• Lilo

Bf Augusti 2015

Oj vad många som har kämpat lång tid! Stort Grattis till alla!

Jag har legat däckad i 2 dagar med feber. Men imorgon ska jag masa mig på jobb! Äntligen!

Jag är 29 år, har två barn på 3 och 8 år. Mer vill jag inte skriva ifall någon skulle "känna igen mig"..

Fick hem 10 graviditetstester i postlådan idag som jag klickade hem innan jag plussade.. måsta ju såklart ta ett. Vad ska jag annars göra med dom liksom..?

Mitt sista test på bim+2 var ganska svagt, men nu var teststräcket starkare än kontroll sträcket. Så jag tror jag kan lägga ner det där nu :-P

• Lilo
    Minxy skrev 2014-12-17 18:30:53 följande:

Haha, jag tog också ett idag *s*

Haha!! Skönt att inte vara ensam om galenskaperna
  • Lilo
    wifetobe skrev 2014-12-18 15:54:20 följande:

Grattis till er alla!!

Jag har 24 år, bor i Sthlm och har nyss plussat! Det var planerat men trodde aldrig att det skulle gå så fort! BF är den 17 augusti och är alltså i vecka 6 (5+2). Helt överlycklig. Jag har i stort sett inga graviditetssymptom än förutom lite molande mensvärk till och från samt att jag två nätter har vaknat upp av att det värker. Det är nästan så jag längtar efter lite illamående ;)

Eftersom vi åker till Thailand snart i 3 veckor blir första besöket hos barnmorskan 22 januari. HUR ska man klara vänta?? Räknar ned varje dag. 

Grattis!

Jag ska också dit i 3 veckor snart!!

När far du? Och vart?
  • Lilo

Går in i vecka 7 idag och mår illa nästan hela tiden, är trött, känner mig svag och yr. Orkar knappt logga in här och läsa vad ni skriver..

Hoppas att det släpper snart!!

• Lilo
    Minxy skrev 2014-12-21 13:37:23 följande:

Fy vad jobbigt, håller tummarna för att du snart ska må bättre!

Tack!

Längtar efter att få glädjas åt graviditeten, just nu känns det bara...jobbigt! Hoppas att det lättar med tanke på att jag ska på semester snart också!

Hur mår du då?
  • Lilo

Wow. 368 olästa inlägg, har lite att läsa ifatt när jag kommer hem!

Är på semester ännu och har inte Internet så ofta.

Är i vecka 9 och mår hur bra som helst! Illamåendet är borta. Enda skillnaden är att jag måste äta oftare. Bara att njuta nu!

Men här finns det inte ens en pytte svullen mage. Men den kommer väl sen!

Ha det så bra alla!

• Lilo

Hej alla!

Nu är jag hemma från semestern, och börjar komma igång igen.

Men jetlag i kombo med graviditets trötthet är INTE att leka med..

Idag var jag på inskrivning, och bm ville testa lyssna på hjärtljud! Hörde jätte bra och dom låg på fina 148 slag/minuten! ?

Och på måndag är det dags för första ul! Så spännande!

Vecka 10+5 idag. ?

• Lilo
    Minxy skrev 2015-01-25 19:50:44 följande:

Alltså, ibland ifrågasätter jag mitt sunda förnuft. Både 5-åringen och 7-åringen är omöjliga att lägga idag! Hur kan jag få för mig att skaffa en tredje?!

För det mesta är jag lugn och balanserad, men jag känner verkligen hur jag kokar nu när jag för femtielfte gången sagt att dom ska sova och dom bara varvar "Törstig!" med "Kissis (oj nähä, kom det inget den här gången heller?) och "Maaaamma, sitt bredvid mig!"

För det mesta tar 5-åringen typ 5-10 minuter att söva (jag stoppar om, säger godnatt och kollar in till henne 1 eller max 2 gånger). 7-åringen kan vara värre, där kan det handla om 45-60 minuter, men oftast kan jag vara nere i köket och städa medan han sakta slumrar in.

Ikväll är dom tamefan helt rabiata och mitt tålamod är obefintligt.. :(

Såna tankar har jag också haft till och från. Det är nog rätt normalt tror jag

Mina barn somnar tack o lov själva (3 o 8 år).

Så det finns ljus i tunneln!
  • Lilo

På tal om annat har jag haft en smärta som hugger till precis ovan vänstra skinkan.

Det händer lite nu och då och gör riktigt ont!

Någon som har/haft liknande?

• Lilo

Ul avklarat igår, och bebis såg fin ut och än så länge stämmer mina uträkningar. Är alltså 11+3 idag.

Har dock åkt på både förstoppning och uurinvägsinfektion. De kunde man ju klarat sig utan

Svar på tråden Bf Augusti 2015