Inlägg från: KramKolan |Visa alla inlägg
  • KramKolan

Bf Augusti 2015

CarolineElf skrev 2014-12-18 04:33:01 följande:
    Några stycken här nu ser jag som väntar tredje barnet:)

Vilken mysig julklapp de får då:) vilken vecka är du i?
    Ja men precis! Jättekul och lite läskigt.

Jag är i v.9+2 nu. Mår rätt så illa även om jag inte kräks. Idag ska jag hämta ut Legrigan (eller vad det hette). Hoppas det hjälper lite.

Vilken vecka är du i och när ska ni berätta?
  • KramKolan
    rosali84 skrev 2014-12-20 18:21:44 följande:

Jag kanske, kanske kan få vara med här om jag har tur :) phpwz7Rqo01805.jpg

Grattis och välkommen!!! Tydligt positiva ju!
  • KramKolan

Jag har en flicka och en pojke. Hadeväldigt olika graviditeter.

Med flickan mådde jag väldigt illa i början, drack mängder med läsk och var bara sugen på pizza. :-/ Hade massa finnar och foglossning från v.14.

Med pojken mådde jag mycket mindre illa, sugen på mer fräscha saker, inga finnar alls och foglossningen höll sig borta.

Magen hade olika form också. Så för mig stämde alla skrönor. Även hjärtljuden stämde.

Är fasligt nyfiken på vad vi har i magen denna gång!

• KramKolan

Fortfarande i morgonrocken... Hatar att ens klä på mig just nu.

Måste snart duscha för vi ska bort ikväll. Hoppas jg hittar nåt i garderoben att komma i...

• KramKolan
    Minxy skrev 2015-01-03 15:30:58 följande:
    Jag kollade nyss och vågen visar på +3 kg (är också i vecka 8)

Jag oroar mig inte så jättemycket eftersom jag ökat ganska mycket i början i båda mina tidigare graviditeter, men har ändå slutat på +8 respektive +7 dagen innan förlossning.

Har ett normalt BMI (väger normalt 58 kg till mina 166 cm, ligger nu på 61 kg).
    Jag är i v.12 och har gått upp 2 kg.

Mina tidigare andra graviditeter har jag gått upp 25-30 kg...

Innan det här har jag gått ner 26 kg, så det känns inte så kul att plussa på i vikt... Känns rätt så jobbigt...

Men, men, får ta tag i det sen.

Barnmorskan sa att jag skulle gå upp 7-8 kg tyckte hon. Men 12-13 gick också bra.

Det Könns typ orealistiskt med tanke på att jag gått upp så mycket de andra gångerna...
  • KramKolan
    familjenl skrev 2015-01-04 09:27:21 följande:
    Oroar mig också för hur mycket mer vätska man kommer samla på sig som höggravid på sommaren.. :/ sist jag var gravid så gick jag upp 27 kg (mycket vätska på slutet) och då var jag ändå höggravid på vintern..
    Känner precis samma som dig. Brukar samla massa vätska och mycket plus på vågen. Känns sisådär inför sommaren..
  • KramKolan
    familjenl skrev 2015-01-04 19:56:11 följande:
    Ja fy, vet inte om jag kommer att vilja visa mig på stranden direkt men är väl så illa tvungen för dotterns skull.. :/ :)
    Vi ska åka utomlands 10 april. Hoppas på att inte gått upp allt för mycket då... Men sommaren känns läskig. :-S Tur att vi bor på landet så jag kan sola utan att nån ser...
  • KramKolan
    familjenl skrev 2015-01-04 20:01:19 följande:

Vilken vecka är alla i? När har ni tänkt gå ut med det offentligt (allmänheten och sociala medier etc)? :)

Förra gången gick vi ut med det på Facebook i v.13 för efter att ha varit ofrivilligt barnlös en tid så ville vi bara få skrika ut det till världen men den här gången hade vi tänkt hålla det hemligt lite längre -men om magen fortsätter växa i den här takten så får vi nog berätta i v 13 igen.. :P (är i v 10 nu)

Jag är i v.12. (Bf i juli men säker på att jag får i augusti...) vi berättade i v.11. På julafton!

Tyckte att det passade så vi körde. Händer det nåt så pratar jag hellre om det än att ingen vet.

Vi berättade i v.9-11 med de andra två också.
  • KramKolan

Vi ska mesta köpa kläder och sängkläder. Men tänkte vänta tills det finns kortärmat i butikerna. Bebisen kommer ju mitt i sommaren. <3

Svar på tråden Bf Augusti 2015