-
-
Smeckers kompisar påstår nåt annat.Brunhilde skrev 2015-11-18 11:05:49 följande:Bra förslag, men kanske endast ha telefonnumret på lappen (vissa män är lite känsliga och känner sig extra utsatta i matvaruaffären).
Måste avråda TS å det bestämdaste ifrån att ställa frågan en halvtimme innan krogen stänger.
Det fungerar inte för någon.
Smecker med för den delen. -
Ja, det kan man ju undra......!Brunhilde skrev 2015-11-18 11:10:55 följande:Varför blandar du in Smecker ???
-
......läst ifatt lite i tråden !!!Brunhilde skrev 2015-11-18 11:24:29 följande:Ibland måste man vara lite fin i kanten vettu. Fast fram till halv tre på krogen behöver man inte fibbla med lappar och sådant trams. Det funkar med en rak fråga i de flesta fall.
-
Uselt försök, Hilde......Brunhilde skrev 2015-11-18 11:33:04 följande:Hur tänkte du nu?
Riktigt uselt, men vad skall du annars ta dig till. -
Det här var ju....ett....begåvat. Tips. Eller nåt. Ett....begåvat inlägg i debatten.Anonym (Seriös man) skrev 2015-11-18 18:22:14 följande:Jag förstår inte varför kvinnor
verkar totalt sakna lust för ren skön sex.
Det är alltid så fint i kanten
relationer... och annat trams....
Vore väl mycket trevligare att ägna sig åt ren skön sex
en att springa på gym 5 ggr /vecka
Snacka om att spara pengar
må bättre
få vackrare kropp
Varför inte ha trevligt med öppen skön sex
utan att hymla så djävla mycket
Kontext !!!
Bra där. Med, eller utan, hänsyn tagen till kontexten. Kontext är viktigt, det har vi fått lära oss här. Ett bra inlägg således. Mycket bra. Jag är imponerad. Jag är djupt imponerad. Du verkar vara en klok man. Som verkligen har tänkt till här. -
Detta är tredje gången jag ställer samma fråga och du duckar gång på gång, Smecker, du uppträder som en riktig fegis som inte vågar stå för sina egna uttalanden. Men jag är egentligen inte förvånad, du, AV ALLA, kan ju inte komma med dubbla budskap, hur skulle det se ut....Smecker skrev 2015-11-19 12:27:29 följande:....text.
Men......jag försöker återigen.
Jag vill gärna ha svar på följande frågor:
1. Varför du så många gånger har varit kritisk till män som skickar PM och inleder med sexuella frågor som det första dom gör till för dom okända kvinnor. Varför är inte det okej (vilket du har skrivit tidigare i annan tråd) när du tycker det är så bra i verkligheten ???
2. När är det, enligt dig, Smecker, respektfullt att ställa frågan "vill du knulla" till en helt okänd kvinna ??? Eftersom det inte, som du så vackert uttrycker det, automatiskt är respektlöst. Det borde ju innebära att under vissa omständigheter är att visa motparten tillbörlig respekt att inleda konversationen med frågan som allt handlar om.
Och nej, swingersparty och sexklubbar räknas inte här. Av naturliga orsaker.
Så...fortsätta fega, Smecker, eller stå för vad du tidigare uttryckt !!! -
Sant, så du skall få lite hjälp på vägen, S c h n a.S c h n a skrev 2015-11-19 12:35:24 följande:Nu är jag knappast något språkligt geni eller ens i närheten, och min läsförståelse är absolut inte klockren. Med det sagt undrar jag om det eventuellt skulle kunna underlätta om man lät bli att tolka begreppet "kontext" som ett trist utfyllnadsord?
Eng: context [ˈkɒntekst], pluralis: contexts; adjektiv: contextual; adverb: contextually.
Latin: contextus {uttal: kånntex´tuss} 'sammanvävning'; verb: contexere {uttal: kånntex´ere} 'väva samman'. 'förena'.
Svenska ordformer: kontexter, kontexters, kontexterna, kontextens, kontexternas, kontextuell, kontextuellt, kontextuella. I stället för att som i engelskan använda adjektivet contextual (försvenskat till 'kontextuell') konstruerar man i svenskan sammansättningar med substantivet 'kontext' som i 'kontextmodellen'.
Grundbetydelse: Sammanhang. Termen kontext syftar i regel på den betydelse som sammanhang av olika slag har: a) i fråga om påverkan på något och b) på någons uppfattning av enskilda fenomen i situationer.
Alla levande varelser är mer eller mindre sammanhangskänsliga (eng: context sensitive).
Inre och yttre kontext
Skillnaden mellan inre och yttre kontext beskrivs olika beroende på om dessa termer förekommer i ett individfokuserat eller gruppfokuserat perspektiv:
Den inre kontexten är tankar, känslor, motiv och fysiologiska processer inom en individ (människa och djur med samma typ av nervsystem som pimaterna, hos växter och djur med enklare nervsystem enbart fysiologiska processer). Den yttre kontexten är det som finns och händer utanför individen. allt som finns i omvärlden såväl sådant som individen registrerar och reagerar på som sådant som inverkar på ett mer indirekt sätt som till exempel lufttryck, luftfuktighet och strålning. Den inre kontexten (eg: inner context) består av sådant som ett fenomen självt är en del av ur en viss synpunkt, t ex en familj, ett företag, en kommun eller ett land. Den yttre kontexten (eng: outer context) består av sådant som påverkar den inre kontexten, t ex hur kvinnofrigörelsen påverkar familjelivet, hur statsmaktens minskade engagemang i kommunens angelägenheter påverkar kommunal organisation och verksamhet, hur internationell konjunktur påverkar ett lands, en kommuns eller en familjs ekonomi.
Relaterade sökord: fältteori, gestaltpsykologi, interaktion, interpersonell, kontextmodellen, kontextuell beteendevetenskap, kontextuell funktionalism, kontextblindhet, kontextuellt lärande, kulturmönster,relationism, RFT, situationism.
Hoppas det klarnade något.
Kram //Anton
-
"Jag tycker inte det är respektfullt om en okänd man kommer fram till en kvinna, han inte haft någon kontakt med, och frågar om hon vill knulla.S c h n a skrev 2015-11-19 22:52:48 följande:Menar du att Smecker har fel i att det inte per automatik är respektlöst att fråga någon på krogen om hen vill knulla? Menar du att det kvittar vilket sammanhang det sker i utöver att det är på krogen och att personerna varken känner varandra sen tidigare eller har flirtat under kvällens gång?
Jag tänker att det är ganska svårt, för att inte tala om omöjligt, att motbevisa hans påstående. Då måste man ju fråga alla på hela jorden.
Däremot räcker det med att en person välkomnat en sån fråga av en okänd person på krogen, för att han ska få rätt i att det inte automatiskt är respektlöst
Han behöver ju inte ens känna till hela kontexten, dvs omständigheterna utöver att hans vän inte flirtat med den tillfrågade under kvällen och befinner sig på krogen, för att kunna påstå att det beror på kontexten. Uppenbarligen är det ju något i kontexten som skiljer, om den ena uppskattat det och den andra blivit kränkt.
Hans åsikter får du däremot fråga honom om.
Givetvis kan det bemötandet uppskattas av vissa kvinnor, men det hjälper inte mig, och oss kvinnor som inte är intresserade".
Gissa, Schna, vem det är som jag har citerat här ovan !!! -
......Smecker skrev 2015-11-19 21:44:56 följande:Skillnaden mellan dig och mig är att det inte behövs något känslomässigt filter för att förstå min text.
Nej det kunde du tydligen inte. Surprise.