Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Anonym (Nils) skrev 2014-11-28 12:23:48 följande:
    Jag har ju inte påstått nånting alls när det gäller kvinnors/mäns sexlust. Det är DU som påstår saker och ting, utan nån som helst täckning.

Självutnämnd expert?
    Så du är inte emot mig, du bara ifrågasätter i alla fall?

Nej, men intresserad av ämnet, och någorlunda påläst.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-29 10:04:57 följande:
    Jag har ingen uppfattning i frågan, huruvida kvinnor statistiskt sett har större sexlust, lika stor/liten eller lägre, än män. Det måste vara oerhört svårt att konstatera hur verkligheten ser ut i det avseendet, eftersom "sexlust" är ett så subjektivt begrepp. Det man skulle kunna konstatera, genom att fråga folk via enkäter, är hur folk själva skattar sin sexlust, men det är ju inte samma sak som att konstatera hur stor/liten sexlusten verkligen är.

Men du tycks veta en massa saker om detta...:) Det säger nog mer om dig än om verkligheten.
    Jag vet mer än många andra i den här tråden, ja. Saker som forskare diskuterat, forskat i och visat på.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Man) skrev 2014-11-30 16:22:12 följande:
    Hybris!
    Nej, självmedvetenhet.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Nils) skrev 2014-12-01 11:22:33 följande:
    Det du länkar till är inte trovärdigt, eftersom personen som uttalar sig, Janet Shibley Hyde, är genusforskare. Med genusforskning är det så att den UTGÅR från att människans medvetande helt och hållet är format av det kulturella sammanhanget. Lenin ansåg f.ö. samma sak på sin tid.

Man kan alltså konstatera att genusforskarna UTGÅR från det de borde BEVISA. De har bestämt sig för svaren redan när de ställer frågorna, och är därför inte vetenskap i klassisk mening, utan politik/ideologi.
    Öhm, och? Att män och kvinnor är inneboende olika är något som Hitler stod för. So what?
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-27 03:50:15 följande:
    Fel, de snälla måste dölja den egenskapen för att bli sedda som attraktiva och sexiga. Annars hamnar de på sin höjd i vänskapsfacket och blir inte sedda som män.
    Mhm. Så varför får jag, som är snäll, ligga så pass mycket som jag får?
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Käckt) skrev 2014-12-02 08:01:51 följande:
    Och varför är jag mycket mer attraherad av dig än de elaka männen i den här tråden? smile1.gif
    *myser* Glad
  • Dorian Ertymexx
    dennis02 skrev 2014-12-02 18:43:47 följande:
    Antagligen för att du är manipulativ. Jag tror inte ett ögonblick på att du inte stöter på andras partners.
    Vad du tror och antar är så sjukt ointressant.
  • Dorian Ertymexx
    dennis02 skrev 2014-12-02 21:06:37 följande:
    Ja men Dorian tycks ju inte lida någon större brist på sexpartners. Ska alla dela med sig till honom bara för att han har en kuk som står jämt?

*suckar* Har du något emot mig så säg det, annars är du bara OT med dina fåniga angrepp. Och jag skäms inte för att säga det - jag har lägre sexdrift än genomsnittet. Så nej, min kuk står inte jämt. Du behöver inte vara avundsjuk på min virilitet.

Och här är grejen - jag ser dem som flickvänner, vänner eller lekkamrater. Inte sexpartners. Tro det eller ej, det gör stor skillnad.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Käckt) skrev 2014-12-03 12:07:14 följande:
    Jag känner även en hel del singelkvinnor mellan 40 och 50. De går ut på krogen vecka efter vecka, men ingen man intresserar sig nånsin för dem. Inte har någon fått napp via dejtingsiter heller. Det förvånar mig inte. När jag själ hängde på dejtingsiter var jag 25. Jag fick massvis med svar. De flesta svaren var från män som i sina profiler ENBART sökte kvinnor som var 10, 20, 30 år yngre än de själva. Typ: "Man 45 söker kvinna 18-25 - - -" Om dessa män vidgade sitt sökande hade de inte behövt gnälla över att de är singlar.

Amenduseeeer, de KAN ju få sex med någon läbbig gubbe, så de HAR det BÄTTRE!!!!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    adina01 skrev 2014-12-03 19:10:23 följande:
    Visst har tjejer det bra när de får en massa inviter från okända män som gärna erbjuder sig att ha lite sex med dem.
    Man kan ju fråga sig varför dessa KRÄNGCKHTA män inte tar en tur till närmaste ålderdomshem, där kan de säkert få sig en rumlare eller två av kärlekssvultna tanter...
  • Dorian Ertymexx
    LauraPalmer skrev 2014-12-03 19:14:42 följande:
    Jag är kvinna och inte fan får jag någon uppvaktning. Det är inga män som stöter på mig eller ger mig inviter. Men jag kanske inte är tillräckligt snygg.
    Jag skulle gärna flirta med dig, men du är troligen monogam, och om jag får vara fördomsfull en bra bit yngre än mig?
  • Dorian Ertymexx
    dennis02 skrev 2014-12-04 15:31:16 följande:
    Se där ja, han passar på när han kan. Har du inga som helst skrupler?

När det gäller att flirtas? Nope. När det gäller mer seriöst? Jodå. Men, vet du, grejen är att om hon säger "nej tack" så tar jag det. Jag fortsätter inte tjata eller gå på. Som så många andra gör.
  • Dorian Ertymexx
    dennis02 skrev 2014-12-04 15:33:00 följande:
    Vad ger då dig rätten att ha flera flickvänner? Varför ska ensamma män behöva nöja sig med att vara hopplöst ensamma när du ska få fett på sylen när du vill och känner?

Rätten!? Och vad du missar är att mina töser OCKSÅ är poly. Båda mina flickvänner har fler killar än vad jag har tjejer just nu. Vi är poly - inte polygyna. Fan, min livsstil ger dina stackars hopplösa män större chans än de som är monogama! Tänk lite människa!

Rätten... mina flickvänner ger mig rätten. Och jag själv. Behöver inte tillåtelse från någon annan.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Fiastina) skrev 2014-12-04 23:53:57 följande:
    Men herregud det är väl ingen skillnad från djurriket där fler hanar uppvaktar en hona och hon väljer ut den bästa och starkaste att para sig med.

För det är vad det handlar om, varför många av oss är kräsna. Vår biologi säger att om vi ska sätta ungar till världen så ska det ske med den rätte. Vi vill hitta den Sanna kärleken.

Och nej, i min omgivning är det det MOTSATTA. Har många singelvänner i åldern 25-35, vackra kvinnor, som inget hellre vill än att gifta sig och skaffa barn. Många av dem börjar bli total desperata då klockan tickar. Killarna de träffar är aldrig redo att binda sig. En av tjejerna blev tom dumpad då hon ville prata om förlovning med sin pojkvän sedan 3 år tillbaka...
    *sarkasm* Fast du, nu snackar vi ju om att tjejer kan få SEX lättare, inte om relationer!! */sarkasm*
  • Dorian Ertymexx
    LauraPalmer skrev 2014-12-05 16:50:21 följande:
    Man tackar, man tackar! smile1.gif

Ja jag är monogam. Åldern låter vi vara osagd, då jag är fördomsfull och tror att du tror att jag är yngre än vad jag är. smile5.gif
    Attans då! Synd att du får gå oflirtad då. Haha, tja, du har ju inte en direkt tydlig bild, men jag skulle på det gissa på 25-sträcket kring. Du får ge mig en virtuell örfil om jag gissat helt galet.
  • Dorian Ertymexx
    FIame skrev 2014-12-05 22:56:02 följande:
    Jag kan ge dig en virtuell örfil istället.

*KAAAADASSSSHHH*
    Kan kan du, men varför skulle du?
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!