• Stella was a diver

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Nu är det en fyrcellig klump inplacerad i mig! Fick se klumpen på en skärm innan insättningen, det var lite kul! Upplevde det som lite stressigt där idag, hade velat fråga mer eftersom jag är så nyfiken på allt men fick svar på det viktigaste för nu iaf. Hade en läkare jag aldrig träffat tidigare men som påstod sig känna igen mig från väntrummet? Glad 

Hur som helst, av sex befruktade ägg stannade ett av i tvåcellsfas så då var det borta. Men de andra fem, varav 4 hade 9,1 av 10 i poäng och ett hade 8,1, levde och verkade bra. Fick in ett och de andra fyra hamnade i frysen! Oddsen för att vårt ägg blir ett foster är nu 25-30%. Inte illa jobbat av min ensamma stackars äggstock som fortfarande är öm efter denna ansträngning. 

Helendi, jag behövde inte ringa utan de kontaktade mig med tanke på att inget ägg gick att använda förra gången. Det bestämdes redan vid äggplockningen. Hoppas på många fina embryon för dig idag!

Happyhappy, hur mår du nu? Känns det som att överstimuleringssymptomen håller på att ge med sig? När får du veta hur det går för äggen?

• Stella was a diver

Man börjar lätt tänka massa konstiga tankar när man genomgår denna surrealistiska behandling! Jag tror att det är lättare för mig att acceptera att jag måste genomlida IVF, jag har ju bara en äggstock kvar och den är förstorad då den sköter jobbet för två, samt att den är nedvriden och fastvuxen mot baksidan av livmodern och har rester av cystor i sig. Jag kan istället känna att fertiliteten är orättvis fördelad inom mitt äktenskap istället Skrattande. Maken verkar vara överdrivet fertil och får stora mängder bra spermier, han har legat långt över normalvärdena vid alla tillfällen. Vad är poängen med att han är superfertil när jag är subfertil liksom? Vi kunde båda vara normalfertila istället Glad

Herregud vad tiden går långsamt! Det har ju bara gått ett dygn sedan insättningen! Hur ska jag stå ut med denna väntan? Jag har inget tålamod alls så jag har beställt ett gäng graviditetstest för jag tänker fusktesta tidigare än vad CvL säger Glad. Skulle inte ha något emot att resa iväg som du ska, Helendi. Bli lite distraherad av en skön resa vore ju toppen nu, kan tänka mig att byta med dig Flört.

Happyhappy, vad bra att du mår bättre, hoppas dina ägg fortsatt dela sig som duktiga ägg under natten! 

• Stella was a diver

Vad skönt att det gick bra happyhappy, även om jag förstår om det känns som lite till frysen med tanke på vilka mängder med ägg du fick.  Ja, nu är det verkligen tumhållning för oss! 

Jag känner mig som en ballong just nu, en biverkning av Lutinus är ju uppsvälld mage och det har jag drabbats av rejält. Ser inte klok ut! Skrattande Men annars mår jag bra!

• Stella was a diver

Ja precis, testdag 18 dagar efter äggplocket om jag förstod rätt, dvs 14 februari för mig. Jag har inget tålamod alls så jag tänker testa första gången redan nu på fredag. Sen är planen att fortsätta testa varannan dag så länge ingen mens kommer. 

Jag kollade statistik för att avgöra när jag ska börja tjuv-testa, och det är bara 6% av alla gravida som får ett plus på 4:e dagen innan beräknad mens (dvs på fredag för mig) medan 99% av alla gravida får ett plus på dag 4 efter beräknad mens (dvs CvL:s testdag). Så egentligen är det ju inte säkert förrän dess ändå (om man inte får mens) men är man otålig så är man... Tänker du hålla dig till CvL:s testdag? Glad 

Helendi, när du läser det här kan du gotta dig åt att vädret är slaskigt och hemskt (i Sthlm i alla fall)! Flört

• Stella was a diver

Jag har testat i helgen och det var negativt. Det behöver ju inte betyda något då det är tidigt ännu, men känner mig inte så hoppfull längre. Kanske för att det känns som att jag fått en mer intensiv molvärk, men livmoderkramper är ju en Lutinus-biverkning så man vet ju inte om det är begynnande mensvärk eller bara biverkning. Åh, blir galen av denna väntan... 

• Stella was a diver

Tråkigt Helendi Rynkar på näsan. Det ville sig inte för oss heller denna gång. Känns dock bra att vi har fler chanser med våra fyra i frysen! Men underbart att en i vår lilla grupp lyckades i alla fall! Glad  

• Stella was a diver

Happyhappy, jag förstår din oro. Jag skulle vara likadan, särskilt med tanke på att min enda graviditet slutade med MA där fostrets hjärta slutade slå v 11+5 men kroppen stötte ut fostret först v 13+5. Skulle inte våga andas ut förrän tidigast v 14 och då efter ultraljud som visade att allt var bra Flört.  Men försök att njuta lite i alla fall, det är ju ändå mer sannolikt att det går bra än att det blir missfall! Jag tror i alla fall att det kommer att gå bra för dig, fortsätter hålla tummarna Glad.

Jag har varit i kontakt med CvL anågende FET idag. De sa att det normala är att man kör direkt i nästa cykel, bara kolla med ÄL-stickor och tima in med den egna ägglossningen. Dock sitter jag nu och väntar på besked hur jag ska göra, de ska göra någon specialare för mig pga mina problem. Jag har pga endometrios inte haft mens på flera år (fått medicin som gör att jag slipper) av flera anledningar. Dels att mens riskerar att förvärra endometriosen, men dels då jag varit så dålig vid mens att jag varit sjukskriven i 5-7 dagar vid varje mens. Har då haft så svåra smärtor att jag trots receptbelagda mediciner varit dubbelvikt av smärta i flera dygn och ibland haft svårt att andas normalt pga smärtan och tuppat av en gång. Därför är jag inte så sugen på att uppleva en obehandlad mens! Så jag ska nog få ta min endo-medicin nu och istället ta medicin för att få slemhinnan att växa till och få ägglossning. Läkaren behövde dock tänka lite på vad som är bäst för mig så de skulle maila mig nu på eftermiddagen och berätta hur jag ska göra. Tack för tumhållningen, den uppskattas! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015