Inlägg från: Charlie40 |Visa alla inlägg
  • Charlie40

NIPT-test

chazbo skrev 2015-04-22 20:03:14 följande:

Charlie40. Visst var det i måndags du var där? Hur gick det? Idag har det gått en vecka för mig. Jag skämtar inte att det typ är den långsammaste veckan i mitt liv. Nu får jag nog vänta en vecka till. Så drygt att vänta.

Jo i måndags, gick bra men är så rädd provet kommer tillbaka och har för lite DNA. Då får vi två nya helvetes veckor. Det är hemskt och livet står lixom på "hold". Åh du måste skriva så fort du får svar. Lycka Till!
  • Charlie40
    chazbo skrev 2015-04-22 20:03:14 följande:

Charlie40. Visst var det i måndags du var där? Hur gick det? Idag har det gått en vecka för mig. Jag skämtar inte att det typ är den långsammaste veckan i mitt liv. Nu får jag nog vänta en vecka till. Så drygt att vänta.

Nu är det nära för dig, håller tummarna. Skriv så fort du fått svar.
  • Charlie40
    Hjärtefröjd skrev 2015-04-28 08:31:41 följande:

Charlie40 och Chazbo, har ni gjort vanliga eller utökad NIPT?

Vi ska till Vasamamman idag och har inte riktigt bestämt oss än, men jag tror det blir "vanliga".

Tja vanliga tror jag. Min sambo gjorde även ett salivtest som ska hjälpa till att analysera. 9500:- jätte gullig barnmorska iaf. Lycka Till!
  • Charlie40
    chazbo skrev 2015-04-29 09:07:55 följande:

Idag har det gått två veckor. Tycker ni jag ska ringa och kolla om ngt hänt? Imorgon är set ju Valborg och fredag röd dag. Så om de inte ringer idag eller imorgon FM så känns det lite körigt. Är så jövla nervös!!

Om dom ringer är det nog när posten kommit. Dom sa till mig att när dom ser post från dom så skyndar dom att ringa direkt! Men var jag orolig kunde jag ringa ändå. Så vänta till eftermiddagen å har dom inte ringt då så kan du ringa å kolla så att dom har öppet imorgon. Lycka till å håll oss uppdaterade.
  • Charlie40
    Hjärtefröjd skrev 2015-04-29 10:19:48 följande:

När vi gjorde nipt igår så sa BM att det ofta tar tre veckor, snarare än två. Men ring och kolla om de kanske fått nån info ändå?

Till mig sa hon att det brukar ta 14 dagar så det har jag tagit fasta på.
  • Charlie40
    chazbo skrev 2015-04-29 13:42:44 följande:

Fick allra lägsta % på allting. Fick oxå veta att jag väntar ytterligare en son.

Grattis!!!!!!!! När ringde dom?
  • Charlie40
    Hjärtefröjd skrev 2015-04-29 14:09:29 följande:

Chazbo och Charile40, kommer ni ändå att göra KUB, trots att ni gjort nipt? 

Vi har en tid för KUB inbokad om två veckor, och då har vi nog inte fått svar på nipt än. Tiden bokades in innan vi bestämt oss för nipt. Men kanske borde vi avboka känner jag nu?

Pratade med min bm och hon sa att vi inte ska göra det. Det är endast en sannolikhet och kan bli väldigt fel. NIPT är ju sanning. Sedan ska jag få gå på spec mödravård pga mina tidigare avbrytanden så dom har koll på mig. Kub gör bara en orolig och har vi gjort NIPT är det bortkastat.
  • Charlie40
    Hjärtefröjd skrev 2015-05-04 09:36:39 följande:

Håller tummarna för er Charile40! Visst borde ni få svar vilken dag som helst nu?

Tack det behövs. Jo det har gått 14 dagar idag och vet inte om de röda dagarna påverkar. Dom ska Ringa min sambo eftersom jag inte vill ta det på jobbet. Har gjort det två tidigare gångerna och det var hemskt. Han ska inte ringa mig när vi får svar utan vi tar det hemma. Annars sitter jag bara och överanslyserar. Hua jag är så nedrans nervös och kan bara tänka negativt. Suck! Oddsen är mot oss :(
  • Charlie40
    Hjärtefröjd skrev 2015-05-04 10:32:00 följande:

Är det åldern du tänker att ni har emot er eller är de tidigare kromosomavvikelserna?

Oavsett vilket så håller jag tummar och tår för att ni får glada besked i veckan!

Enligt läkarna ska inte åldern ha så mycket med det att göra. Känner mer att det är pga de tidigare Trisomierna. Vi kanske var dum att försöka igen, suck.
  • Charlie40
    Kattflickan skrev 2015-05-04 10:49:40 följande:

Tredje gången gillt Charlie! Jag håller tummarna för dig. Att få dåliga nyheter två gånger är mer än någon borde behöva uppleva, nu bara måste det gå bra. Kram! Millan

Tack snälla
Svar på tråden NIPT-test