Nödrop! 10 månaders som sover otroligt dåligt.
Våran son var tvärt om, det är mest på senaste månaden han börjat sova ordentligt, innan var det knappt tre timmar per natt, vaknade kort efter han somnade på dagarna...Så tjejen som varit mammaledig har varit helt slutkörd, vi ändrade rutinerna, och fick det lite stramare, numera sover han en hel natt utan problem, bara ibland han skriker för han tappat nappen eller har ont i magen, annars är det 8-10tim sömn, himla skönt och kom passande bra när jag skulle gå på pappaledighet...
Skillnaden var att vi började ge mat på "fasta" tider, samt få honom att sova innan lunch och efter lunch så säga, sen att låta honom sova i sin egna säng, då blev det mer tyst och lugnt än i babynest i soffan så säga...
Hur är det i barnets rum, för varmt eller för kallt?
hur är det med ljudnivån? något som kan störa?
hur är det med matrutinerna?
Igår natt var första gången på ett par veckor som han vaknade till vid 0420 och vägrade somna om, trots flera försök, en flaska nattinatti välling och att han sen låg på mitt bröst i soffan, fick han tillslut somna riktigt gott och strax innan 0625 så sov han, och vad jag fick berättat av tjejen så sov han tills 1230 efter det :)
håller tummarna för det ändras, så ni får sova.. :)