thuram skrev 2015-01-16 11:24:14 följande:
Jag vet inte hur ni andra tänker men skulle behöva era åsikter och pepp! Jag anser att händer det något i mitt liv så är det helt upp till mig om jag vill berätta det för mina vänner eller inte. Det är ju somsagt MITT liv det handlar om, som jag styr över själv!
Men tydligen så har jag ett fåtal "vänner" som nu går bakom ryggen på mig och är besvikna på mig att jag inte sakt att jag varit gravid på 20 veckor även fast jag träffat dom. Men dom verkar ju inte förstå att jag väljer väl själv om jag vill berätta eller inte, det är ju inte något specifikt mot just dessa som jag väljer att inte säga något utan det är ju mig det handlar om och mina val..
Alltså jag kan förstå att man känner sig lite bitter att jag inte sakt något men att inte ringa och gratta oss bara för att "varför ska jag ringa och säga grattis när hon inte ens ville berätta för mig att hon var gravid när vi träffades för 1 vecka sen"..
Detta kanske är vanligt i min åldersgrupp och jag är först ut i min kompiskrets med att skaffa barn.. Man märker nog fort nu vilka som är ens riktiga vänner!
Tycker ni jag är elak som dolde detta så länge? Känner fortfarande att det är mitt val och ingen annans, förstår inte hur vissa kunde bli så sur när jag trodde mina vänner skulle bli glada..
Mina närmsta vänner som jag träffar mer eller mindre varje dag fick veta i v14.. 3st. Och ja dom flesta av mina vänner blev ju jätteglada och helt överlyckliga men det är ju det negativa man råkar lägga energi på..
Alltså förlåt för världens längsta inlägg, var tvungen att skriva av mig! :p
Jag tycker att de som beter sig så inte är några riktiga vänner. Det är helt upp till dig. Det är du som är gravid, det är ditt liv. Det är du som ska må bra. Du bär trots allt på ett till liv och inte dom:) Jag tycker absolut inte du varit taskig som inte sagt något.
Jag har bara sagt till mina närmaste vänner än så länge. Jag känner inte att jag har någon som helst lust att gå ut med det förrän vi varit på rul. Men vissa säger när dom är i v 12 och andra senare eller tidigare.
Det tycker jag man ska respektera. Verkar vara världens töntar som inte ens kan ringa och gratulera bara för att du sagt det sent.
Tycker inte du ska lägga någon som helst energi på det. Vet att det kanske är svårt, men samtidigt vill dom bete sig så är det deras val och inte ditt.
Tycker inte det ska spela så stor roll när man säger det. Det är trots allt ens egna beslut och det kommer när man är redo. Så tycker i alla fall. Jag vet inte hur andra tycker men.
Tråkigt att det ska bli så. De flesta jag känner har barn. Visst, det kan vara svårt att förstå osv. när man själv inte var gravid och vänner var gravida. Men jag har ändå blivit glad för deras skull.
Strunta i dom som går bakom din rygg. Det är inget att ha i sitt liv.