Masquerade skrev 2014-12-02 21:21:41 följande:
Avslappnad inställning vet jag inte. Tror till stor del att "misslyckandet" berodde på sömnlöshet och ångest. Inser att jag måste slappna av och vet att intyget kommer att hjälpa mig med det. Ska jag vara helt ärlig så är jag helt slut och måste samla mig lite så jag orkar med nästa omgång. Pengainsatsen gör ju att jag vet att jag kommer att ha viss ångest över ett eventuellt misslyckande, men ska försöka släppa det. Planerar denna gång att sluta med kaffe och alkohol redan innan insemination alltså direkt efter nyårsafton. Vet inte om det bidrog till misslyckandet eller inte, men det kan ju inte skada att låta bli denna gång.
Vad skönt att höra dig säga att processen var odramatisk. Det hjälper mycket. :)
Jaha jag kanske "missläste" dig lite. Fattar det var jobbigt alltså. Ångest är ju aldrig bra. Jag tycker att insemination för ensamstående kvinnor borde vara lagligt i Sverige så ha ingen ångest över det. Jag har sätt så många föräldrar i mitt yrke så inte är det alltid bättre att ha två. Ja men kosten det är nog ett bra val, jag borde verkligen ta tag i det också. Har en riktigt dålig period gällande kosten. Drikcer dock inte varken kaffe eller alkohol så det är ju enkelt. Jag har struma så det oroar mig lite och jag tänker på att jag kanske inte kan bli gravid.
Jaja var inte svårt att få testerna gjorda, min vårdcentral fick papperna på en vecka.
Storksklinik helt smärtfritt :) Jag är dessutom lite pryd men gick bra det med, hade klänning på mig så kände jag mig mindre naken.