• Minxy

Bf Augusti 2015

Sommar15 skrev 2015-02-08 09:22:21 följande:
    Jag håller med dig annabanana, vi bär alla på olika bagage och en del oro är "normal" och annan är helt tärande. Jag själv har den senaste varianten. Jag tror att man får försöka hantera det på sitt eget lilla vis, och inget sätt är rätt eller fel. Själv hjälper det mig mycket att ibland kunna titta till bebisen och se att den lever, medan andra tycker att "den kan ju lika gärna dö om en timme", (vilket jag ärligt talat tycker man i så fall kan hålla för sig själv med tanke på hur många vi faktiskt är som har upplevt just det och helst inte vill vara med om det igen.) En lite mindre orolig mamma tror jag är nyttigt för bebisen, och då kan ett ultraljud/koll på hjärtat hjälpa mer än det "skadar". Men viktigt att poängtera att alla gör som de vill och inget sätt är rätt eller fel. Jag tror att det är vår tur nu och att våra små bebisar är friska och starka och kommer att komma till oss denna gång! <3
    Jag menade absolut inte att göra någon ledsen med mitt uttalande - jag tror faktiskt de flesta (även så jag) har ett eller flera missfall bakom sig.

Precis som du säger måste alla göra det som dom tycker känns rätt :)
  • Minxy

Jag fick för övrigt besked av min BM att även om mitt blodvärde var bra (130) så ligger mitt ferritinvärde på 15 vilket innebär att jag måste börja med järntabletter omgående. Vill inte, är redan förstoppad som jag är! :(

• Minxy
    MissJP skrev 2015-02-08 16:41:38 följande:

Det finns olika järntillskott. Kolla upp.. vissa är inte lika stoppande som andra.

Förra graviditeten provade jag Hemofer, men det funkade inte alls för mig. Gick på toa max en gång per vecka och det var fan inget trevligt besök :(

Min BM har föreslagit Duroferon eller Niferex den här gången. Jag börjar med att prova Duroferon, om inte det funkar provar jag Niferex.
  • Minxy

Min mage kommer och går vilket såklart beror på gaser/tarmar. De dagar jag är uppblåst ser jag ut att vara i 7:e månaden, de dagar jag har en mage som samarbetar så ser jag bara lite lönnfet ut :D

• Minxy

Jag är vansinnigt sugen på mjölk nu - det är så sjukt gott med ett stort glas kall mjölk! Känns som om jag ständigt går omkring med mjölkmustasch :D

• Minxy
    Lilo skrev 2015-02-10 18:59:54 följande:
    Samma här!! Och jag dricker ALDRIG mjölk annars!! Så himla häftigt vilka cravings man får smile1.gif
    Haha, coolt :D

Jag är i v.14 jag med. Jag tror stenhårt på att äta det man vill ha. Jag litar på att min kropp vet vad som är bäst för bebben :)
  • Minxy

Angående det där med influensavaccinet är jag kluven. Dels så har senare forskning visat att vaccineringen inte har lika stor påverkan som man tidigare trott: www.svt.se/nyheter/sverige/studie-influensavaccin-har-liten-effekt

Dessutom känns det överlag inte som någon idé att ta årets vaccin eftersom det har visat sig verkningslöst mot den största av årets influensastammar. www.expressen.se/halsoliv/halsa/arets-influensavaccin-hjalper-daligt/

Jag valde att ta vaccinet mot svininfluensan 2009 då jag var gravid, något som jag därefter fick gå omkring och oroa mig över eftersom vissa drabbades av biverkningar där de värsta var insomnia.

Jag tror jag skiter i årets vaccin. Jag hade influensan förra året och med lite tur hoppar den över mig i år :)

• Minxy
    Sommar15 skrev 2015-02-10 21:37:57 följande:

Ångrar nu att jag frågade, visste inte att det var så många vaccin-skeptiker i denna tråd. Kommer ni strunta i att vaccinera era barn också? Känns lite foliehatt över det hela.

Jag kommer i alla fall att följa rekommendationerna och vaccinera mig, precis som jag gjort med alla andra vaccinationer genom åren.

Well, folkhälsomyndigheten rekommenderar faktiskt inte säsongsvaccin till i övrigt fullt friska barn. Om barnet däremot har astma eller någon annan form av lungsjukdom är det ju en annan femma. Mina två barn som är 5 och 7 har aldrig fått influensavaccinet.

Såhär säger folkhälsomyndigheten:

Varför rekommenderar man inte vaccin till alla barn?

Även om influensainfektion är jobbig för många barn är risken för mycket svår sjukdom hos för övrigt friska liten. En naturlig infektion ger ett mer bestående grundskydd mot influensa än det vaccin som finns idag. Barn som riskerar allvarlig sjukdom eller död kan dock inte ta den risk det innebär att få influensa för att uppnå detta skydd.

Övriga vaccin som erbjuds under barnets uppväxt tar jag med glädje emot, men det rör ju mer allvarliga sjukdomar så som polio, påssjuka, difteri och många fler.

Men som sagt: alla gör så som dom vill :)
  • Minxy
    AnnaBanana skrev 2015-02-11 09:30:52 följande:

Har UL idag 11.30 , blev en akuttid eftersom jag har haft ont lite o så, så fruktansvärt nervös och rädd nu att allt har skitit sig igen :((

Åh, hoppas allt ser bra ut!
  • Minxy
    Rosenbebis skrev 2015-02-11 14:24:21 följande:

Oj vad bra det går när man skriver på mobilen...

Tänkte fråga hur ni tränar nu? Undviker något? Tränar inte alls? Tränar mer? Gör något annorlunda? Osv

Jag tränar skivstång och vikter som vanligt men har dragit ner lite på vikterna + gör inga breda "sumo"-benböj. Står med fötterna tätt ihop eller axelbrett.

Undviker hopp och spring också...och vanliga raka situps.
Svar på tråden Bf Augusti 2015