Bf Augusti 2015
Precis som du säger måste alla göra det som dom tycker känns rätt :)
Jag fick för övrigt besked av min BM att även om mitt blodvärde var bra (130) så ligger mitt ferritinvärde på 15 vilket innebär att jag måste börja med järntabletter omgående. Vill inte, är redan förstoppad som jag är! :(
Det finns olika järntillskott. Kolla upp.. vissa är inte lika stoppande som andra.
Min mage kommer och går vilket såklart beror på gaser/tarmar. De dagar jag är uppblåst ser jag ut att vara i 7:e månaden, de dagar jag har en mage som samarbetar så ser jag bara lite lönnfet ut :D
Jag är vansinnigt sugen på mjölk nu - det är så sjukt gott med ett stort glas kall mjölk! Känns som om jag ständigt går omkring med mjölkmustasch :D
Angående det där med influensavaccinet är jag kluven. Dels så har senare forskning visat att vaccineringen inte har lika stor påverkan som man tidigare trott: www.svt.se/nyheter/sverige/studie-influensavaccin-har-liten-effekt
Dessutom känns det överlag inte som någon idé att ta årets vaccin eftersom det har visat sig verkningslöst mot den största av årets influensastammar. www.expressen.se/halsoliv/halsa/arets-influensavaccin-hjalper-daligt/
Jag valde att ta vaccinet mot svininfluensan 2009 då jag var gravid, något som jag därefter fick gå omkring och oroa mig över eftersom vissa drabbades av biverkningar där de värsta var insomnia.
Jag tror jag skiter i årets vaccin. Jag hade influensan förra året och med lite tur hoppar den över mig i år :)
Ångrar nu att jag frågade, visste inte att det var så många vaccin-skeptiker i denna tråd. Kommer ni strunta i att vaccinera era barn också? Känns lite foliehatt över det hela.
Jag kommer i alla fall att följa rekommendationerna och vaccinera mig, precis som jag gjort med alla andra vaccinationer genom åren.
Har UL idag 11.30 , blev en akuttid eftersom jag har haft ont lite o så, så fruktansvärt nervös och rädd nu att allt har skitit sig igen :((
Oj vad bra det går när man skriver på mobilen...
Tänkte fråga hur ni tränar nu? Undviker något? Tränar inte alls? Tränar mer? Gör något annorlunda? Osv