• Smecker

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Celines Essence skrev 2015-11-19 20:08:14 följande:

[..]

Då undrar jag, vilken kontext, dvs vilken social situation, vilket sammanhang, är det han tänker på när han ihåligt och torftigt upprepar ordet kontext utan att förklara vilka sammanhang han syftar på.

Det är tråkigt att du förstår skriven text så dåligt.

Vad var din fråga eller ditt påstående när jag hänvisade till kontexten? Kan du läsa den igen, och återge den korrekt, utan att skriva om den eller förbättra den med dina fria tolkningar så den bättre skall passa din agenda?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-19 20:57:48 följande:

Nu tror jag bestämt du får läsa om mitt inlägg för du har inte förstått så mycket av det.

Jag skrev att jag vill kunna vara ute och dansa utan att få frågan om sex. Jag är tacksam att det fungerat så för mig ... Och hoppas att det fortsätter så.

Urskiljningen av kvinnor måste vara väldigt begränsad om man ställer frågan om sex, det absolut första man gör. Då vet man i princip inget om vem man har framför sig.

Du har skrivit att du har svårt att tänka dig att dina vänner kan upplevas respektlösa och oartiga när de frågar ?Vill du knulla ?. Du försöker göra din åsikt till den i princip enda existerande åsikten.

Sexuellt våld mot kvinnor är en del av verkligheten, vare sig du vill eller inte.

Vad gäller hkt nämnde jag det för att du ändrar inställning 180 grader när det gäller dina kompisar.

Jag tycker inte om att direkt få frågan ?vill du knulla? från främmande män, varken här, eller i verkligheten,(och det gäller oavsett vilken miljö), för enligt mig är det ett tecken på lågt EQ, men om det händer här är det oerhört lätt att strunta i. Jag behöver aldrig möta mannen, vara rädd eller svara. I värsta fall kan jag skriva anonymt, eller helt enkelt stänga locket på datorn.

Jag läste exakt vad som stod i ditt inlägg. Uppenbarligen kan du, enligt egen utsago, vara ute och dansa utan att få frågan om sex. Varför skulle det ändras? Eftersom du reagerar så starkt på ett fenomen som aldrig har påverkat dig, vad är problemet med att det finns kvinnor som frågar män ute på krogen om de vill knulla?

Du skrev urskiljningslöst. Nu har du ändrat dig till "begränsad urskiljning", vilket är långt ifrån samma sak. Vad skall du ändra det till härnäst, apropå kategoriska uttalanden och ändra sig?

Ja, eftersom jag känner mina vänner så har jag svårt att tänka mig att de upplevs som respektlösa och oartiga. Vilket inte är samma sak som att jag skulle påstå att de aldrig upplevs som respektlösa och oartiga. Oavsett vilket så är det upp till mottagaren av frågan att avgöra, och det är definitivt inte du.

Lågbegåvade kvinnor är också en del av verkligheten, vare sig jag vill eller inte, men det är inte heller ämnet för den här diskussionen.

Konstigt, jag visste inte att mina vänner skrev i helkroppstråden. Vilket intressant upplägg för en ny tråd. Men nej, jag har inte ändrat åsikt om något alls faktiskt, och de åsikterna är jag fri att ha oavsett hur provocerad du blir av dem.

Brukar du ofta få frågan om du vill knulla i verkligheten? Eftersom du formulerar dig "Jag tycker inte om".
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-19 21:01:54 följande:

Jag får säga detsamma.

Skillnaden mellan dig och mig är att det inte behövs något känslomässigt filter för att förstå min text.
    Smecker skrev 2015-11-19 20:56:29 följande:

Vad var din fråga eller ditt påstående när jag hänvisade till kontexten? Kan du läsa den igen, och återge den korrekt, utan att skriva om den eller förbättra den med dina fria tolkningar så den bättre skall passa din agenda?

Nej det kunde du tydligen inte. Surprise.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-19 20:08:14 följande:

[..] Jag har också skrivit att jag kan förstå om frågan kommer efter olika typ av flirtade, som tex blickar eller kråmande dans. Dansar en kvinna utstuderat sexigt, tex tar sensuellt på sin egen kropp, får man betrakta det som en typ av inbjudan till sexuell kontakt.

[..]

Det här är lite för bra för att inte lyftas fram. Det är helt klart värt att begrunda.

Om man har tittat på varandra, eller om kvinnan dansar kråmande, utstuderat sexigt, t ex tar sensuellt på sin kropp, så är det okej att som man gå fram och fråga om hon vill knulla. Då är det inte längre oartigt eller respektlöst, och risken för sexuellt våld är försumbar.

För att undvika vantolkningar: försumbar

som kan försummas; som man inte behöver ta hänsyn till

Synonymer: negligibel, obetydlig
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-20 09:00:32 följande:

Läs om inlägg 171

Läs om inlägg #224.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-20 09:04:44 följande:

När det gäller krogen så tycker du att kvinnor får acceptera att få frågan om de vill knulla, annars är de lättkränkta.

När det gäller män som flirtar med kvinnor på hkt och uppmanar dem att visa sin kropp, har du varit väldigt kritisk, trots att många kvinnor är delaktiga och flirtar själv.

När jag är emot frågan ?vill du knulla?, från en total främling, tycker du att jag inte kan göra mig till talesperson eftersom att jag, dels inte varit med om det, dels för att det inte automatiskt är respektlöst, med argumentet att det ju funkat för dina vänner, och att det ju finns kvinnor som gillar frågan. DU, däremot, kan göra dig till talesperson för kvinnor i hkt trots att du aldrig varit med om det!!! Du har inte fått kommentarer om att någon vill se mer av din kropp på bild. En del kvinnor gillar det! En del kvinnor gillar att få den uppskattningen. DET räcker ju som argument för dig på krogen. Sådant du kritiserar mig för gör du själv.

Det är helt andra spelregler när du uttalar dig om hkt. Då spelar ingen kontext in, eller att män kan ha olika stil när de kommer med sexuella kommentarer, eller vara lyckosamma med sina kontakter . I denna tråd återkommer du hela tiden till att jag inte kan veta att jag inte gillar frågan ?vill du knulla?, eftersom jag inte fått den, men du får utan att själv upplevt det vara kritisk mot mäns kommentarer på hkt. Varför spelar inte kontexten någon roll på hkt när det gör det här. Nu menar jag inte att alla gillar alla mäns kommentarer på hkt, men det jag pratar handlar om din inställning. På krogen räcker det att vissa kvinnor uppskattar bemötandet, resten får helt enkelt acceptera läget. För dig räcker argumentet att du har vänner som lyckas med sitt bemötande.

Du kan alltid starta en egen tråd om du vill diskutera mina åsikter om helkroppstråden. Här diskuterar jag kvinnor och män som frågar män och kvinnor på krogen om de vill knulla.

Du kan absolut inte göra dig till talesperson för hur andra män och kvinnor känner inför frågan. Om du höll dig till att diskutera dina egna känslor inför att hypotetiskt sett få frågan någon gång i framtiden, och inte blanda in "silent majority"-argument, så skulle den här diskussionen bli avsevärt kortare.

Jag vet att du inte är bra på att se skillnaden i kontext, varken inom eller mellan företeelser. Jag skall fundera på om jag kan förenkla resonemanget för dig på något vis.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-20 09:29:57 följande:

Risk för sexuella övergrepp finns alltid.

Var har jag påstått något annat?

Om en kvinna har kråmat sig inför en man och han därefter frågar om hon vill knulla är det inte samma sak som att i det allra första ögonblicket fråga om sex. Det har föregåtts av något. Jag försöker utröna om det är liknande situationer som är din kontext.

Jag är emot din inställning att även kvinnor som inte vill ha frågan, måste vara beredd att få den, annars är man lättkränkt.

Fast nu var ordet försumbar, inte obefintlig. Jag skrev till och med ut ordets betydelse. Om du tittat på killen, eller om du dansar kråmande och tar sensuellt på din kropp (är det bara jag som ser framför mig Sex ur SYTYCD?) så ser du risken för sexuellt våld som försumbar om killen kommer fram och frågar om du vill knulla, medan om killen kommer fram direkt och frågar om du vill knulla så ser du risken för sexuellt våld som överhängande.

Kråmat sig INFÖR en man? Inte konstigt att diskussionen blir långrandig när du ändrar förutsättningarna stup i kvarten. Det finns tydligen en poäng i att fråga om din historik av att ändra dig. Har du förresten bestämt dig för ifall du menade "urskiljningslös", "begränsad urskiljning" eller om du tänkte ändra dig igen?

Måste kvinnor som inte vill att män tar kontakt med dem på krogen vara beredda på att män gör det?
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-22 19:03:59 följande:

Nej du Smecker, försök inte!

Mitt inlägg handlar inte om hkt. Det handlar om DIG och hur dina argument, och dina spelregler, ändras utifrån dina personliga åsikter.

Du försöker slingra dig, men det slutar alltid med att du slår knut på dig själv. Det du anklagar mig för, gör du själv så mycket mer!

Du försöker desperat hitta argument för att tillintetgöra mig och mina inlägg.

Det värsta är att du rakt upp och ner skriver att jag inte kan veta vad jag tycker, för att jag ändrat mig om annat (?!) Det sambandet gäller dock inte dig, utan endast mig personligen. DU, om någon, har ett otäckt storhetsvansinne som tror att du är någon slags domare över mig och andra. DU tror att DU har rätt att förminska och tom eliminera mina åsikter. Det är så lågt!

Bara för att jag skriver att jag tror att det finns flera kvinnor som inte vill ha frågan "vill du knulla" från en främling, går du igång och hackar på att jag agerar talesperson. DU däremot får så klart ha egna teorier både mig om mig och andra. DU ger dig rätten att berätta hur jag känner och fungerar. DU har tydligen rätten att agera talesperson.

Så fort jag försöker förklara något, tex hur sexuella ofredanden kan påverka kvinnors upplevelse av intima frågor från främlingar försöker du slå bort det med förklaringen att "jag pratar inte om övergrepp" . Själv tycker du att det är helt i sin ordning att prata om min rumpa i mjukisbyxor. Det är tydligen relevant och adekvat. Du är sanslös!

Men jag antar att ditt svar på detta inlägg blir "kontext" , för det verkar du tro täcker in allt?

Jag bryr mig inte om att du inte har samma uppfattning som mig i sakfrågan, men jag accepterar inte att du försöker ta bort rätten till mina åsikter, eller att du försöker förminska mig som person.

Du får väldigt gärna diskutera kvinnors utsatthet för sexuellt våld och helkroppstråden, men jag tror att det är enklare om du startar en ny tråd/nya trådar om det. Jag diskuterar kvinnor och män som frågar män och kvinnor på krogen om de vill ha sex, vilket jag har varit konsekvent med. Att du får det till att jag slingrar mig och slår knut på mig själv får stå för dig.

Jag pekar på inkonsekvenser mellan dina kategoriska uttalanden och det faktiska utfallet, ett enkelt exempel är hur du gick från att uppfinna "urskiljningslöst" lite att ändra dig till "begränsad urskiljning" till att gömma undan den grenen av diskussionen. Men du kanske menar att dina åsikter blir eliminerade för att jag lyfter fram dina åsikter och ditt handlande? Intressant teori i så fall. Hur tänkte du där?

Som sagt. Hade du hållit dig till att kommunicera dina egna åsikter i frågan istället för diffusa "jag och många med mig" eller liknande "silent majority"-argument så hade diskussionen blivit avsevärt kortare. Men känner man att ens egna åsikter inte klarar att stå för sig själva så..

Intressant att dessa upplevelser av sexuellt ofredande inte är applicerbara om kvinnan först "dansat kråmande" och "tagit sensuellt på sin kropp". Då är det tydligen inte lika hotfullt att få frågan ifall hon vill knulla från en total främling. Vad behöver en man göra innan en total främling får ställa frågan ifall han vill knulla? Dansa riverdance?

Självklart får du ha vilka åsikter du vill. Vad du däremot inte får ha i en saklig diskussion är andras overifierade åsikter. Det underlättar dock om du tar rätt åsikter i rätt tråd.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-22 19:45:20 följande:

Jag har aldrig skrivit att sexuellt våld skulle vara överhängande när en man kommer fram och frågar om sex. Det har du hittat på själv. Jag har inte heller skrivit att sexuellt våld är försumbart om man kråmar sig??? Herregud människa, vad får du allt ifrån?

Är kvinnor som uppenbart kråmar sig sexuellt, inför en specifik man eller allmänt, vad du menar med kontext?

Menar du i så fall att kvinnor som INTE sänder ut uppenbara sexuella signaler, bör få slippa ovälkomna frågor om sex? Eller ska alla vara beredda på frågan?

Ang urskiljningslöst så vill jag, som inte är ute efter sex, eller sänder sådana signaler, slippa frågan "vill du knulla". Om jag skulle få frågan, betyder det att mannen i fråga inte bryr sig om mig som individ bara som kropp. Det är jag personligen emot.

Apropå att ändra förutsättningar. Kan du bestämma dig om du menar att fråga "vill du knulla", eller att "ta kontakt" .. Tycker du att detta är synonymt?!

Det var du som tog upp sexuellt våld/ofredande i samband med att få frågan om man vill ha sex. Om det nu inte är överhängande så ser jag inte poängen med att ta upp det i den här diskussionen. Det finns tydligen en poäng i att konsekvent be dig ta irrelevanta frågor och åsikter i en egen tråd.

Nej, inte riktigt. "Kontext betyder omständigheter, sammanhang, omgivning, eller övergripande situation." Det är det jag menar, inte "kvinna som kråmar sig sexuellt på krogen". "Inför en man" är bara ett exempel på hur du återigen ändrar förutsättningar vartefter diskussionen fortskrider.

Du påstår själv att du aldrig fått frågan. Du vill inte få frågan och du har aldrig fått frågan. Vad exakt är problemet då? Var finns det urskiljningslösa som du själv har uppfunnit?

Det är en separat fråga, inte en ändrad förutsättning. Jag förstår om du av uppenbara skäl vill undvika att svara på den, men jag ställer den igen. Måste kvinnor som inte vill att män tar kontakt med dem på krogen vara beredda på att män gör det?
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-23 00:10:21 följande:

Du vet mycket SÅ väl att jag har god kunskap om ordet kontext. Problemet är att du inte klarar av att använda ordet i sin rätta kontext.

Jag gav mig själv och andra kvinnor som inte vill ha sex, som exempel i inledningen av vår debatt. Jag tycker att kvinnor som jag ska kunna vara ute på krogen utan att få frågan om sex från främmande män. Varför skrev du inte att det inte gällde oss, om din tänkta kontext inte innefattade oss och de förutsättningar jag presenterade ? Du skrev i stället att man inte kan ta hänsyn till vad olika (lättkränkta) människor tycker och jämförde med att du inte tycker om berusade personer(?) Du skrev också att jag inte kunde veta att jag inte ville ha frågan om sex eftersom jag inte fått frågan (?) Att hänvisa till kontext efter de uttalanden har totalt motsatt effekt och ger endast ett förvirrat intryck av hur du använder ordet . Det går nämligen inte ihop med dina uttalanden. Bara så du vet.

Ändå kan du inte ens på direkt uppmaning visa och förklara var, när och hur jag använder ordet kontext i den här diskussionen. Då hjälper det inte att du är jätteduktig på Wikipedia.

Det går oerhört bra ihop med mina uttalanden. Börjar man däremot blanda in andra kontext, som kråmande dans, urskiljningslöst urval och sexuella övergrepp, som jag över huvud taget inte berört, så blir det såklart problem. Enklast är att läsa det jag skriver utan att använda ditt något enögda filter.

Jag ser att du som förespått flyr från att besvara frågan. Det är inte svårt att lista ut varför, men jag försöker väl igen. Måste kvinnor som inte vill att män tar kontakt med dem på krogen vara beredda på att män gör det?
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?