Invandrare ta hand om era barn
Jag tvivlar på att det går att skriva invnadrare och sedan hävda på att alla är på ett sätt.
Det kan skilja väldigt mycket på synen på barn och synen på barnuppfostran inom ett land. t.ex Irak eller Pakistan.
Jag har en bekant som är från Pakistan, barnen cyklar med hjälmar, de bor i en villa i medeklassområdet, välutbildade och båda föräldrarna arbetar. Barnen är skötsamma, duktiga i skolan etc
Sedan finns det folk från Pakistan som knappt är läskunniga, där syskonen får ta hand om varandra (inte helt ovanligt koncept i många länder, syskonen ser till de andra syskonen, mamman sköter hemmasysslor)
Att tänka om, att anpassa sig till en helt ny kultur och synsätt är tillräckligt svårt för en välutbildad person som har en trygg bakgrund, jag kan knappt föreställa mig svårgheten en person har som har en traumatisk flykt bakom sig och dessutom inte har någon utbildning kan ha det
Att stötta är väl det enda sättet. men då måste man nå fram och komma med pekpinnar kan göra att många blir defensiva (och det är samma som oss svenskar, pekpinnar gör även oss svenskar defensiva)