Anonym (tycker) skrev 2014-11-25 23:59:44 följande:
Ja, därför att jämnåriga män inte uppfyller deras krav och förväntningar. Därför söker många istället män som är 10-20 år yngre än de själva.
Anonym (Käckt) skrev 2014-11-25 11:38:11 följande:
Jag var singel i över 5 år innan jag hittade min make. Under den tiden hade jag inte sex alls. Jobbigt, men det gick.
Ja OJ vad jobbigt att frivilligt inte ha sex på 5 år, därför att man bestämt sig för att man inte vill ha det utanför en relation med Den Felfrie Mannen fastän man mycket lätt skulle kunna få det om man så ville.
Bland män är det inte alldeles ovanligt att inte kunna få någon som helst form av närhet, beröring, ömhet eller kyss på 15+ år.
Få orgasm går alldeles utmärkt på egen hand för den som tycker det är viktigt, men försök pussas och kramas utan att ha någon annan person.
Ja precis, där har vi orsaken till att kvinnor kring 50 inte har svårt att hitta det som beskrivs. Vi har ett helt annat läge idag än för några decennier sedan.
Anonym (Käckt) skrev 2014-11-25 11:44:02 följande:
Och så här är det också:
Ett rum med många män och en alldaglig/ful kvinna kommer in - de noterar det inte ens!
Finns inga fula kvinnor och även alldagliga väcker uppmärksamhet, särskilt om de ensamma kommer in i ett rum med många män. De alldagliga är perfekt frumaterial, inte de übersnygga.
Det stämmer. Orsaken till det är att det existerar massor med snygga kvinnor, men få snygga män eller fula kvinnor.
Anonym (Käckt) skrev 2014-11-25 12:43:25 följande:
Jag är sån. Jätterädd för att råka ut för någon som gör mig illa. Rädd för att råka ut för en våldtäktsman och har också svårt att släppa män in på livet pga mobbing.
Mycket klokt av dig! Många kvinnor dras sexuellt till våldsbenägna män eller missbrukare och får sedan lida för det. Snälla ömsinta män brukar dock inte vara intressanta och dessutom brukar kvinnor vara dåliga på att avgöra vilka män som kan vara potentiellt farliga och vilka som aldrig skulle bära hand mot någon.
Jag är hetero och finner män attraktiva således. Jag anser att det inte finns särskilt många fula män. Män som jag umgåtts med, som vänner, säger tvärtom. Det kanske beror på att de är heteromän och inte kan se det fina i män.
MIN erfarenhet är att kvinnor som inte är modellsnygga inte får någon uppmärksamhet alls. MIN erfarenhet är att om jag går in i ett rum med bara män så märker de inte det alls. Jag är icke-existerande som alldaglig kvinna 40+. Jag har alltså varit med om detta själv, flera gånger dessutom. Jag känner INGEN kvinna 50+ som har hittat en yngre man. Däremot känner jag många kvinnor som nu varit singlar i över 10 år sedan de skilde sig i 40-årsåldern. Inte blir de uppbjudna när vi är ute och dansar om det står en yngre, snygg tjej bredvid inte. Jag känner också 3 män i 40-årsåldern som alla blivit tillsammans med kvinnor som är 10-15 år yngre än de.
Jag är så glad att jag till slut hittade min make. Vi hittade varandra via nätet (ej nätdejting dock) och lärde känna varandra där, utan att se hur i såg ut. Min man är en snäll, ömsint, varm och go man. Han har flint, är ganska kort, lite rund. Mín älskade mysiga man!!!
När jag var yngre och nätdejtade fick jag många svar. De flesta från män som var 10-30 (!) år äldre än jag, en hel del gifta, många som bara ville ha sex..."ikväll". De seriösa ville inte träffa mig när de fått se min bild. Efter att jag fyllt 30 minskade mängden svar drastiskt och jag testade att skapa en profil efter 40 och fick ett svar på en månad. DETTA ÄR MIN PERSONLIGA ERFARENHET!!!!