit på rul. Men vissa säger när dom är i v 12 och andra senare eller tidigare.
    Det tycker jag man ska respektera. Verkar vara världens töntar som inte ens kan ringa och gratulera bara för att du sagt det sent. 
    Tycker inte du ska lägga någon som helst energi på det. Vet att det kanske är svårt, men samtidigt vill dom bete sig så är det deras val och inte ditt. 
    Tycker inte det ska spela så stor roll när man säger det. Det är trots allt ens egna beslut och det kommer när man är redo. Så tycker i alla fall. Jag vet inte hur andra tycker men. 
    Tråkigt att det ska bli så. De flesta jag känner har barn. Visst, det kan vara svårt att förstå osv. när man själv inte var gravid och vänner var gravida. Men jag har ändå blivit glad för deras skull.

Strunta i dom som går bakom din rygg. Det är inget att ha i sitt liv. 
  • JGFH
    thuram skrev 2015-01-19 21:31:11 följande:
    Förstår att du är lite orolig över diabetesen, men det är ju bara att försöka tänka positivt :) jag längtar med dig till 27e ;)

Var på h&m igår och köpte första mammajeansen och tröja, oj vilken skillnad det blev. Sjukt skönt utan något som sitter åt.. Finns mycket snyggt också som framhäver magen, kul nu när man slutat dölja och visar upp den maximalt istället :) Hehe!

Tack för ditt svar på mitt andra inlägg, har faktiskt många goa vänner så känner nu att det gör inget om jag förlorar några av "sämre kvalitet".. Känner inte att det är JAG som går miste om något eller någon :) Det bästa med att vara först ut i kompiskretsen är ju att jag har måååånga redan villiga barnvakter, så avlastning kommer vi att få om det behövs :p
    Ååh:) Vad gullig du är. Det är bara 1 vecka kvar nu innan vi får komma och se mini igen:)

Jag har kollat på mammajeans ett tag nu men inte hittat några som passar mig då jag är så lång:p alla ben har varit så korta på de jag tittat på. Har gått med mjukisbyxor och jätte töjbara leggings nu innan jag hittade ett par jeans:) Har inte känt mig så finklädd direkt;p haha. Men det har gått det med:)

Vad skönt:) Då gör det inget att man tappar kompisar på den lägre nivån. Man mår oftast mycket bättre när man inte behöver dras med sånna:) 
  • JGFH
    thuram skrev 2015-01-26 16:52:57 följande:

Lycka till imorgon JGFH :)

Ska ni fråga om kön?

Nu har vi varit där:) allt såg bra ut.

Ja vi frågade efter kön:) hur går det för dig?
  • JGFH
    thuram skrev 2015-01-29 14:18:24 följande:
    Härligt, exakt 2 veckor efter oss! :) ja, jag längtar till shoppingen. Så mysigt att man äntligen ska köpa dom där småå kläderna som man alltid tyckt varit så små och gulliga ;) har bara köpt 3 plagg men efter flytten och bebisen får ett eget rum så kommer jag nog att gå bananas ;)

Jo, tidsmässigt är det ju bättre att flytta nu än om typ 3 månader :p känner att jag kör på så länge jag orkar, kroppen säger väl stopp när det blir för mycket :)
    Ja men eller hur:) Vi ska väl åka och handla nästa helg så vi har mycket klart då man aldrig vet hur jobbigt det blir när man är för stor. Sedan vet man aldrig om den lilla kommer tidigare:) Jag hoppas nästan på att jag får föda tidigare:) 

Ja men precis:) Det får gå som det går:) Ångrar du att ni inte tittade kön eller känns det skönt att inte veta? ;)
  • JGFH
    mystrollet skrev 2015-02-01 15:08:01 följande:
    Inte långt kvar nu! 4Dagar :D vi ska ta reda på könet :) usch va tråkigt, hatar ryggvärk så oavsätt skada/olycka så tkr jag den kan ta sig.. Haha.

Nä jag hoppas jag går upp i alla fall 5 kg totalt, gärna mer, hade inte gjort något:p
    Nej gud så spännande:D Ja vi tog reda på könet, känns som lättare att kunna handla kläder och så nu:) Förbereda sig lite extra sådär^^

Ja, jag hatar också ryggvärk. Man blir så irriterad på smärtan och så. 
    Ja men 5 kg är ju ingenting:) Jag kommer säkert gå upp mycket.
  • JGFH
    thuram skrev 2015-02-01 15:16:52 följande:
    Vad kul :) Ja det är ju skönt att få klart så mycket som möjligt när man känner att man har både ork och tid. Igår hittade jag äntligen en barnvagn som vi nog vill ha, har fått typ ångest av den djungeln och tyckt det varit tråkigt att titta på för har inte veta vad jag vill ha.. :p

Näe det känns bra, inte så nyfiken faktiskt ;) känns kul att få lite mer variation på kläder och prylar. Tror det blir lätt att snöa in på "kön" grejer annars :p vill du avslöja vad ni väntar? :)
  • JGFH
    thuram skrev 2015-02-01 15:16:52 följande:
    Vad kul :) Ja det är ju skönt att få klart så mycket som möjligt när man känner att man har både ork och tid. Igår hittade jag äntligen en barnvagn som vi nog vill ha, har fått typ ångest av den djungeln och tyckt det varit tråkigt att titta på för har inte veta vad jag vill ha.. :p

Näe det känns bra, inte så nyfiken faktiskt ;) känns kul att få lite mer variation på kläder och prylar. Tror det blir lätt att snöa in på "kön" grejer annars :p vill du avslöja vad ni väntar? :)
    Blev något fel på förra inlägget så jag provar igen. haha:)
    Ja verkligen, de som redan har barn tycker det kan vara bra att ha det mesta klart då man aldrig vet hur man mår när man blir för stor osv. Men vad skönt, vi håller på att titta på barnvagn.
    Vet verkligen inte vad vi ska köpa. Det finns så himla mycket att jag bara blir less efter 5 minuter. haha. 
    Men vi funderar på en Emmaljunga, verkar ha bra omdöme och bra test:) Men vi får se. Vad har ni hittat för barnvagn?

Okej, känns roligt att det blir en överraskning när den kommer ut också:) 
    Jag tänker köpa så mycket neutralt som möjligt när det gäller saker som barnvagn och allt sånt. 
    Vi väntar en liten tjej:) Längtar så tills det är dags för bf :)
  • JGFH
    thuram skrev 2015-02-01 19:03:37 följande:Precis så har jag också känt, barnvagn har varit det tråkigaste för man vet ju inte alls vad man är ute efter när det finns så mycket :p Brio smile, har dock inte tittat på den på riktigt men den känns rätt på internet och recensioner :) har även köpt en begagnad vagn med sitt och ligg men den är väldigt stor och klumpig och ingen man tar med i affärer kanske men passar bra om man vill ut och gå :)
    Ja det ska bli såå spännande! Skulle ju inte va dumt att gå och lägga sig ikväll och vakna i juni igen ;) tiden får ju gärna springa iväg! Grattis till tjejen :)
    Ja men det är så himla svårt alltså. Jag har tittat massa på barnvagnar på internet men idag var vi och testade lite på lekia. Var skönt att köra och känna och klämma på dom. haha. Men det är svårt ändå. Kostar en hel del den vi tittade på. Men vi ska iväg snart igen och titta i sundsvall också. Vet inte vad det finns för affärer med barnvagnar här omkring:p 

Haha ja, det skulle inte vara helt fel:D Tack så mycket:) Hoppas allt går bra bara:) 
Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund