• smultronoga

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Precis som rubriken säger så startar vi vår behandling i början på jan och förhoppningsvis ägg utplock v 5 2015 på Linne. Någon annan som är pg då. Spelar ingen roll vart ni går utan bara att man följs åt under tiden. Kan vara skönt att ibland få prata ur sig.

• Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015
  • smultronoga

Finns det ingen som vill hänga med. ?..Började med spray i fredags.

• smultronoga

Ja började i förra fredagen. I söndags var hela världen katastrof och alla var " knäppa". Tårarna spruta. Annars inga speciella symtom. Humröet har lugna sig. Brukar få lite pms symtom så det späds väl på detta.  Förhoppningsvis så kommer röda veckan snart så kanske det lugnar sig llite...;)

Annars får jag ganska bra faktiskt. Lite mera svullen än tidigare. Känns lite nervöst. inför allt.

• smultronoga

Just nu vet jag inte. Äntar på mensen sen skule jag ringa. Känns som den är pg iaf. Just nu vet jag inte om det är sprayen el pms. Trött, grinig och bara blä. Brukar känna så även i mens tiderna.

åh thailand trevligt, varmt och sol. Skulle man behöva. Själv trycker jag i mig d-vitaminer eftersom jag jobbar natt för att få i mig ngt överhuvudtaget.

• smultronoga

vi har tyvörr fått avbryta stimuleringen. börjademed menopur förra torsdagen och var på koll i torsdag. endast 3 st varav den ena var på 11 mm och de andra 2 på 8 mm. risken var att den stora riskerade att ägglossa sig själv om vi fortsatt stimuleringe.

känns trist eftersom man mått piss under tden. men nytt försök med andra mediciner lite senare. under tiden tar vi tag i vikten med stora tag. fått utskrivet något som pco tejer med övervikt kan få för att minska sötsuget..

lycka till för er andra till veckan.

• smultronoga

skrev till dig precis i ett annat inlägg men kan fortsätt här isf. ja det var trist. fick metformin. har hittills inte känns något sötsug trots att godisskålen stod framme igår och är rätt " trött på mat"

• smultronoga

Låter som de flesta av er har lyckan framme. Själv har jag återgått till det normala. Lite besviken att vi fick avbryta stimulering och att kroppen inte vill som jag vill. Håller alla tummar till er alla

• smultronoga

Hej på er !

vad kul att ni har hittat hit när jag öppnade tråden i hösten. Har inte varit så involverad men jag har läst era inlägg och ser att det går bra för en  del. Själv har det bara strulat sen vi fick avbryta stimuleringen. Först kom mensen som vanligt och sen fortsatte en och fortsatte. Efter 14 dgr blödning så ringde jag upp till CvL och fick komma för ett Vul. Mina äggblåsor satt kvar, hmm. Vi fick ingen egentlig  info att vi skulle ta ovitriellen utan mer  ta den om ni vil" och försök på egen hand. Där satt jag med äggblåsor och blödning. Fick börja äta Provera för att stöta ut det och sen skulle mensen komma igen efter några dagar. Jag slutade med Provera för 8 dgr sen. Menssmärtor till och från både i ländrygg och i magen. Men ingen mens. Suck nu får vi se om den kommer över helgen eftersom det kan ta 7-10 dgr innan de kan komma enligt ssk CvL Annars får jag ringa upp igen s får de kolla ev igen.

Känner mig lite småloken och deppig. Skulle vara så skönt att få e ny planering. Eftersom de stänger läste jag på hemsidan över sommaren och öppnar upp 1 månad innan jag fyller  42. Sen får vi ju ingen mera hjälp. Under tiden har jag traskat mer 6 kg i vikt på 6 veckor snart. Så förhoppningsvis så kanske jagsvara bättre på ev stimulering, om vi nu kommer dit

Börjar på att fundera över äggdonation iaf. Är det någon här som vet något om detta?.

Håller alla tummar och tår att det funkar bra för er

Kram

• smultronoga

Tack alla! Känns lite motigt men könner mig så erhört trygg med cvl och att de vill att det ska gå bra. Ännu ingen blödning så idag ringde jag och kolla. Efter ngr timmar ringde de tillbaks och vill att jag kommer upp flr ny koll. Enligt läkaren borde jag fått en blödning eftersom jag hade slm kvar. Ibland får msn spunk på kroppen.

• smultronoga

Usch cvl2015, skickar styrkekram till dig.

Själv fick jag en mens igår eller mer än en spottning. Inga mängder utan mer på pappret. Hade iaf 8 mm slemhinnan som skulle bort på vul förra veckan men man kan ju tycka att det ska blöda mer. Ri gde cvl idag så jag skulle få en ny planering. Men man blir lite osäker iaf ska man räkna detta som mens. Just nu blir man fundersam

• smultronoga

Helendi: förra gången så kom den som normalt. Hade dymtom med att vara ragata där hemma...:/. , värmevallningar och sönnproblem. Deña gpng kom blödningen igång ordentligt på tisdagen som en normal blödning. Så nu har vi fått en ny planering. Spray start på påskafton och sen ev äggplock v18. Känns lite vedmodigt och nervöst eftersom vi fick avbryta förra gången. Som vi har haft misslyckande i 2 år med 1 mf och 1 ma så känns det som vi har bara otur. Skillanden denna gpng är väl då min 7 kg vint nedgång på snart 8 v. Ska gå ner lite till tänkte jag innan spraystart. Och lite extra vitaminer som boost. Men könner mig ändå nervös om det ska funka denna gång

Helendi skrev 2015-03-17 18:57:43 följande:

Nej, usch mammelie - så ledsamt ! Säger som jag sa till CvL: är det mens eller bara spotting? Har du testat?

Och CvL - än är det inte kört. Du har väl inte börjat blöda ordentligt än?

Stella - då är det du och jag som ska göra fet om någon vecka. Hejja oss! Nu håller vi våra tummar tills de är blå för att det ska funka. 

Smultronoga - Jo, nog känns det som om det borde komma ut mer när du hade 8 mm förra veckan. Kan slemhinna absorberas av kroppen? (har ingen aning...) Det kanske kommer igång på riktigt snart. Hur var din mens förra gången du stimulerade? När jag nedreglerade så fick jag inga direkta symptom förutom mensen så då fick jag åka upp en extra gång för att de skulle kolla hur tjock slemhinnan var. Den var då 3mm.

• smultronoga

Om 1,5 v så börjas det igen. Med samma mediciner och förhoppningsvis kommer man till äggplock denna gång. Känns lite nervöst

Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015