Bf Augusti 2015
Jag är i det läskiga när man inte känner nåt alls... Slutet på v.14. Längtar till rul.
Är inte jätteorolig, men tankarna snurrar lite när det är så lugnt....
Jag är i det läskiga när man inte känner nåt alls... Slutet på v.14. Längtar till rul.
Är inte jätteorolig, men tankarna snurrar lite när det är så lugnt....
Hej tjejer! :)
Jag går in i v.14 i dag. Illamåendet har inte gått över riktigt 100%, men jag mår mycket bättre och känner mig lite piggare.
Jobbat min första dag i dag på 4 hela veckor!
Var lite nervöst att komma tillbaka, men det har gått bra och jag har bara hört positiva kommentarer kring min graviditet :)
Har inte jobbat så länge på min nuvarande arbetsplats så jag var lite orolig.
Kramkolan - undrar jag om inte du och magen dök upp i mitt fb-flöde för ett par dar sen?
Gemensamma bekanta var det visst ;)
Och grattis doccah till lyckat Kub!
Alltså, ibland ifrågasätter jag mitt sunda förnuft. Både 5-åringen och 7-åringen är omöjliga att lägga idag! Hur kan jag få för mig att skaffa en tredje?!
För det mesta är jag lugn och balanserad, men jag känner verkligen hur jag kokar nu när jag för femtielfte gången sagt att dom ska sova och dom bara varvar "Törstig!" med "Kissis (oj nähä, kom det inget den här gången heller?) och "Maaaamma, sitt bredvid mig!"
För det mesta tar 5-åringen typ 5-10 minuter att söva (jag stoppar om, säger godnatt och kollar in till henne 1 eller max 2 gånger). 7-åringen kan vara värre, där kan det handla om 45-60 minuter, men oftast kan jag vara nere i köket och städa medan han sakta slumrar in.
Ikväll är dom tamefan helt rabiata och mitt tålamod är obefintligt.. :(
Jag ska på UL i dag :) 15 fulla veckor. Ska bli roligt att se hur mycket den lilla har växt! Hoppas så att allt fortfarande ser fint ut bara... :/
Brukar de inte va en negativ grej när de börjar så tidigt i graviditeten? :/ jo man har nog inte mycket val verkar de som :p någon som har några tips på övningar eller nåt? Ska börja simma men läste nåt om att bröstsim inte va så bra om man hade foglossning ? :/
Förresten, är det någon annan som känner av generell irritation? Har varit så nöjd över att ha sluppit de där berömda humörsvängningarna, men de senaste 3-4 dagarna har varit HEMSKA. Jag blir arg och stör mig på saker jag inte alls gör i vanliga fall. Jättejobbigt :(
har idag fått veta att mina provsvar på femte sjukan var positiva så nu väntar vidare samtal med läkare och förhoppningsvis ett snabbt ul....
V.11 och v.18. Nog har den växt lite!