• CvL2015

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Hej tjejer!

Vi har precs gjort vårt första ivf försök på CvL med korta protokollet och ET 1/2. Ett ägg till mig och ett i frysen blev det. Igår på ruvardag 11 fick jag dock min mens så tyvärr lyckades inte denna gång och jag hoppas nu på ett guldägg i frysen! Det verkar som det blir ett ostimulerat FET i denna cykel direkt.

Ser fram emot att följas åt och stort grattis till dig happyhappy som fått ett underbart +!

• CvL2015

Helendi - tråkigt att det inte blir något FET nu men förstår att ni satsar på att vänta och får de bästa förutsättningarna för att lyckas.

Jag testade negativt enl förväntan idag. Mensen har dock kommit o gått så allt verkar ok nu. Pratat med CvL och vi ska köra FET i denna cykel så hoppas att ÄL kommer som väntat. Hoppas också upptiningen går bra, har bara ett litet embryo i frysen.

• CvL2015

Hej Elledriver!

Mitt första ivf resulterade i 13 ägg men tyvärr var bara 4 mogna. 2 lyckades bli befruktade. Försöket misslyckades men nu testar vi med ägg2 som finns i frysen. Ska börja testa med ÄL stickor i helgen.

Håller tummarna för er!!

• CvL2015

Elledriver - tack! Ja det blir frysförsök direkt nu i denna cykel. Tydligen kan ÄL vara sen alt utebli efter misslyckat ivf, så får se när den dyker upp.

Stella was a diver - spännande och kul att följas åt Jag håller med att väntan är värst men jag tycker det känns skönt att köra på, är så otålig! Även om ruvartiden är jobbig så är väntan på nästa steg lika jobbig tycker jag.

Detta var vårt första försök och blir nu första FET. Vi har inga barn idag, längtar efter en liten så mycket att tankarna äter upp mig ibland. Ni känner säkert igen er..

• CvL2015

Vi har försökt i ca 1,5 år. Efter 1 år gjorde vi utredning och pga mkt lågt spermieantal blev vi rekommenderade ivf direkt. Vi lyckades trots allt bli gravida medan vi väntade på ok från landstinget men fick tidigt missfall (6+2). Sen dröjde det bara 2 mån så fick vi sätta igång med ivf. Så egentligen har det ju gått ganska fort för oss. Ändå är tålamodet noll. Jag började testa idag, inget utslag ännu men tror det kommer dröja ungefär 1 vecka innan iaf. Hoppas allt cykeln blir normal.

Elledriver - 4 embryon är ju kanon. Håller tummarna för dig nu!

• CvL2015

Åh vad spännande Stella was a diver! Lycka till!!

Jag testar för fullt med ÄL stickor men inget utslag ännu. Dock börjar jag känna övr ÄL symptom. Får se om jag får ngt utslag inom närmsta dagarna annars kanske det inte blir ngt denna månad. Hoppas!

• CvL2015

Grattis Elledriver! Ser ju väldigt ljust ut

Håller tummarna för er nu hallonbåt01 och Stella was a diver! Hoppas det går vägen!

Och Helendi - hoppas cykeln kommer igång snart så ni kan planera nästa steg.

Själv testade jag 10 dagen på rad nu med blinkande smiley på ÄL sticka. CvL sa att jag skulle börja testa förra sön men om ÄL är regelbunden bör den komma imorgon el närmsta dagarna. Och det är ju tydligen ganska vanligt med sen ÄL efter misslyckat försök. Jag börjar dock känna andra ÄL symptom nu så hoppas på utslag inom kort!

Väntan är alltid värst - vad man än väntar på!

• CvL2015

Äntligen utslag på stickan imorse! Det blir FET för oss på söndag. Hoppas att embryot i frysen klarar upptining!

Välkommen in i tråden attlangta01. Håller tummarna för att det är ett riktigt guldägg som klarade sig!

• CvL2015

Hej smultronoga! Hoppas kroppen snart återställer sig och du mår bra igen. Förhoppningsvis kan ni snart börja planera nästa steg!

Jag var hos CvL idag och fick tillbaka ett fint upptinat embryo med 4 celler. Så glad att det gick vägen eftersom vi bara hade ett i frysen. Nu är det bara hoppas i 2 veckor...

• CvL2015

Hej!

På ruvardag 9 idag och har börjat blöda. Sannolikheten för plus sjönk till nästan obefintlig. Riktigt ledsen idag, hade en sån bra magkänsla efter denna gång och var verkligen förhoppningsfull efter goda förutsättningar från läkaren.

Nu är det bara vänta ut mensen, ta ett neg test i slutet på veckan och sen ringa CvL för planering av ny omgång. Usch va trist!

• CvL2015

Hmm. Jag vet inte. Det är mest bruna / rosa små blödningar. Inte färskt blod ännu. Jag känner ingenting. Ingen mensvärk el andra symptom på mens, men inga gravkänningar heller. Får vänta o se hur det utvecklar sig. Tack för era fina tankar????, tänk att det ska vara så svårt ibland !

• CvL2015

Stella was a diver - vad trist! Ni får glädjas av att kunna göra fler FET iaf, då går det lite foftare iaf!

Vi får börja om från början, ska kolla med CvL när vi kan planera ny omgång. Ser inte fram emot nålarna igen, är så nålrädd ! :-0

Mammelie - välkommen! Håller tummarna för dig!

• CvL2015

Mammelie - vad tråkigt Jag hoppas det inte blir något mer. Aldrig roligt när man börjar blöda.

Själv har jag börjat blöda ordentligt idag så det är definitivt mensen. CvL vill att jag testar imorgon men har inte heller nån förhoppning. Om jag vill kan jag köra igång direkt med nytt försök men vi ska åka till Åre över påsk så det blir nog svårt att få till med logistiken.

Helendi och Stella - lycka till med era FET! Ser fram emot att höra hur det går

• CvL2015

Hej tjejer!

Min man och jag har bestämt oss att pausa försöken en stund. CvL vill testa med långa behandlingen nästa gång och nästa start måste vi skjuta på pga inbokade aktiviteter som krockar. Vi bestämde oss därför att pausa allt i 2 mån ocu börja om med ivf 2 i slutet av maj. Nu ska vi njuta av våren, försöka på egen hand och se till att må bra själva.

Jag kommer inte vara aktiv under denna tid då jg vill försöka tänka på annat ett tag, jag tror ni förstår

Lycka till med era försök och önskar er alla + inom snar framtid! <3

Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015