Nödrop! 10 månaders som sover otroligt dåligt.
Min lilla tjej på 10-månader har alltid sovit extremt dåligt. Aldrig sovit en hel natt, flera uppvak i timmen nätterna igenom... För att uttrycka det milt sagt så är jag och sambon helt slutkörda och desperata efter handfasta råd. Vi har nog testat allt, gett mer mat, ändrat sovtider, testat med att hon bara får sova en gång per dag mm, inget har hjälpt henne att sova bättre.
Hon är väldens goaste tjej dagtid och har stor aptit. Sover oftast 2 gånger per dag och ca 1 timme varje gång. Kvällen tar hon oftast mellan 8-9 på kvällen med välling efter bad och lek.
Efter ca 30 min så har hon sitt första uppvak och så håller det på. Varje kväll och nätterna igenom. Egentid finns inte längre och man ska va glad om man hinner borta tänderna och göra sig ordning inför kvällen innan det är dags för nästa uppvak.
Stoppa om, ge nappen funkar ibland. Oftast vill hon snutta lite på vällingflaskan för att komma till ro igen. Sen ca 1 månad tillbaka somnar hon inte om ifall jag inte lyfter över henne till vår säng där hon får mer närhet.
Känns helt galet hos oss på kvällarna/ nätterna och jag undrar om detta verkligen är normalt??
Såhär har vi haft det sen hon var 4 månader så inne på 6:e månaden nu med extremt lite sömn. Ibland känner jag mig helt apatisk och vill bara gråta. Känns helt hopplöst!
Hon har haft en öroninflammation, men det har hon ätit antibiotika för så den borde ju läkt ut.
Vi pratat ibland om ett ev syskon, men ska jag vara ärlig så vet jag inte om man vågar skaffa ett till barn...
Hon är verkligt vår solstråle och vårt allt!
Någon som har råd, tips, pepp mm?
Metoder där det rekommenderas att de får skrika sig till sömns är jag inte intresserad av, skulle aldrig kunna göra det mot mitt barn.