• Grande Rock

lchf = dålig andedräkt?

Jag är rrokie på lchf, startade för en vecka sedan.
    Inga större problem med kosten och jag har redan tappat ett par kilo =)

Men, jag upplever att jag fått en markant sämre andedräkt. Detta behöver ju givetvis inte bero på kosten, men jag skulle vilja veta om någon annan upplevt nå liknande.

Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • Svar på tråden lchf = dålig andedräkt?
  • lillagullan

Jo det kan vara att du är i ketos, alltså maximal fettförbränning. Då kan andedräkten bli bedrövlig

• Gweny

Ja, som ovan säger..... ganska vanligt att man får det.

• Grande Rock
    lillagullan skrev 2014-12-01 21:46:43 följande:

Jo det kan vara att du är i ketos, alltså maximal fettförbränning. Då kan andedräkten bli bedrövlig

ok, tack för svar.

Får väl borsta tänderna lite oftare och vara glad om vågen går på rätt håll då. =)
  • Annelie 76

Munskölj eller munspray kan hjälpa. Oftast går det över av sig självt på ett par veckor. Du är fortfarande i ketos då om du äter lite kolhydrater men kroppen producerar lagom mycket så inget läcker ut i andedräkten.

• Helhet
    Grande Rock skrev 2014-12-01 21:50:02 följande:

ok, tack för svar.

Får väl borsta tänderna lite oftare och vara glad om vågen går på rätt håll då. =)

Om man ligger kort på kcal så blir det så, inget magiskt ang Lchf. Dvs precis som vilken diet som helst
  • Grande Rock
    Helhet skrev 2014-12-01 23:53:21 följande:
    Om man ligger kort på kcal så blir det så, inget magiskt ang Lchf. Dvs precis som vilken diet som helst
    Har iofs inte räknat kalorier, men att jag skulle ligga kort tvivlar jag på. Kort mot vad jag konsumerade tidigare (sockermissbrukare), ja. Men sannolikt inte mot rekommenderat intag för en man i min ålder.

Jag har upplevt detsamma för några år sedan när jag provade cambridge-kuren, men då var det ju löjligt låga kalorinivåer.
  • Helhet
    Grande Rock skrev 2014-12-02 00:02:25 följande:

Har iofs inte räknat kalorier, men att jag skulle ligga kort tvivlar jag på. Kort mot vad jag konsumerade tidigare (sockermissbrukare), ja. Men sannolikt inte mot rekommenderat intag för en man i min ålder.

Jag har upplevt detsamma för några år sedan när jag provade cambridge-kuren, men då var det ju löjligt låga kalorinivåer.

Räkna lite, protein innehåller ju väldigt få kcal . ( iof innehållet fett relativt mycket) Men hoppar man över skräp/ snabbmat kakor godis, ja du vet, så kan man äta rätt mycket innan man överäter.
  • Grande Rock
    Helhet skrev 2014-12-02 17:54:33 följande:
    Räkna lite, protein innehåller ju väldigt få kcal . ( iof innehållet fett relativt mycket) Men hoppar man över skräp/ snabbmat kakor godis, ja du vet, så kan man äta rätt mycket innan man överäter.
    Jaja, du vet säkert bättre hur mycket kalorier jag konsumerat
  • Anghammarad
    Helhet skrev 2014-12-02 17:54:33 följande:
    Protein och Kolhydrater innehåller ganska precis lika mycket kcal per gram.
  • Helhet
    Grande Rock skrev 2014-12-02 18:14:50 följande:

Jaja, du vet säkert bättre hur mycket kalorier jag konsumerat

Hur kunde du läsa in det?
  • Helhet
    Anghammarad skrev 2014-12-02 18:42:11 följande:

Protein och Kolhydrater innehåller ganska precis lika mycket kcal per

[quote=74431530][quote-nick]Anghammarad skrev 2014-12-02 18:42:11 följande:[/quote-nick]

Protein och Kolhydrater innehåller ganska precis lika mycket kcal per gram.

Ja visst. Har jag skrivit något om att det inte gör det? Eller menar du att man lika gärna kan köra kolhydrater/ fett diet?
Svar på tråden lchf = dålig andedräkt?