Inlägg från: YokohamaNr2 |Visa alla inlägg
  • YokohamaNr2

Invandrare ta hand om era barn

Millan101 skrev 2014-12-02 11:37:56 följande:
    Vet inte om jag har varit så otydlig, så att du verkligen tror att det bara handlar om kakförsäljning ?

Är väl kanske mer en fråga om arrangemang från föräldrar, vilket även innebär kakförsäljning. Många av dessa barn har inga regler och sköter sig så gott som själva. Vad tror du händer när dom växer upp om ingen hjälper till med att visa vad som är rätt och fel ?

En andra fråga är väl hur man kan räkna med att andra tar hand om sina barn. Tycker du verkligen att en 5 åring borde vara i badhuset med sin 7 åriga syster själv ? 

Vem ska ta hand om dom ?????
    Men vad fasiken har ni för badhus då som låter barn under 12 gå in själva? varför pratar du inte med badhuset?
  • YokohamaNr2
    Royalle skrev 2014-12-03 08:14:44 följande:
    Hem. Har du bott utomlands? I de "Sverigeghetton" som jag bott i har inte en enda svensk anpassat sig till landet, och jag ansågs som ytterst störande som beblandade mig med de lägre stående i ortsbefolkningen.
    Har samma erfarenhet, det snackas skit om hur konstiga 'de' är = de inhemska! Svenska traditioner blir plötsligt helt otroligt viktiga och svenska språket ska talas jämt och ständigt! snacka om att inte ta seden dit man kommer
  • YokohamaNr2

Och ställer min fråga igen, om man ser att simhallen släpper in små barn själva så kanske första grejen att göra är att prata med dem och ifrågasätta? eller kanske till och med fråga barnet, var är dina föräldrar?  jag hade inte velat ha osimkunniga barn ensamma i simhallen om jag vore föreståndare där! 

Svar på tråden Invandrare ta hand om era barn