Inlägg från: Anonym (Måste följas!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Måste följas!)

Vaginl förlossning efter sfinkterruptur grad 3-4

Enligt mina papper från barn nr 1 fick jag grad 3 och nu väntar jag på barn nr 2 men ingen har sagt till mig att det kan bli komplikationer eller dylikt.
    Sprack från slidan och tydligen en bra in i ändtarmsöppning och ja hela min mellangård är ju så gott som ihop sydd och inte dess lik som den var innan! (såklart) Hade en operation på 3 timmar efter min förlossning och låg inne i 5 dagar.

Är även nu också lite orolig att jag ska gå så pass sönder igen! Har dock inte haft några problem efter förlossningen med detta, utom att mellangården som sagt inte är lika "fin" som den var innan. Dvs det syns alså att man har sytt och fixat !

• Anonym (Måste följas!)

Det är skönt att höra att det gått bra för er med sådana bristningar!!
    Fick som jag själv nämnde allvarligt grad 3 så ja nästan grad 4 och ingen hade sagt något till mig om komplikationer. Nu väntar jag bebis nr2 och är i V.37. När jag förra veckan var hos BM så pratade vi just om detta och hon låter först till en början bara chockad över att hon hade glömt att jag hade gått en allvarlig grad 3 så hon kommer skriva i sammanfattningen vi ska göra kommande vecka att ett KS skall göras om det inte går bra att föda vaginalt...

Nu tycker jag min BM är lite virrig i pannan, och det var ju inte speciellt roligt att höra NU när jag är i vecka 37 att ett KS skall göras om det inte går som det ska...
    Men jag antar att förlossnings personalen på mitt sjukhus kan mer än henne  

Svar på tråden Vaginl förlossning efter sfinkterruptur grad 3-4