• Forumvärd

Julkalendrar genom tiderna. Vilken var din favorit och vilka minns du bäst?

Julkalendern är ett tydligt tecken på att julen är i faggorna. Minns du hur det var när man som liten fick sätta sig framför TV:n, öppna dagens lucka och titta på dagens episod av kalendern.
    Vilken var din favorit och vilka minns du? Tomte

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-01 14:57
    Om du är osäker eller bara nyfiken på vilka kalendrar som visats genom åren så hittar du dem här:
    www.familjeliv.se/foralder/1.2524124

• Svar på tråden Julkalendrar genom tiderna. Vilken var din favorit och vilka minns du bäst?
  • Freiya

Kurt Olssons jul, såklart!! Den är oslagbar! Sunes Jul är också skitrolig. Har köpt dem, och några till, på DVD till barnen, och de älskar dem också :)

Mysteriet på Greveholm var också riktigt bra.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Centurione

"Greveholm" (båda) är outstanding! Både äventyr, mysterier, science fiction, humor, kärlek, familjekänsla, intressanta karaktärer och mänskligt intresse. Både mina barn och jag har älskat dem! 

Från min egen barndom minns jag bäst "Mumintrollet", fast det är en blandad association. Det var mycket fint och roligt och vackert och spännande - men också väldigt sorgligt och otäckt bitvis. Minns t.ex. händelsen där någon av karaktärerna hade mött stora Morran och dött eller blivit dödad. Och någon sa: "han fick i alla fall se någonting vackert innan han dog". Av någon anledning satte den scenen sig i min själ med isnitar för 40 år framåt...

• HereIcome

Julens hjältar, å vilken härlig julstämning!!! :)
    Jag gillar när det verkligen är jultema dessutom.

• nevermind
    Fru Ni skrev 2014-12-01 17:25:35 följande:

Mysteriet på Greveholm och Sunes Jul är mina favoriter Tomte

Samma här! Sunes var roligast, Mysteriet på Greveholm mysigast. Alla andra är värdelösa tycker jag...
  • SparkarOchSlag

Mina absoluta favoriter har varit Mysteriet på Greveholk (Första omgången) och När karusellerna sover (ingen verkar ha nämnt den :3)

• Venna

Jag gillade Julkul med Staffan och Bengt bäst!

Nu som vuxen tycker jag att Hedenhös var helt outstanding!

Svar på tråden Julkalendrar genom tiderna. Vilken var din favorit och vilka minns du bäst?