Inlägg från: KramKolan |Visa alla inlägg
  • KramKolan

Bf Augusti 2015

Jag är i det läskiga när man inte känner nåt alls... Slutet på v.14. Längtar till rul.

Är inte jätteorolig, men tankarna snurrar lite när det är så lugnt....

• KramKolan
    MuffinCake skrev 2015-01-19 17:25:44 följande:

Hej tjejer! :)

Jag går in i v.14 i dag. Illamåendet har inte gått över riktigt 100%, men jag mår mycket bättre och känner mig lite piggare.

Jobbat min första dag i dag på 4 hela veckor!

Var lite nervöst att komma tillbaka, men det har gått bra och jag har bara hört positiva kommentarer kring min graviditet :)

Har inte jobbat så länge på min nuvarande arbetsplats så jag var lite orolig.

Kramkolan - undrar jag om inte du och magen dök upp i mitt fb-flöde för ett par dar sen?

Gemensamma bekanta var det visst ;)

Och grattis doccah till lyckat Kub!

Nej va kul!!

Jag la ut en bild på fb för nån dag sen, känner du igen mig..?

Lite nyfiken på vem du är...
  • KramKolan
    MuffinCake skrev 2015-01-20 06:26:30 följande:
    Ja jag känner igen dig, till utseendet iaf :)

Jag skickar en vänförfrågan, mina initialer är A.H.

Jag har dock tänkt vänta med att outa graviditeten på fb tills efter RUL ????
    Självklart! Din hemlighet är safe with me!

Nu måste jag titta in på fb efter det här!
  • KramKolan
    Zora skrev 2015-01-24 19:29:49 följande:
    Bra tips om matdagbok! Har försökt tänka ut vad det kan bero på (om det är något jag äter som förvärrar det) men har inte kommit fram till något. Åt ett tag en del hallon på kvällarna, men det har jag slutat med och det är minst lika illa ändå smile4.gif Kanske är lättare att se nåt mönster om man skriver ner vad man äter
    Kan inte hallon vara lite surt så du får ont av det?

Sitter precis med uppsvälld mage efter att ha ätit hallonpaj för nån timme sen... :-/

Jag har magkatarr typ jämt och äter alltid Omeprazol mot det. Märks att magen mår sämre nu när jag är gravid...
  • KramKolan
    Minxy skrev 2015-01-25 19:50:44 följande:

Alltså, ibland ifrågasätter jag mitt sunda förnuft. Både 5-åringen och 7-åringen är omöjliga att lägga idag! Hur kan jag få för mig att skaffa en tredje?!

För det mesta är jag lugn och balanserad, men jag känner verkligen hur jag kokar nu när jag för femtielfte gången sagt att dom ska sova och dom bara varvar "Törstig!" med "Kissis (oj nähä, kom det inget den här gången heller?) och "Maaaamma, sitt bredvid mig!"

För det mesta tar 5-åringen typ 5-10 minuter att söva (jag stoppar om, säger godnatt och kollar in till henne 1 eller max 2 gånger). 7-åringen kan vara värre, där kan det handla om 45-60 minuter, men oftast kan jag vara nere i köket och städa medan han sakta slumrar in.

Ikväll är dom tamefan helt rabiata och mitt tålamod är obefintligt.. :(

Vi har inga problem med läggningarna. Men mitt tålamod är sååååå kort!

Känner igen tankarna.. Hur har vi tänkt egentligen..?! Vi som hade det så bra... Men det är väl som sagt normalt och jag försöker vända till tankarna jag hade när jag ville bli gravid. De positiva och längtan. <3
  • KramKolan
    MuffinCake skrev 2015-02-02 12:49:40 följande:

Jag ska på UL i dag :) 15 fulla veckor. Ska bli roligt att se hur mycket den lilla har växt! Hoppas så att allt fortfarande ser fint ut bara... :/

Såg allt bra ut?

Håller tummarna!!!

Jag längtar till rul om 2,5 vecka!!
  • KramKolan
    AnnaBanana skrev 2015-02-07 01:26:06 följande:

Brukar de inte va en negativ grej när de börjar så tidigt i graviditeten? :/ jo man har nog inte mycket val verkar de som :p någon som har några tips på övningar eller nåt? Ska börja simma men läste nåt om att bröstsim inte va så bra om man hade foglossning ? :/

Foglossningsbälte, ringa sjukgymnast och få lite tips kan vara bra!

Bröstsimär nig sisådär, man särar ju rätt Så mycket på benen och det blir väl lite tryck mitt i. Du kan ju testa och se hur det känns. Vattengympa funkar bra, då kan man anpassa övningarna. Lycka till!!
  • KramKolan
    charlotta1985 skrev 2015-02-09 10:40:16 följande:

Förresten, är det någon annan som känner av generell irritation? Har varit så nöjd över att ha sluppit de där berömda humörsvängningarna, men de senaste 3-4 dagarna har varit HEMSKA. Jag blir arg och stör mig på saker jag inte alls gör i vanliga fall. Jättejobbigt :(

Men JAAA... Jättetrött och lättirriterad. Inget tålamod med barnen alls!

Börjar fnula på att kolla järnvärdet om jag inte blir piggare snart. Tänker att tröttheten gör mig irriterad också.
  • KramKolan
    MammaEmm skrev 2015-02-11 21:24:23 följande:

har idag fått veta att mina provsvar på femte sjukan var positiva så nu väntar vidare samtal med läkare och förhoppningsvis ett snabbt ul....

Oj, då håller vi alla tummar att det ser fint ut Nu och att bebisen mår bra!! <3
Svar på tråden Bf Augusti 2015