behandlingstart på Linne i början på jan 2015
Hej alla,
Jag påbörjade behandling på Linne i november och vill gärna hänga på här :).
Helendi, vi har ju snackats i en annan tråd, trist att det inte gick vägen första gången, nu hoppas vi på fet!
Gjorde fet igår och har lite funderingar. Jag gjorde mitt första försök i nov, fick 9 befruktade ägg, 3 dagars, ett till mig och 8 till frysen. Tyvärr misslyckades det och nu gjorde jag mitt första fet igår. Inför fet så kändes det inget vidare att läkarna skulle välja mellan 8 ägg som alla var 9,5-10 på poängskalan, jag menar hur väljer man. I november fick jag ju tillbaka en 10-poängare som inte blev ngt alls.
Jag bad därför om långtidsodling som ett sätt att ta reda på omdet verkligen var guldägg. Så 4 ägg tinades. 2dog redan första odlingsdagen, ett utvecklades alldeles för långsamt och det 4e blev som tur var en fin blastocyst som sattes in.
Men det fick mig att fundera lite, även om embryona var fina så hade de ju troligtvis inte blivit ngn graviditet, eller? Eller så hade de det och nu har jag waistat tre ägg som kunde blivit ngt om jag satte in de på dag 3.... Man blir inte klok.
Ngn som har erfarenhet av blastocyst?