• hallonbåt01

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Hej alla,

Jag påbörjade behandling på Linne i november och vill gärna hänga på här :).

Helendi, vi har ju snackats i en annan tråd, trist att det inte gick vägen första gången, nu hoppas vi på fet!

Gjorde fet igår och har lite funderingar. Jag gjorde mitt första försök i nov, fick 9 befruktade ägg, 3 dagars, ett till mig och 8 till frysen. Tyvärr misslyckades det och nu gjorde jag mitt första fet igår. Inför fet så kändes det inget vidare att läkarna skulle välja mellan 8 ägg som alla var 9,5-10 på poängskalan, jag menar hur väljer man. I november fick jag ju tillbaka en 10-poängare som inte blev ngt alls.

Jag bad därför om långtidsodling som ett sätt att ta reda på omdet verkligen var guldägg. Så 4 ägg tinades. 2dog redan första odlingsdagen, ett utvecklades alldeles för långsamt och det 4e blev som tur var en fin blastocyst som sattes in.

Men det fick mig att fundera lite, även om embryona var fina så hade de ju troligtvis inte blivit ngn graviditet, eller? Eller så hade de det och nu har jag waistat tre ägg som kunde blivit ngt om jag satte in de på dag 3.... Man blir inte klok.

Ngn som har erfarenhet av blastocyst?

• hallonbåt01

Stella was a diver, har sett texten på cvls hemsida men med de få fakta man får känns det ändå som att famla i mörkret ibland.

Antar att jag vill ha svar som inte går att få :)

Ser att du också ska göra fet nu, men då gör du med tredagars? Hur som helst så hoppas vi att turen är med oss nu. Lycka till!!!

• hallonbåt01

Vad kul Stella was a diver, vi ligger nära, min testdag är den 9 mars!

CvL2015, hoppas på utslag på stickan nu då!

Hoppas kroppen kommer igen Helendi!

Tack för alla tummar, håller mina för också!

• hallonbåt01

Hej Helendi,

Hoppas mensen dyker upp snart! Min första naturliga mens kom efter 50 dagar....inte vad du vill höra förstås men jag är rätt övertygad om att det var extremt, har aldrig hört talas om ngt liknande.

Angående dina funderingar så förstår jag absolut att du ligger steget före, man måste ju planera för alla scenarion :)

Du hade ju väldigt bra skörd första äp:t så det känns ju knappast som att de är på väg att sina. Om jag vore dig skulle jag be att få prata med Tomas på CvL, tycker han är super att resonera med. Han kanske också kan ge en hint om hur kvalitén på äggen förändras över tid.

Jag är skraj gör att testa men vet inte heller om jag orkar vänta en vecka till. Pest el kolera :)

• hallonbåt01

Stort grattis Elledriver, underbart!!!!

Har precis köpt mig ett test, ska ta det imorgon ändå, bim var ju igår så nu får det bära eller brista.

Nu hoppas vi att cyklar och ägglossningar kommer igång och att embryon håller sig kvar ????

• hallonbåt01

Tack för alla tummar, det funkade, fick just ett plus!!

Det här måste vara en sådan där "lyckotråd" :)

Fortsätter hålla tummar och tår och väntar på att fler plus ska trilla in!

• hallonbåt01

Tack för alla grattis!

Svårt att ta in och såklart lite oro för att det inte ska hålla hela vägen men som mamma brukar säga: tar man inte ut glädjen i förskott så blir det ju kanske ingen glädje alls.

Håller tummar för novemberbebisar åt oss allihopa!

• hallonbåt01

Välkommen in i tråden attlangta01!

Trist att befruktningen inte gick bättre men det behövs ju bara ett guldägg som tur är.

Samma grej hände en kollega så de gjorde microinjektion andra gången och då funkade det jättebra.

Hoppas det blir återföring för dig imorrn.

• hallonbåt01

Smultronoga, låter kämpigt, hoppas ägdonation kan vara ett bra alternativ, har tyvärr heller ingen koll men har sett att det finns en färsk tråd om det på fl. Hoppas mensen kommer igång så att ni kan börja planera, så frustrerande att behöva vänta.

Grattis till återföring CvL2015!!

Hur är det nu för dig Helendi, blir det fet i mars el april?

• hallonbåt01

Hej alla hur går det för er?

Stella was a diver visst har du testdag denna vecka?

cvl2015, hur mår du, några känningar?

Och för dig blir det fet snart Helendi!

Elledriver hur mår du?

Attlängta01 blev det ngn återföring?

Själv mår jag bra vilket är lite oroande, precis gått in i vecka 7, ul om en vecka där man förhoppningsvis får se ett tickande hjärta.dagarna kryper fram....

• hallonbåt01

Helendi, jag var Inne på samma spår som din man... Det var därför vi gjorde långtidsodling, som ett sätt att sålla, vi hade ju också bara "perfekta" embryon. Det är ju också lite deppigt att när man efter år av verkstad äntligen tar till ivf så funkar det inte. Antiklimax.

Hur som helst så är ett år gott om tid för att lyckas :)

• hallonbåt01

cvl 2015, så himla trist! Men säger som Helendi, verkar rätt vanligt att blöda, kanske är inte hoppet ute.

Att det ska va så satans svårt!

• hallonbåt01

Kul att det är en del fet på gång i tråden nu, den här gången är det din tur Stella was a diver och din återföring är väl också snart Helendi!

Härhemma är vi i total chock, fick se två hjärtan på ul tidigare i veckan, de tror att det är tvåäggs och att det är spontan grav i samma cykel som återföring. Så efter två år av oräkneliga pergotimekurer, misslyckade stimulerade inseminationer och ett misslyckat ivf så händer det samtidigt som ett oostimulerat fet.

Efter ett par dagar i fosterställning och total chock så börjar jag iaf hämta mig och känner glädje men är såklart skräckslagen också.

Hur som, nu börjar en ny resa, lycka till alla gamla och nya! Många kramar!

Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015