• Stella was a diver

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Jag ska dit den 23:e och planera samt göra ultraljud, får se vad det blir för datum för oss. Troligen slutet på v 9 eller början på v 10 om allt går planenligt. 

Säkert förnuftigt att vänta Helendi! 

Och välkommen CvL2015!

• Stella was a diver

Hej och välkommen Elledriver! Alla är välkomna! Glad

Jag tycker inte äggplocket är så farligt, men det gör ju lite ont efteråt. Är dock ganska individuellt hur man mår och hur ont det gör. Kan berätta vad som väntar så är du förberedd! Först får du byta om i ditt rum, sedan får man en lugnande tablett som i alla fall gör mig ganska pratig och lite trött. När det blivit din tur och du lagt dig i gynstolen så får du lokalbedövning i underlivet och smärtlindring i droppform. Första gången somnade jag och andra gången höll jag mig vaken. Sedan får ens make/pojkvän baxa tillbaks en till rummet och så får man sova medicinerna av sig. Efter en timme så vaknade jag och kände mig helt ok. Då får man mackor att äta! Sedan åkte jag hem och vilade, första gången jobbade jag heltid dagen därpå men denna gång stannade jag hemma en dag. Tog lite alvedon dagarna efter, kände mig lite mör men inte så farligt. Lycka till i morgon, hoppas du får ut många bra ägg!

• Stella was a diver

Elledriver - hoppas att du fått goda nyheter om äggen! 

Detta är vårt andra IVF-försök och första frysförsök. Vi har gått hos CvL hela tiden men det är Stockholms läns landsting som betalar Glad. Vi har åberopat vårdgarantin pga långa köer i Stockholm. Vi har inget barn sedan innan.

Jaha CvL2015, det blir du och jag som kör FET denna månad då Glad. Hur känner du inför det? Jag känner att jag knappt hunnit återhämta mig mentalt och känslomässigt från förra nervösa ruvarperioden, och så är det dags att oroa sig igenom drygt två veckor igen! Känns lite konstigt att det är dags igen men kroppen känns bra så det är väl bara att köra på.

Helendi - lycka till med hemmaförsökandet Flört.

Trevlig helg allihop!

• Stella was a diver

Hej hallonbåt1! Jag har ingen erfarenhet av blastocyster men Happyhappy som varit med i den här tråden plussade efter att ha fått tillbaks en blastocyst. Har du läst på CvL:s hemsida? De har en text på ämnet www.linne.se/blastocyst/ . Hoppas din lilla blastocyst bestämmer sig för att stanna Glad.

• Stella was a diver

Nu har vi fått tid för FET, det blir på söndag. Hoppas det är ett guldägg som tinas upp! Räknade ut att BIM blir fredagen den 13:e mars, tur att man inte är vidskeplig Glad.

Håller tummarna för er som ruvar nu!

• Stella was a diver

Åh vad underbart att logga in och få positiva nyheter! Grattis Elledriver! Glad 

Själv är jag är på ruvardag två idag. Första ägget klarade inte upptiningen, men nummer två fixade det så nu har vi två ägg kvar i frysen. CvL har satt testdagen till den 17:e mars, men eftersom jag kommer att få mens den 13:e om försöket inte lyckats så är planen att testa då om ingen mens dyker upp. Ska försöka att inte testa innan dess iaf, jag är hopplöst otålig Flört.

Trevlig tisdag allihop! Hjärta

• Stella was a diver

Vad skönt CvL2015 att det äntligen är dags! Det är 80% chans att ägget klarar upptiningen enligt CvL, så hoppas ditt ägg är ett av de som klarar det Glad.

Välkommen attlangta01, håller tummarna för att ditt ägg är ett guldägg!

• Stella was a diver

Hej på er! Det ville sig inte för oss den här gången heller, tyvärr. Ska börja med ägglossningstest igen om nån dag, har ju två embryon kvar i frysen. Hårdpluggar inför tenta nu, så kommer inte att vara inne här så mycket, men jag tänker på er och håller tummarna för fler goda nyheter framöver! Heja oss!

• Stella was a diver
    attlangta01 skrev 2015-03-23 16:59:10 följande:
    Tack! Då hoppas jag att jag får massa symtom på nedreglering så jag slipper åka upp ????
    Jag har alltid fått göra blodprov+UL för att kolla att jag är nedreglerad innan jag fått datum för sprutstart. Har gjort långa protokollet två gånger.
  • Stella was a diver

Oj, råkade posta lite tidigare än jag tänkt Glad. Men är det ovanligt alltså, att man får lämna blodprov och göra UL, Helendi? Jag trodde alla gjorde det eftersom jag alltid får göra det! De har aldrig ens frågat mig om jag har några symptom. Men jag kanske är ett specialfall Tungan ute.

Det drar ihop sig till FET för min del. På onsdag är det dags!

• Stella was a diver

Jag är förvirrad just nu. Hade så fruktansvärt ont i magen i går, tog maxdosen alvedon för att orka med påskfirandet med släkten. Tänkte att jag testar bara för säkerhets skull nu på morgonen, sedan slutar jag med Lutinus och tar mina superstarka värktabletter, för det känns verkligen som mens på väg. Men det ser ut som plus på mina test? Jag har "officiell" testdag på fredagen den 10 april. Jag får det inte att gå ihop att jag har så ont men testen visar positivt? Jag har ju en massa sammanväxningar i buken pga av min endometrios och jag vet ju att man kan ha ont pga detta men så här tidigt? Detta är ju en frysåterföring, så det kan ju inte vara någon ägglossningsspruta iaf som ger falskt positivt. Fattar ingenting! Ska testa igen på fredag och ringa CvL och höra vad de tror om min smärta.

• Stella was a diver

Hej mammelie! Håller tummarna för att du får ett plus på måndag!

Attlangta01, när jag gjorde långa protokollet så började jag med nässprejen ca sex veckor innan planerat äggplock.

Själv är jag inskriven på MVC och är lite nervös inför ultraljudet i vecka 8 som ska visa om det slår något litet hjärta eller inte. Först ska man vänta i IVF-processen, nu ska man vänta på att få veta om allt står rätt till i magen :)

• Stella was a diver

Helendi, åh vad roligt att höra att du också fått ett plus! Hjärta 

Hej Gosmos! Lycka till nu med alla ägg! Hoppas du får goda nyheter när du ringer i eftermiddag Glad.

Jag är/har varit i den här tråden eftersom jag har endometrios, vilket gjort att jag fått operera bort en äggstock och att den kvarvarande är delvis skadad och böjd nedåt och fastvuxen mot baksidan av min livmoder. Därför är IVF den enda möjligheten för oss att få barn. Jag är nu i v 9+2, har fått ett tidigt UL som visade ett litet hjärta som slog så vi hoppas att allt går bra och att det blir ett friskt barn som kommer till världen den 12 december! Jag har haft väldigt ont pga mina sammanväxningar i buken, och så är jag trött och illamående men annars känns det jättebra att äntligen ha fått ett plus! Men fortfarande lite overkligt Glad.

Lyckönskningar till er andra i tråden som inte fått ett plus ännu! 

Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015