• Forumvärd

Julkalendrar genom tiderna. Vilken var din favorit och vilka minns du bäst?

Julkalendern är ett tydligt tecken på att julen är i faggorna. Minns du hur det var när man som liten fick sätta sig framför TV:n, öppna dagens lucka och titta på dagens episod av kalendern.
    Vilken var din favorit och vilka minns du? Tomte

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-01 14:57
    Om du är osäker eller bara nyfiken på vilka kalendrar som visats genom åren så hittar du dem här:
    www.familjeliv.se/foralder/1.2524124

• Svar på tråden Julkalendrar genom tiderna. Vilken var din favorit och vilka minns du bäst?
  • Centurione

"Sunes Jul" säger många, och jag gillar också den, men den är "bara" rolig. Jag får inte de där djupare känslorna av den, som det idealiska, mest minnesvärda barnprogrammet lämnar efter sig.

• fluu
    Den absolut bästa NÅGONSIN är helt klart Tomtemaskinen. Jag ser den flera gånger om året. Tätt inpå kommer Sunes jul, Greveholm 1, Pelle Svanslös och Dieselråttor & Sjömansmöss.
    Allram Eest och höjdarna var också fucking fantastisk, men inte som julkalender.
    Vill också minnas att Kaspar i Nudådalen var jättebra, men jag var så liten när den gick att jag inte helt kan avgöra. Planerar att se om den vid tillfälle.
    Staffan & Bengt var egentligen skitdåligt gjort, men ack så charmig och mysig.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • tisteln

Det blir jul på Möllegården!!! 1980

Det var så spännande att se hur det arbetades och pysslades fram till jul förr i tiden - den vill jag så gärna se igen, vill ha på dvd!!!

• Pojkmamma2

E född 89.

Älskade Pelle Svanslös & mysteriet på Greveholm sen va även julens hjältar bra :)

Och så superhjältejul (2009?) Med supersnällasilverSara & Stålhenrik ????

• Alana

Mysteriet på Greveholm var den bästa när jag växte upp. Skulle gärna se om den.

• YokohamaNr2

Född 75 och kommer faktiskt inte alls ihåg mycket av trolltider men däremot kommer jag verkligen ihågg stjärnhuset och den häftiga kalendern man fick till den! jättebra verkligen

Teskedsgumman har jag något svagt minne av sen kommer jg faktiskt inte ihåg nårgra andra

Svar på tråden Julkalendrar genom tiderna. Vilken var din favorit och vilka minns du bäst?