Inlägg från: Anonym (Käckt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Käckt)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Anonym (Så är det) skrev 2014-11-26 14:00:06 följande:
    Va? vem har nämnt kriminella eller tuffingar?
    Vi är bara helt vanliga killar o tjejer, som får ligga lite extra mycket eftersom vi råkar ha fördelarna att se bra ut. Inget konstigt med det som sagt, det är så det ser ut idag
    Det är tur att jag och min man hittat varandra. Ingen annan vill ligga med oss.  Skål
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (Petter26) skrev 2014-11-26 14:16:17 följande:

Kom att tänka på en konversation jag hade med en tjejkompis. Vi pratade om dating och KKs osv.
    Hon sa: Men det är ju bara skapa ett konto på någon datingsida, det jobbiga är ju att man måste gå igenom alla meddelanden så försök med det om du vill träffa någon.

Jag bara tittade på henne. Hon fattar alltså inte att det är en sån enorm skillnad mellan killar och tjejer när det gäller dating både online och i verkliga livet. Hur dum får man vara?

Jag förklarade att killar ofta inte får ett enda meddelande utan att det enbart är de snyggaste som kanske får svar. Vi mer normala har knappt någon chans på en datingsite, och får man svar så är det mest tur.

Jag kan inte förstå hur man som kvinna inte kan se sina enorma fördelar när det gäller dating eller om man bara är kåt och vill knulla.

Hon kommer att märka att det inte ramlar in en massa meddelande efter att hon fyllt 30. Hon lär få svar från killar 20-60. När hon fyllt 30 (eller för den delen 40) försvinner alla som är intresserad av lammkött = väldigt många.
  • Anonym (Käckt)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 14:24:35 följande:
    Eeeehm, du tror inte att det där har något att göra med att a) tjejer inte ska ragga i vår kultur, och b) tjejer som ändå raggar ses ned på (kan visa några tråda här om du vill, ord som "spermahink" och "sliddjur" förekommer)?

Som sagt, jag känner tjejer som aldrig blir raggade på.
    Du har så rätt!
  • Anonym (Käckt)

Om man raggar upp en kille och han sedan våldtar en får man höra att man får skylla sig själv - tyvärr även från rättsväsendet. Det vill man inte riskera. Jag vågar inte ragga. Män är inte intresserade av att ragga på mig heller tyvärr.

• Anonym (Käckt)
    Anonym (F) skrev 2014-11-26 14:59:09 följande:
    Nej dom behöver inte ragga eftersom det redan finns tillräckligt med folk som kliar dom på ryggen.
    Kan du inte läsa eller är du så helt inne i din bubbla att du inte tar in vad andra säger? INGEN har "kliat mig på ryggen". Jag har inte VÅGAT ragga och INGEN har raggat på mig. Jag och min man träffades på annat sätt och började som vänner.

Jag är inte ensam om mina erfarenheter heller.

Kan du ta in det här nu?
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (Så är det) skrev 2014-11-26 15:09:20 följande:
    Ligger du med många olika tjejer? Isåfall är du toppen av isberget, och då är det bara o gratulera.
    Om man har koll på verkligheten vet man att det även finns polyamorösa kvinnor.
  • Anonym (Käckt)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 21:11:16 följande:
    Njae. Män har inte alls högre sexdrift. Däremot säger normen att vi BORDE ha det, och många agerar därefter.
    Precis! Du är så klok Dorian. Attans att jag inte är poly

Kvinnor har lika stor sexdrift som män. Rent biologiskt vill vi ju bli gravida. En kvinna som lever ut denna drift precis som män gör får dessvärre slampstämpel på sig direkt. Kvinnor tittar också på porr, men så gott som ingen kvinna skulle någonsin erkänna det. Det finns inte på kartan. Här på FL kan man dock läsa både om porrtittande och lust eftersom man är anonym.
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-27 03:30:22 följande:

Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 07:57:24 följande:
    När jag var yngre och nätdejtade fick jag många svar. De flesta från män som var 10-30 (!) år äldre än jag, en hel del gifta, många som bara ville ha sex..."ikväll". De seriösa ville inte träffa mig när de fått se min bild. Efter att jag fyllt 30 minskade mängden svar drastiskt och jag testade att skapa en profil efter 40 och fick ett svar på en månad. DETTA ÄR MIN PERSONLIGA ERFARENHET!!!!

Ett svar på en månad är väl ganska normalt för män vad jag har förstått. Har du själv provat att svara på någon mans annons någon gång? 

Ja, det har jag. Ett par gånger har det lett till mailväxling, fram tills jag skickar mitt foto. Det flesta gånger har männen direkt frågat om vi kan träffas för sex, trots att jag tydligt skrivit att det är en seriös relation och inte ett KK jag sökt.
  • Anonym (Käckt)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-27 02:26:01 följande:
    Jag har läst undersökningar. Och jag har läst trådarna här på FL. Om man liksom höftar lite på att kvinnor är överrepresenterade här, så blir antalet gnälltrådar om för lite sex i relationen ungefär lika stort för män som kvinnor, relativt sett.
    Det finns flera såna undersökningar. Jag läser denna i Illustrerad Vetenskap:

illvet.se/manniskan/lakarvetenskap/har-man-storre-sexbehov-an-kvinnor

"Som tonåringar har män som regel större aptit på sex än jämnåriga kvinnor. I denna ålder kulminerar nämligen männens sexlust, ­varefter den sedan långsamt börjar avta. ­Kvinnornas sexlust blir omvänt större genom livet och når sin absoluta topp först när de närmar sig övergångsåldern.

Kvinnors sexlust stiger med åldern
    I 40-årsåldern är det inte ovanligt att ­kvinnor har påtagligt mer lust till sex än sina jämnåriga manliga partners."

Inga nya fakta, men vissa här i tråden tar nog inte in informationen ändå.
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-29 23:41:36 följande:
    Men ta då och visa på en studie som visar att män och kvinnor har samma grad av sexlust. Ska bli intressant.
    www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-och-kvinnor-ar-lika-som-bar/

"Män onanerar mer och tycker bättre om tillfälligt sex. Annars är kvinnor och män lika. Men fördomar om könsskillnader får kvinnor att prestera sämre."
  • Anonym (Käckt)

Eftersom killar har sin peak i 20-årsålder och tjejer har sin peak efter 40 borde sexuellt frustrerade killar i 20-årsåldern leta bland 40+-arna.

• Anonym (Käckt)
    Anonym (Nils) skrev 2014-12-01 11:22:33 följande:
    Det du länkar till är inte trovärdigt, eftersom personen som uttalar sig, Janet Shibley Hyde, är genusforskare. Med genusforskning är det så att den UTGÅR från att människans medvetande helt och hållet är format av det kulturella sammanhanget. Lenin ansåg f.ö. samma sak på sin tid.

Man kan alltså konstatera att genusforskarna UTGÅR från det de borde BEVISA. De har bestämt sig för svaren redan när de ställer frågorna, och är därför inte vetenskap i klassisk mening, utan politik/ideologi.
    illvet.se/manniskan/lakarvetenskap/har-man-storre-sexbehov-an-kvinnor
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (Nils) skrev 2014-12-01 13:47:52 följande:
    Men sluta nu...Illustrerad vetenskap; skämtar du?
    Du har ingen källa alls vad jag kan se.
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (Nils) skrev 2014-12-01 19:03:18 följande:

I följande vetenskapliga sammanställning, presenteras ett mönster bestående av 7 distinktioner i manlig och kvinnlig sexualitet.

T.ex. : "Men want sex more often than women at the start of a relationship, in the middle of it, and after many years of it," Baumeister concludes after reviewing several surveys of men and women."

www.webmd.com/sex/features/sex-drive-how-do-men-women-compare

Hur var det nu, Dorian? :) Var det inte du som var så kunnig på området? Var det inte du som påstod att kvinnors och mäns sex-drive är precis lika stor? Vad byggde du det på? Dina egna fantasier?

Och WebMD skulle vara en tillförlitlig källa?
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (tycker) skrev 2014-12-01 20:42:58 följande:
    Anonym (Käckt) skrev 2014-12-01 10:31:08 följande:

Eftersom killar har sin peak i 20-årsålder och tjejer har sin peak efter 40 borde sexuellt frustrerade killar i 20-årsåldern leta bland 40+-arna.

Just det kan vara en av orsakerna till att unga killar och medelålders kvinnor dras till varandra och söker upp varandra, med resultatet att medelålders män blir ensamma och övergivna.  

Fast medelålders män har en tendens att söka sig till unga tjejer. De tycker att de är lika snygga som när de var unga och att de därför passar bäst med tjejer i 20-årsåldern. Jag har två singelmän i bekantskaptskretsen just nu, 59 och 60, som enbart raggar på tjejer under 30 av den anledningen.
  • Anonym (Käckt)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-02 00:14:15 följande:
    Mhm. Så varför får jag, som är snäll, ligga så pass mycket som jag får?
    Och varför är jag mycket mer attraherad av dig än de elaka männen i den här tråden?
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (tycker) skrev 2014-12-02 19:19:27 följande:
    Ja där fick du dig en funderare. Kanske leder till självinsikt tids nog.
    Anonym (Käckt) skrev 2014-12-02 08:00:49 följande:
    Fast medelålders män har en tendens att söka sig till unga tjejer. De tycker att de är lika snygga som när de var unga och att de därför passar bäst med tjejer i 20-årsåldern. Jag har två singelmän i bekantskaptskretsen just nu, 59 och 60, som enbart raggar på tjejer under 30 av den anledningen.

Och dessa bägge singelmän är representativa för manssläktet menar du? 

Vilka lustiga teorier du målar upp om dessa två mäns självbild och orsaken till deras märkliga kvinnoval.
    Har det aldrig fallit dig in att fundera över varför de är singlar? Troligen därför att kvinnor i deras egen ålder (de få som är lediga) helt saknar intresse för dem (och andra medelålders män). I en sista desperation försöker de sig då på tjejer under 30, även fast de vet att utsikterna även där är minimala. Männen är säkert medvetna om hur fula och gamla de har blivit, men min gissning är att dessa två män har gott om pengar och status som väger upp för detta.
    Är du verkligen säker på att dessa påraggade tjejer är under 30? Kvinnor tenderar att oftast se cirka 10-20 år yngre ut än vad de egentligen är och det är därför inte alltid så lätt att avgöra vem som är 25 och vem som är 45. Till skillnad från män, som brukar få gubbstämpel på sig efter 35.

Jag känner många fler än dessa, men inte lika väl. Jag har bekanta och kollegor som antingen är såhär eller känner män som är så.
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (tycker) skrev 2014-12-02 19:19:27 följande:
    Ja där fick du dig en funderare. Kanske leder till självinsikt tids nog.
    Anonym (Käckt) skrev 2014-12-02 08:00:49 följande:

Och dessa bägge singelmän är representativa för manssläktet menar du? 

Vilka lustiga teorier du målar upp om dessa två mäns självbild och orsaken till deras märkliga kvinnoval.
    Har det aldrig fallit dig in att fundera över varför de är singlar? Troligen därför att kvinnor i deras egen ålder (de få som är lediga) helt saknar intresse för dem (och andra medelålders män). I en sista desperation försöker de sig då på tjejer under 30, även fast de vet att utsikterna även där är minimala. Männen är säkert medvetna om hur fula och gamla de har blivit, men min gissning är att dessa två män har gott om pengar och status som väger upp för detta.
    Är du verkligen säker på att dessa påraggade tjejer är under 30? Kvinnor tenderar att oftast se cirka 10-20 år yngre ut än vad de egentligen är och det är därför inte alltid så lätt att avgöra vem som är 25 och vem som är 45. Till skillnad från män, som brukar få gubbstämpel på sig efter 35.

Jag känner även en hel del singelkvinnor mellan 40 och 50. De går ut på krogen vecka efter vecka, men ingen man intresserar sig nånsin för dem. Inte har någon fått napp via dejtingsiter heller. Det förvånar mig inte. När jag själ hängde på dejtingsiter var jag 25. Jag fick massvis med svar. De flesta svaren var från män som i sina profiler ENBART sökte kvinnor som var 10, 20, 30 år yngre än de själva. Typ: "Man 45 söker kvinna 18-25 - - -" Om dessa män vidgade sitt sökande hade de inte behövt gnälla över att de är singlar.

• Anonym (Käckt)

Jag vågar inte ragga upp killar på krogen. Tänk om det är en våldtäktsman? Om det är det skulle jag bara få höra att jag får skylla mig själv. Jag är inte ensam om denna rädsla.  Ni killar som klagar på att det är svårt att hitta tjejer får en förklaring i denna tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/74433374-det-ar-faktiskt-inte-helt-latt-att-vara-kvinna-heller

- - -

Alltså.. det känns som att det är en väldig massa fokus just nu här inne hur otroligt synd det är om männen och hur lätt vi kvinnor har det.
    Och ja, vi har lättare att få sex, dvs ragga upp nån random snubbe. Ja visst. Och ofta tar vi nog detta för givet och inser inte hur desperata killar kan känna sig.

Men. Det sker 36 000 våldtäkter per år i Sverige.
    Jag känner inte en enda tjej som inte blivit utsatt för någon form av övergrepp. Inte. En. Enda.Tjej. Våldtäkt, sexuella övergrepp, sexuella trakasserier.

Jag personligen vågar fan inte dra hem nån okänd kille från krogen eller nån från nätet. Speciellt som domarna tycker att om man nån gång pratat om dominanssex så är det inte våldtäkt fast både mannen och kvinnan är överens om att mannen höll för kvinnans mun och höll fast henne under samlaget.

Jag blir lite lack på killar här inne som gnäller så förbannat, det finns faktiskt värre problem än att inte få knulla och det är att bli tagen med våld fast du inte vill, och den risken är tyvärr en jävla stor realitet för oss.

Kram till alla underbara fina killar här inne, jag VET att ni aldrig skulle göra så, och jag skulle aldrig säga att alla män är våldtäktsmän, men ni som gnäller och är allmänt bittra mot kvinnor, snälla tänk på denna sidan av saken också. Vi har det inte så lätt vi heller.

- - -

• Anonym (Käckt)
    Anonym (Nils) skrev 2014-12-07 13:08:29 följande:
    Idag gynnas säkert förmågan att sitta på kafé och skvallra, snabb anpassning till trender, närvaro på sociala medier, etc.
    Hehe... ja, vilka människor kommer detta att skapa i framtiden?
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!