• thuram

BF Juni/Juli 2015 Östersund

Hej, jag är beräknad i början av juni :) Har fortfarande inte berättat för många även fast jag är i vecka 14 nu.. Längtar till ultraljudet så jag kanske fattar att det är en liten bebis där inne ;)

När har du bf?

• thuram
    JGFH skrev 2014-12-03 10:40:06 följande:

Oj vad mysigt:) Jag har 24 Juni. Har inte gått 12 veckor än så jag är rädd för missfall. Jag ska på ultraljud nästa vecka, hoppas allt ser bra ut då:) 

Vad härligt att få gå på ultraljud så tidigt :) hur kommer det sig att du får göra det? Jag försökte men gav upp för att få en tid för det :p jag har inte så stor förväntning på jämtlands landsting överlag. Är det ditt första barn? :)
  • thuram
    JGFH skrev 2014-12-04 17:38:58 följande:

Ja det känns spännande:) Har redan varit på 1 när jag var i v 6 om jag inte minns fel. Jag har diabetes, så då blir det många ultraljud. Jasså? Får man inte göra något förrän v 18? Jag är så nojjig att den lilla inte ska leva och så. Hoppas allt ser bra ut. 

Ja det är mitt första barn:) För dig då?

Jaha vad mycket det kan skilja från person till person, och antagligen vilken bm man har. Jag var nojjig i början då jag blödde 2 veckor.. Men köpte mig en doppler som man kan lyssna på hjärtslagen med, så jag känner mig lugn nu när jag vet att något lever där inne :) ultraljudet har jag fått till 8 januari, en evighet känns det som men tur det är jul och massa annat nu så tiden går kanske fort :)

Mitt första barn också :)
  • thuram
    JGFH skrev 2014-12-04 19:58:06 följande:

Ja men verkligen. Dåligt att man inte får göra ultraljud om man känner att man är orolig eller så. Oj, vad jobbigt att blöda:( Är livrädd att jag ska börja blöda eller att något inte är bra. Känns som en evighet tills nästa vecka. Vill att tiden ska gå fort så jag får veta hur det står till där inne:) Gud så spännande, fungerar dopplern bra? Vad kostar en sån och vart köper man det?:) 

Okej:)

Jag fick övertala mig själv att det är normalt att blöda och läste solskenshistorier om gravida som blödit och allt gått bra :p är ganska duktig att vända saker till det positiva.

Sån här www.angel-sounds.se/AngelSounds_JPD-100S_fetal_doppler_-_F_rg__Gr_n/p1550630_7305534.aspx har jag. Men googla lite så vet jag att det finns billigare och andra varianter också. Vissa är ju helt emot dessa att dom skulle vara skadliga och att man kan bli stressad om man inte hittar hjärtljuden. Man ska inte använda den så ofta, jag testade andra gången igår men det var för att jag ville veta att mini levde fortfarande då jag berättat för mina närmsta vänner idag :)
  • thuram
    JGFH skrev 2014-12-05 20:28:47 följande:

Tänk om jag kunde vända saker och ting till positivt:p haha. 

Jag ska väl kanske berätta för dom närmsta efter jag varit på ul:)

Jaha, men oj vad smart att det finns sånt för hemmabruk ändå. Men på vilket sett kan det vara skadligt att lyssna på hjärtljudet? 

Hur reagerade dom när du berättade? :) Jag har bara berättat för min familj och sambons föräldrar. Men det är väl till stor del ifall det skulle hända något så dom vet om varför vi kanske är ledsen. 

Det är väl mest att det inte finns någon större forskning om hur ultraljud påverkar fostret, det är väl mer en liten varning att det kanske inte är så bra att lyssna på hjärtat 24/7 men använder man den med sunt förnuft så är det nog ingen fara :)

Dom blev jätteglada, dock inte så överraskade då jag kanske råkat nämna min barnlängtan några gånger och dom närmsta vet att jag slutade med ppiller :p
  • thuram
    JGFH skrev 2014-12-09 19:51:55 följande:

Hur går det för dig?:) Idag har jag varit på ultraljud, oj vilken upplevelse. Stor skillnad från första gången. Jag kunde inte låta bli att skratta. Den lilla sparkade och vände ryggen mot oss. Var så himla roligt att se. Så tror jag vi blev framflyttade några dagar:) Så nu är jag 12+3. Känns så roligt. Vad är du i för vecka nu thuram?:)

Åh vad mysigt!!! :) har nedräkning på min telefon som jag ser varje dag, 29 dagar kvar tills vi får titta på den lilla krabaten för första gången och vi längtar sååå :p

Alltså nu börjar alla veta om min graviditet, iallafall dom närmaste och lite annat löst folk. Känns som att alla vet förutom min chef.. Vet liksom inte hur jag ska lägga fram det, så jag går och drar på det istället och stressar mig själv :p Är i vecka 15 så det börjar bli sjukt svårt att dölja.. Är nog i dom såkallade spökveckorna nu, känner mig helt normal och ogravid så länge jag inte råkar tittar ner såklart ;)
  • thuram
    JGFH skrev 2014-12-11 20:31:42 följande:

Ja det var jätte mysigt:) Hehe. Det är som mig. Jag tittar på telefonen varje dag och kollar fast jag vet när jag går in i ny vecka och allt. Haha. Men jag har blivit lugnare nu när den stora missfallsrisk perioden är över. Jag kan förstå det:D Det är så himla underbart att se den lilla. Skulle vilja ha ett ultraljud hemma för att se det hela tiden.

Jasså? Åå:) Vad jobbar du med? Är du rädd för hur din chef ska reagera? 

Det var det första jag fick säga till min arbetsledare och så när jag plussade :p Har varit sjukskriven så jag var tvungen att säga till i alla fall någon på jobbet för att de skulle veta varför jag var borta. Men det har gått jätte bra och nu kan jag börja berätta för andra. Sambons syskon ska få veta nu i helgen då vi går in i v 14:) Jag mår fortfarande illa och behöver springa och kissa konstant. Riktigt jobbigt. Men absolut värt det när man vet varför:)

Bor du i Östersund eller utanför?

Ja, det är så himla skönt att ha gått förbi dom 12 första veckorna :) Nu är ju risken väldigt liten att något ska gå fel. Hehe, ja man skulle haft en sån hemma då hade jag ju bara legat och tittat på bebisen och pratat med den hela dagarna ;)

Åh vad skönt för dig och ha det gjort! :p men tråkigt att du mått så dåligt.. Jag har klarat mig riktigt bra måste jag säga, får väl värre dom sista veckorna istället då eller något ;) Alltså jag tror min chef skulle ta det bra, vi är rätt nära varandra fast han är i äldre "gubbe" och lite gammaldags av sig. Är mest nojig att han ska behandla mig annorlunda för att vara snäll så jag slipper göra lika mycket och det vill jag ju inte.. :p vet liksom inte hur jag ska berätta, tänkte göra det idag men fick tunghäfta. Haha!

Bor i centrala östersund, du då?
  • thuram
    JGFH skrev 2014-12-22 21:07:58 följande:

Å vad spännande:D ska ni ta reda på kön? Men ser chefen inte magen eller döljer du den? Min putar ut:p vi har inte fått någon tid än men jag tror det blir 13 Jan:)

Jasså? Ja jag är inte härifrån så jag vet inget om jobb. Haha. Jag håller mitt hemligt ett tag med då jag är enda tjej på företaget:p haha.

Ja det är fint på frösön :) jag vill ha hus men jag får nog vänta ett tag till. Nej det verkar hur svårt som helst att få tag på lägenhet alltså. Det är ju sjuka priser tyvärr.

Inte så jätteviktigt om vi får reda på könet men går det inte att dölja så vet vi gärna :) enda anledningen är att det är lättare att prata om hon eller han. Nu är det liksom en Den.. Känns lite opersonligt :p jag har pösiga arbetskläder och träffar inte chefen så ofta så det har gått rätt bra :p

Hehe jag förstår, kan bli lätt att lista ut vilket företag då kanske ;) man vet ju aldrig vem som läser här heller :p

Ja, hustankar har vi också men det får bli lite senare i livet :)

Vilken vecka är du i nu? Hur gammal är du/ni? :)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-01-01 14:26:07 följande:

Nu blev det lång tid tills jag svarade igen. Haha :)

Ja det är sant:) känns som lättare om det blir flickan eller pojken istället för att säga den:)

Okej, men magen har växt en del eller?:)

Ja det är egentligen ingen brådska att ha hus men jag vill så gärna ha ett och nu när vi kanske kan köpa en tomt för bra pris känns det som varför inte:)

Jag tror att jag är i v 16 nu:) vet inte riktigt vart vi är men. Om det vi tror går vi in i v 17 på lördag.

Du då?:) jag är 25 och killen är 27. Hur gammal e du/ni?:)

Haha det är lugnt, tråkigt att det bara verkar som att det är du och jag som är dom enda som ska få en plutt i sommar i östersund ;)

Hehe ja vissa dagar går det inte att dölja alls.. Är ganska liten så syns rätt väl men lär väl kanske inte få så jättestor mage, eller vad vet jag :p

Ja precis, dyker rätt läge och pris upp så kan det ju vara smart att slå till :) jag börjar bli stressad att inte hitta en större lägenhet nu.. Börjar acceptera lilla tvåan vi har nu.. Men det kanske hinner lösa sig, saker brukar ju läsa sig tillslut så har lite hopp uppe än.. :)

Aha bara två veckor efter mig, v19 på lördag om det stämmer :) Åh bara 6 dagar kvar till ultraljudet, längtar ihjäl mig! Är dock ledig 4 dagar också så tiden kommer väl krypa fram..

Ganska jämngamla då :) jag fyller 24 nu i januari och sambon fyller 27 i sommar :)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-01-02 20:31:41 följande:

Haha ja men det kanske inte är så många i Östersund som ska ha barn i sommar;) haha. 

Ja men samma här:p Min mage börjar synas den. Går att dölja med tjocka tröjor och så men har jag åt sittande syns det. 

Ja men det brukar alltid ordna sig:) Man behöver egentligen ingen större de första året. Bebisen bor oftast inne i samma rum som föräldrarna så att få större brukar man hinna senare;)

Jasså? Vad kul:) Jag får se på mitt ul om det stämmer vad jag är i. För de vi tror är att mini ska komma till midsommar. Men vi får se nästa gång^^ Jag har inte fått någon ul tid än så jag längtar extremt tills vi får en tid och kan ställa in oss på det^^ 

Jaha:) Ja men då skiljer det inte direkt så mycket mellan oss ändå:) Kanske varit annat om du var 20 och jag 30 eller något:p haha. 

Längtar dock tills magen blir riktigt go och rund och man kan ligga på kvällarna och känna sparkarna. Låter som att det är så mysigt! Igår sa sambon ett oj när jag tog av mig tröjan, haha! Han märker nog storleksskillnad på ett annat sätt än vad jag gör :p

Haha det komiska var att det löste sig väldigt fort.. ;) efter jag svarat på inlägget idag läste jag min mail och hade fått svar på en lägenhet från östersundshem, så nu ska vi bara godkännas så har vi en lägenhet nästa månad.. Är skuldfri och båda fast anställning så borde bli godkända :D visst hade det gått att bo här ett tag första tiden men med två katter och deras grejer och pyttebadrum och liten hall känns det lite trångt med vagn och grejer :p

Ja det är skönt att ha ett datum att räkna ner till :) även fast dagarna går sakta och jag har svårt att somna på kvällarna då jag lätt drömmer mig bort i dagdrömmar istället och nojjar mig över pengar, lägenhet och bilköp.. Mycket börjar snurra i huvudet nu :)

Ja men precis, känns som vi ändå är på samma nivå och stadie i livet :)
Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund