• KA91

livrädd för foglossning!!

Har en jobbig foglossning just nu som pågått sen andra månaden i graviditeten (är i vecka 31 nu) och att ligga ner hjälper en hel del! Men man kan ju inte ligga hela dagarna Flört
    Rumpträning tycker jag underlättar något så det är att rekommendera. Har även börjat gå till en kiropraktor i en månad nu och förra veckan hade jag knappt ont alls, och då efter att haft ont att sitta och äta middag varit en plåga. Men så har jag nog över ansträngt mig i veckan och har ont nu igen, så man bör nog vila när kroppen säger till.

• KA91
    Lady_SW skrev 2014-11-30 10:08:18 följande:

Min bror är kiropraktor, ska prata med honom när jag kommer hem i jul. Bor utomlands. Trodde inte man kunde bli justerad som gravid, men det är ju bra att man kan det. Är så skönt när dom släpper på spänningarna

Trodde inte jag heller, var faktiskt lite skeptisk till om det ens skulle funka. Men när man ligger i sängen och knappt kommer upp så känner jag att det är bättre att göra något istället för att ligga kvar och tycka synd om sig själv.
    Min kiropraktor har redan innan kunskap om kiropraktik när man är gravid, vet inte om alla har det eller om det är något speciellt med det... Vissa (bla min BM) säger att man inte ska göra så mycket innan v.12 pga missfallsrisken, men personligen tror jag att det är mer oros tankar än medicinsk forskning som är grunden till det påståendet.
    Men med kiropraktiken så kan min justera det mesta, bara att jag inte ligger på mage. Glad
Svar på tråden livrädd för foglossning!!