Celines Essence skrev 2015-11-19 20:57:48 följande:
Nu tror jag bestämt du får läsa om mitt inlägg för du har inte förstått så mycket av det.
Jag skrev att jag vill kunna vara ute och dansa utan att få frågan om sex. Jag är tacksam att det fungerat så för mig ... Och hoppas att det fortsätter så.
Urskiljningen av kvinnor måste vara väldigt begränsad om man ställer frågan om sex, det absolut första man gör. Då vet man i princip inget om vem man har framför sig.
Du har skrivit att du har svårt att tänka dig att dina vänner kan upplevas respektlösa och oartiga när de frågar ?Vill du knulla ?. Du försöker göra din åsikt till den i princip enda existerande åsikten.
Sexuellt våld mot kvinnor är en del av verkligheten, vare sig du vill eller inte.
Vad gäller hkt nämnde jag det för att du ändrar inställning 180 grader när det gäller dina kompisar.
Jag tycker inte om att direkt få frågan ?vill du knulla? från främmande män, varken här, eller i verkligheten,(och det gäller oavsett vilken miljö), för enligt mig är det ett tecken på lågt EQ, men om det händer här är det oerhört lätt att strunta i. Jag behöver aldrig möta mannen, vara rädd eller svara. I värsta fall kan jag skriva anonymt, eller helt enkelt stänga locket på datorn.
Jag läste exakt vad som stod i ditt inlägg. Uppenbarligen kan du, enligt egen utsago, vara ute och dansa utan att få frågan om sex. Varför skulle det ändras? Eftersom du reagerar så starkt på ett fenomen som aldrig har påverkat dig, vad är problemet med att det finns kvinnor som frågar män ute på krogen om de vill knulla?
Du skrev urskiljningslöst. Nu har du ändrat dig till "begränsad urskiljning", vilket är långt ifrån samma sak. Vad skall du ändra det till härnäst, apropå kategoriska uttalanden och ändra sig?
Ja, eftersom jag känner mina vänner så har jag svårt att tänka mig att de upplevs som respektlösa och oartiga. Vilket inte är samma sak som att jag skulle påstå att de aldrig upplevs som respektlösa och oartiga. Oavsett vilket så är det upp till mottagaren av frågan att avgöra, och det är definitivt inte du.
Lågbegåvade kvinnor är också en del av verkligheten, vare sig jag vill eller inte, men det är inte heller ämnet för den här diskussionen.
Konstigt, jag visste inte att mina vänner skrev i helkroppstråden. Vilket intressant upplägg för en ny tråd. Men nej, jag har inte ändrat åsikt om något alls faktiskt, och de åsikterna är jag fri att ha oavsett hur provocerad du blir av dem.
Brukar du ofta få frågan om du vill knulla i verkligheten? Eftersom du formulerar dig "Jag tycker inte om".