• Maer85

BF Juni/Juli 2015 Östersund

Hej! Har varit in och läst denna tråd några gånger och hakar gärna på. Beräknad med andra barnet 27/5, men storasyster har hunnit fylla 6år så de känns nytt igen. Får inte vara med i någon föräldragrupp vilket känns trist och slänger därför ut en krok här... Är nyinflyttade i villa i Dvärsätt och känner inte så många här ännu. Bodde i centrala ösd med första barnet och hade nära till allt..

Va duktiga ni är som förbereder och fixar inför bebis, själv har jag inte gjort något... Är hemma på graviditetspenning så jag har all tid i världen, men ingen ork... Får hoppas att bebis inte tittar ut förtidigt helt enkelt ????

Har ni lyckats beställa några babyboxar? Isf vilka?

/malin

• Maer85

Hej! Ja de känns tråkigt att inte få vara med i någon grupp. Känns som om det har hänt mycket på 6år, både med förlossning, smärtlindring, råd och rön, ligga på mage eller ej... Men men.

Har kvar mycket av bebisprylarna efter storasyster så nånstans i förrådet finns lite grejer. Men ändå behov av kläder, madrass till sängen, sängkläder, byrå, mm. Har tvingat sambon till att vi ska tapetsera barnrummet i morgon iaf, så blir rummet klart och kan möbleras. Tänkte ta en sväng å ikea till veckan!

Har inte börjat planera föräldradagar än heller.

Har ju istället lite koll på förvärkar, slempropp, vattenavgång, förlossning så känner mig lugn inför det!

Vilken MVC tillhör ni?

• Maer85

Nä vet inte vet inte vilket kön. Tyckte att det var det bästa med förlossningen förra gången att inte veta vem som bott där inne i magen så länge. Men det är svårt att hitta neutrala kläder :(

Har valt att gå kvar på HC i Lugnvik trots flytt, så nöjda med alla där!

Sambon och hans kompis tapetserade fondväggen i bebisens rum igår, så nöjd! Lite möbler så ska bi nog vara lite mer förberedda.

Vi har namnförslag men vet av erfarenhet att det kanske inte passar den lilla krabaten som kommer ut. Så blev det för storasyster, hade ett tjejnamn vi ville om det skulle bli en tjej. Men hon passade inte ihop med namnet när hon kom ut. Hade inget namn på över 2v ;)

Måste börja titta på de här med försäkringskassan och fp. Jobbade deltid innan så det är inte många kronor man får :(

• Maer85

Hur får jag med det ni skrivit så där gråfärgat?

Jaja är det du JGFH som ska bygga hus? Vi bor nämligen i Sandnäset etapp 1, var det i närheten av Sandnäset ni skulle bygga? Vi trivs väldigt bra!

Jag blir 30 i år och jobbar som sjuksköterska.

Ang babyskydd så köpte vi ett begagnat på blocket, bara ett år gammalt. Men ska man ha flera barn kan de ju va bra att köpa ett nytt så man vara 5år på sig :)

Beställde på Babybox.se men nått måste ha blivit fel för jag har inte fått nått plus att de samarbetande apoteket inte finns i ösd. Men har fått från Libero samt apoteket hjärtat. Alltid kul med gratis prylar :)

Har precis varit hos BM; mätt magen och lyssnat på hjärtljuden, så mysigt! Nu hem och vila.

• Maer85

Ja precis, vi ska bygga hus. Vi ska bygga på etapp 2. Känns så fint där. Är det bra område? Blåser det mycket där omkring? haha:p Byggde ni nytt nytt eller köpte ni ett hus som var till salu där? 

Okej, jobbar du på sjukhuset då eller blir det på hälsocentral man jobbar? Är inte så insatt i det med vården. Eller är det inom äldrevården man jobbar? Eller det kanske är om man är uska som man jobbar inom äldrevården.

Okej, ja men då är det inte så gammalt det du köpt i alla fall. Verkar vara en del som hyr babyskydd också. Vet inte om det är så roligt men.

Okej, jag förstod inte riktigt det på libero. Där stod det att jag skulle få något när vi ligger på bb. Men det kanske kommer snart ändå:)

Åh, vad mysigt. Vi ska på ul nästa vecka igen. Längtar så mycket. Skönt att se hur bebis följer växt kurvan och så. [/quote]

Vi hade tänkt att bygga här på etapp ett men presic innan vi skrev på kom det ut ett färdigt hus så vi la bud på det och vann. Härligt med allt färdigt, gräsmattan utrullad och huset målat!! Vi oss blåser det inte så mycket, vårt hus är som lite skyddat, men på strandtomterna på etapp 2 kan de nog ta i ganska bra. Men de fina dagarna väger upp det och så blir de ju myggfritt då ;) men vi trivs otroligt bra här och tycker inte att det känns långt från stan!

Vilken hus leverantör blev det för er?

Man kan jobba på olika ställen som sjuksköterska men jag jobbar inne på sjukhuset på en avdelning. Där av är jag hemma på graviditetspenning nu.

På Libros hemsida skulle man registrera vilken fas man var i sen fick man ett kupong efter nån vecka att hämta ut en Box på Ica maxi.

Överlevde ikea besök idag så till veckan kan jag börja boa lite inför skruttens ankomst!

• Maer85

Himla bra de gick för mig att citera, haha. Råkade visst rader första meningen och då gick det ju inte så bra ;)

• Maer85

JGFH - vårt hus är på ca 140kvm, ett myresjöhus. Hade vi byggt hade det blivit Smålandsvillan! Spännande för er, hoppas allt går bra. Vi ska försöka få till lite mysigare tomt i sommar, just mu är det bara gräsmatta och stensättningar, inga blommor eller buskar finns...

Fick en beställningskopia från Babybox idag, hade helt glömt bort att jag uppgett mina uppgifter där. Men gratis är gott!!

I helgen bar vi ner bebisgrejer från vinden, så nu börjar de kännas att det närmar sig :) så mysigt att se spjälsängen stå där och vänta på att bli bäddad! Idag tvättar jag bebiskläder och sängkläder <3

THURAM - funderar också på vad man ska ha i vagnen. Kom inte ihåg vad jag hade med dottern. Tror jag bara hade en filt, beror ju som på hur varm denna sommar kommer att bli.. Hoppas faktiskt att den inte blir lika varm som i somras, känns gruvsamt då med en liten bebis.

Dottern var ju dessutom äldre när sommaren kom (född i slutet av februari) men har en vindstopper overall som jag hade minns jag.

Funderar på om de är läge att köpa hem blöjor, tvättlappar och ställa i ordning kring skötbädden. :)

• Maer85
    JGFH skrev 2015-04-23 15:23:28 följande:

Okej, det låter ändå lagomt:) Vad gick det att köpa ett hus på där borta? Är det billigare än att bygga själv? 

Vad roligt. Jag fick hem någon tidning idag och lite rabatter på kappahl för nyfödda. Tror även jag ska gå på apoteket och hämta ut ett paket. Kommer inte riktigt ihåg alla ställen jag blivit medlem på. haha.

Åh, vad mysigt. Det är inte så länge kvar för er väl? Vilken vecka är du i nu?

Strax under tre fick vi ge för huset. Billigare än att bygga själv med tanke på att allt är klart och de är en betydligt dyrare husmodell än vad vi hade tänkt att bygga.

Gick på promenad härom dagen mot "erat" område och såg att det kommit upp byggplats-Smålandsvillan- skyltar vid en tomt och tänkte att det kanske var er tomt :) spännande för er!

På Kappahl fick man ju tom en body gratis, de var schysst tycker jag! Börjar äntligen ha lite bodys och byxor i 50+56 de känns bra, så gulliga att titta på!

Gick in i vecka 36 idag... Gått på stan och shoppat med dottern idag och de kändes på! Och nu ligger jag däckad i soffan framför tv:n, haha. (Med en hickandes bebis i magen).

Har inte haft några cravings under denna graviditet, tills nu. Kan inte leva utan choklad helt plötsligt. Attans att man inte kan få sug på nått nyttigt, typ morötter eller nått, haha!!! Har du något extra sug?

Hur var föräldragruppen/träffen??
  • Maer85
    thuram skrev 2015-04-25 16:43:01 följande:

Jag har köpt på mig massa filtar som jag tänkt ha i vagnen sen har jag tänkt att kanske använda en mjukisoverall eller något :) Så svårt när det blir sommar tycker ja och här uppe vet man ju aldrig vad det kan bli för väder.. :p

Men min liggdel är så stor så bebisen kommer ju kunna rulla runt flera varv (nej kanske inte men den känns så stor och tom) har du nå tips på vad man kan ha i för att fylla upp den lite? tjockare filt kanske så det blir mindre plats.. Har kört fast där i min planering.. :p

Jag har ett fårskinn i botten på liggdelen året om. De hjälper till att transportera bort fukt och håller de svalt även på sommaren, och isolerar vintertid. Våran liggdel är inte så stor så jag vet inte vad man kan fylla ut med. Med dottern fyllde ju åkpåsen ut första tiden, nu vet jag inte. Men du kanske kan rulla en filt och lägga längs kanten. (Emmaljunga?)

De är svårt med vädret här, kan ju skifta så fort!

Hoppas föräldragruppen blir bra! Du ska se att de går bra utan sambo!
Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund